Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pup
#378934
Weer een soort drollenvraag ;D
Na kippennekken en eendennekken zijn de drollen van Buck goed hard, beetje te hard denk ik zelf. Ik geef ongeveer 15% orgaanvlees. Dagelijks overigens, omdat het een pup is wil ik alle onderdelen per dag geven.
Moet ik nu iets meer spiervlees geven of iets meer orgaanvlees om de drollen iets minder hard te maken?
En wat voor orgaanvlees dan?
En over het algemeen: wat kunnen de gevolgen zijn als je bv te veel lever geeft?
Pfff...weer een hoop vragen in 1 topic :-[
Door Lizzy
#378938
pup schreef: Weer een soort drollenvraag ;D
Na kippennekken en eendennekken zijn de drollen van Buck goed hard, beetje te hard denk ik zelf. Ik geef ongeveer 15% orgaanvlees. Dagelijks overigens, omdat het een pup is wil ik alle onderdelen per dag geven.
Moet ik nu iets meer spiervlees geven of iets meer orgaanvlees om de drollen iets minder hard te maken?
En wat voor orgaanvlees dan?
En over het algemeen: wat kunnen de gevolgen zijn als je bv te veel lever geeft?
Pfff...weer een hoop vragen in 1 topic :-[
Ik weet hoeveel % bot je geeft?

Een prooidier bestaat uit ongeveer 4% uit lever. Van de 15% orgaanvlees kun je dus gerust 5% lever geven. Aangezien lever vitamine A en D bevat moet je er inderdaad niet teveel van geven (deze vitamines worden namelijk opgeslagen en zijn in veel te grote hoeveelheden ongezond, ja zelfs giftig).

Overigens heeft ook een pup niet iedere dag alles nodig.
Door pup
#378942
Ik geef 50% RMB, 15% orgaanvlees, 10% groenten, 15% spiervlees, 10% tafelresten. Pup is 6 maanden en wil dus niet teveel bot geven ivm eventueel te snel groeiend skelet.
Door pup
#378943
Ik heb het ergens anders ook al neergeschreven, maar ik geef bij de kipkarkassen extra spiervlees. De karkassen zijn erg kaal.
Reken ik dan goed : 200gr kipkarkas met 200gr Spiervlees = 400gr RMB. Klopt dat dan?
Door Lizzy
#378953
pup schreef: Ik geef 50% RMB, 15% orgaanvlees, 10% groenten, 15% spiervlees, 10% tafelresten. Pup is 6 maanden en wil dus niet teveel bot geven ivm eventueel te snel groeiend skelet.
Ik vind niks mis met je percentages. Maar ik denk dat je naar je combinaties die je geeft moet gaan kijken. Dus je kippen/eendennekken in combinatie met iets anders geven (gepureerde bladgroentes of wat extra spiervlees of wat orgaanvlees). En dan desnoods (ik weet niet hoeveel maaltijden je nu geeft) de RMB's meer verspreid over de dag geven (en dus in combi met wat anders).
Door pup
#378974
sorry...ik zal iets uitgebreider antwoorden.
Ik geef 3 maaltijden per dag.
's morgens 20% RMB met orgaan en/of spiervlees
's middags 10 % RMB met orgaan en/of spiervlees
's avonds 20% RMB met orgaan en/of spiervliees
Tussendoor fruit, 2 keer per week eitje, 3 x pw visolie, 1 pw vette vis, cottagechees, pensstaafje/bullepees, boterhamsnackje voor in de kong.
En de groente geef ik ook tussendoor als snack, want dan eet ie het wel ::)
Door Lizzy
#378976
pup schreef: Ik geef de RMB verspreid over 3 keer per dag.
In combinatie met? Misschien moet je anders ook eens andere vleesbotten proberen. En als dat ook niet werkt: wat minder bot gaan geven.
Door pup
#378982
hij komt ook niet echt geweldig aan. Kan ik dan wat meer spiervlees en orgaan geven en het bot zo laten?
Dus 45% RMB 20% spiervlees, 15% orgaan, 10 groente en 10% tafelresten.

Ik ben ook vies van teveel eiwit, omdat het gaat om een BUll terrier. Dat ras is erg gevoelig voor teveel eiwit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door