Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#378447
Gisteren was het weer zover: groentemixmaakdag! Het is misschien stom, maar ik word altijd vreselijk gelukkig van die bezigheid. Eerst de markt op om de groenteboer te verrassen met een bovengemiddelde aankoop, dan thuis de hele boel op het aanrecht storten, wortels etc. wassen en dan vervolgens ongeveer twee uur lang het monotone geluid van de keukenmachine.... Wat een mens dan goed kan nadenken :). Af en toe krijg ik even gezelschap van Sam of Bruin, die hun allerliefste gezicht trekken voor een stukje komkommer. En als ik dan zo'n enorme bak met zalig ruikende meuk zie, is mijn dag geheel geslaagd. Alles in de zakjes prutsen (het minst leuke onderdeel) en dan het comfortabele idee dat er weer voor een maand in de vriezer zit.

Oh ja, en dan de afwas. Da's altijd een beetje een domper :P.

Dit alles onder het motto klein huiselijk geluk.

Groeten, Judith.

PS Ik zit op mijn werk en mijn collega ziet 'BARFplaats' staan. Huh? Leg ik het hem heel kort uit. Zegt ie: ja, dat is ook eigenlijk heel logisch. In de natuur koken ze hun voedsel ook niet. :) :) :) Ze bestaan wel, mensen die niet direct in de gordijnen schieten...
Door Lizzy
#378457
;D ;D ;D ;D

Ik heb me weer kostelijk geamuseerd!!!
Judith van Sam schreef: Gisteren was het weer zover: groentemixmaakdag! Het is misschien stom, maar ik word altijd vreselijk gelukkig van die bezigheid. Eerst de markt op om de groenteboer te verrassen met een bovengemiddelde aankoop, dan thuis de hele boel op het aanrecht storten, wortels etc. wassen en dan vervolgens ongeveer twee uur lang het monotone geluid van de keukenmachine.... Wat een mens dan goed kan nadenken :). Af en toe krijg ik even gezelschap van Sam of Bruin, die hun allerliefste gezicht trekken voor een stukje komkommer. En als ik dan zo'n enorme bak met zalig ruikende meuk zie, is mijn dag geheel geslaagd. Alles in de zakjes prutsen (het minst leuke onderdeel) en dan het comfortabele idee dat er weer voor een maand in de vriezer zit.
Jaaaa, lekker gevoel he!!!

Zeg, over die zakjes: Ik was laatst bij Erna en Hugo49, zie ik daar allemaal prachtige plastic bakjes in de vriezer met groentemix! Je weet wel, van die plastic bakjes die je ook bij de afhaal-Chinees krijgt, met rijst enzo erin. Dus, ik naar de VEN, ook van die bakjes gekocht. IDEAAL!!!!!! Ten eerste veel gemakkelijker omdat je het bakje zo op een weegschaaltje kan zetten en het bakje groot genoeg is om daar zonder moeite mix in te kunnen scheppen. Ten tweede veel beter voor het millieu want die bakjes was ik met lauw water af en gaan zo een aantal keer mee!
Oh ja, en dan de afwas. Da's altijd een beetje een domper :P.
Ik weet wat je bedoeld:

Afbeelding
Dit alles onder het motto klein huiselijk geluk.

Groeten, Judith.
;D ;D ;D
PS Ik zit op mijn werk en mijn collega ziet 'BARFplaats' staan. Huh? Leg ik het hem heel kort uit. Zegt ie: ja, dat is ook eigenlijk heel logisch. In de natuur koken ze hun voedsel ook niet. :) :) :) Ze bestaan wel, mensen die niet direct in de gordijnen schieten...
Jawel, ze zijn er wel! Doe hem maar de groetjes van ons ;D
#378464
Lizzy schreef:
Zeg, over die zakjes: Ik was laatst bij Erna en Hugo49, zie ik daar allemaal prachtige plastic bakjes in de vriezer met groentemix! Je weet wel, van die plastic bakjes die je ook bij de afhaal-Chinees krijgt, met rijst enzo erin. Dus, ik naar de VEN, ook van die bakjes gekocht. IDEAAL!!!!!!
Hihi, daar had ik ze ook gezien... Ik dacht alleen dat we binnenkort op een afhaalchineesdieet moesten om een beetje een acceptabele hoeveelheid bakjes te kijgen ;D ;D ;D.

Maar je kunt ze dus gewoon ook kopen. Nou, handig! En ze zijn ongetwijfeld ook minder snel lek dan die zakjes...

Groeten, Judith
Door Borke
#378499
Grappig dat 'gehannes met die groente' is voor mij juist een van de redenen om deels kvv / deels zelf samengesteld te geven.
Komt misschien omdat ik zelf ook niet zo'n groente-mens ben, ik eet het wel hoor maar heb liever vlees of kaas :-)
#378501
AstridStraver schreef: Grappig dat 'gehannes met die groente' is voor mij juist een van de redenen om deels kvv / deels zelf samengesteld te geven.
Komt misschien omdat ik zelf ook niet zo'n groente-mens ben, ik eet het wel hoor maar heb liever vlees of kaas :-)
Hier idem, ik doe het, maar met zwaar tegenzin. Snij nog liever 5 pensen aan stukkies dat dan gerotzooiklier met die groentemixen. Tassen vol spul, eeuwigheid werk, bomaanslag in je keuken en als je dan ziet watvoor hapje je overhoud. Behhhhhh. In de regel volsta ik dan maar met licht geblancheerde groente die wij zelf eten en waarvan ik dan maar wat meer kook.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#378513
Angelique schreef: Hier idem, ik doe het, maar met zwaar tegenzin. Snij nog liever 5 pensen aan stukkies dat dan gerotzooiklier met die groentemixen. Tassen vol spul, eeuwigheid werk, bomaanslag in je keuken en als je dan ziet watvoor hapje je overhoud. Behhhhhh. In de regel volsta ik dan maar met licht geblancheerde groente die wij zelf eten en waarvan ik dan maar wat meer kook.
JA en dan ook nog van die ondankbare honden (in mijn geval) die het gewoon niet (VR)eten!!!! >:( >:( >:(
Door 202spots
#378533
Angelique schreef: Tassen vol spul, eeuwigheid werk, bomaanslag in je keuken en als je dan ziet watvoor hapje je overhoud.
Maar zo ontzettend de moeite waard wanneer je meer dan de helft van de groentes gratis van de groenteboer hebt gekregen!!
Meer dan 'n maand groentemix en niks voor betaald!!
8)
Door Lizzy
#378534
Judith van Sam schreef: Hihi, daar had ik ze ook gezien... Ik dacht alleen dat we binnenkort op een afhaalchineesdieet moesten om een beetje een acceptabele hoeveelheid bakjes te kijgen ;D ;D ;D.

Maar je kunt ze dus gewoon ook kopen. Nou, handig! En ze zijn ongetwijfeld ook minder snel lek dan die zakjes...

Groeten, Judith
Ze gaan alleen lek als je de bakjes laat vallen als er bevroren inhoud in zit, weet ik inmiddels uit ervaring ;D. Verder raad ik je aan de 500 grams bakjes te kopen. Ik had kilo bakjes + 500 gram bakjes gekocht en de kilo bakjes zijn veeeeel te groot met 2 Dalmaten, zelfs met 3. En ze nemen dan veeeeel te veel ruimte in, in je vriezer.

Ik vind groentemix maken helemaal niet vervelend. En daar komt bij dat mijn Dalmaten het echt wel nodig hebben (vind ik) + dat ze het heerlijk vinden.... (sorry Pauline!)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#378535
Lizzy schreef: Ik vind groentemix maken helemaal niet vervelend. En daar komt bij dat mijn Dalmaten het echt wel nodig hebben (vind ik) + dat ze het heerlijk vinden.... (sorry Pauline!)
Tja ik kan hem altijd nog door Lupa laten verfen als Dalmaat. Wit met zwart gespikkelde teckel, hmmmm lijkt me wel wat! ;D ;D ;D
Door Peet
#378536
Pauline schreef: JA en dan ook nog van die ondankbare honden (in mijn geval) die het gewoon niet (VR)eten!!!! >:( >:( >:(
Ook niet als je verteld over de zielige Biafra-hondjes?

(tip van Sylvia 8))
Gebruikersavatar
Door Pauline
#378545
Peet schreef: Ook niet als je verteld over de zielige Biafra-hondjes?

(tip van Sylvia 8))
Nee ook dan niet, zelfs niet als ie de hele dag niets anders krijgt. Heb nu dus maar rundergehakt gekocht en meng daar de groente door. Als hij het dan niet eet kan ik het tenminste bakken en zelf eten! ;D ;D ;D
Door 202spots
#378552
Ik krijg 't idee dat er mischien TEveel groentes worden gegeven?
Eten de kieskauwers ook geen groente wanneer er 1 eetlepel door de bak gemengd is?

Wanneer ik MEER groentemix dan vlees/vis aan mijn honden geef dan kijken ze me ook raar aan.
Tor eet 't dan allemaal nog wel maar Cis gaat ook uitzoeken wat op vlees lijkt.
Dus ik zou gewoon met 'n heel kleine hoeveelheid proberen.
#378571
202Spots schreef: Maar zo ontzettend de moeite waard wanneer je meer dan de helft van de groentes gratis van de groenteboer hebt gekregen!!
Meer dan 'n maand groentemix en niks voor betaald!!
8)
Dat is een goeie deal!!!! Misschien moet ik ook maar eens een poging wagen om dat met de beste man te regelen. Maar ik ben een beetje een watje, want zoiets durf ik eigenlijk niet te vragen :-\.

Heb wel gisteren zalmkoppen bij de visboer geregeld. Hij vond het geloof ik niet eens vreemd ;D.

Groeten, Judith
Door Borke
#378573
Angelique schreef: Hier idem, ik doe het, maar met zwaar tegenzin. Snij nog liever 5 pensen aan stukkies dat dan gerotzooiklier met die groentemixen. Tassen vol spul, eeuwigheid werk, bomaanslag in je keuken en als je dan ziet watvoor hapje je overhoud. Behhhhhh.
Nou ik begin er gewoon niet aan, als ik volledig zelf samen zou stellen dan moet hij 530 gram groente eten en dan nog een beetje gesorteerd. Ik heb er geen lol in om het te kopen en zeker niet om het te malen en daarna al die troep weer opte ruimen.
Ik zaag liever een lamsrib in stukken of zoiets :-)

Laatst kreeg ik een bakje kant en klare groentemix en dat heb ik bij de kippelevertjes gegeooid en mooi dat hij het wel allemaal op at. Dus aan de hond ligt het niet, het ligt aan de luie baas....
Maar ach, echt lui is brokken geven, dus het valt nog wel mee :-)

Overigens geef ik hem soms fytomix (lekker gemakkeljik en hij eet het graag), kan ik dat ook als groentemix zien?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door