Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#379765
Breezer heeft vanavond een kuikenbout van ong. 300 gram gegeten. Er zat best wel wat vlees aan. Ik denk dat de verhouding bot/vlees ongeveer 60/40 was.

Maar nu komt het... een uur nadat hij dit had gegeten heeft ie een behoorlijke sloot water gedronken. Was vergeten de bak weg te zetten, omdat we direct daarna zijn gaan wandelen. En wandelen maakt dorstig.

Maar kan dit kwaad een uur na het eten van bot drinken??

Hij heeft trouwens anderhalf uur na de drink partij weer gedronken.
Door Doedels
#379775
Ik zou niet direct na de maaltijd gaan wandelen. Het lichaam is dan ingesteld op verteren en uitbuiken. De mond moet dus een tijdje rust nemen. Het is beter om eerst te wandelen en dan te voeren. Bij brokkenhonden vergroot wandelen na de maaltijd de kans op maagtorsie. Ik weet eigenlijk niet hoe het met vershonden zit.
Door Truus
#379776
Doedels schreef: Ik zou niet direct na de maaltijd gaan wandelen. Het lichaam is dan ingesteld op verteren en uitbuiken. De mond moet dus een tijdje rust nemen. Het is beter om eerst te wandelen en dan te voeren. Bij brokkenhonden vergroot wandelen na de maaltijd de kans op maagtorsie. Ik weet eigenlijk niet hoe het met vershonden zit.
Mee eens ;). Lekker laten uitbuiken.
Door pup
#379850
Truus schreef: Mee eens ;). Lekker laten uitbuiken.
Eerst wandelen, dan eten, dan uitbuiken en een boertje mag ;D
Door Breezer
#380274
Breezer was gistermiddag en avond wel heel erg aan de dunne. Kan dat te maken hebben met het waterdrinken na het eten van bot?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door