Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Plutinda
#377369
Ik heb 2 labradors. Jack die kauwt alles netjes. Maar Pepper doet alles met de hap, slik weg methode.
Nu probeer ik dus alles vast te houden zodat hij het dan moet kauwen, maar dan gaat hij gewoon keihard lopen trekken eraan. Hij maakt er echt een trekspel van. En daarbij wint hij dat dus ook regelmatig want kippenekken en sardientjes glibberen uit je handen.
Hebben jullie tips hoe ik hem het beste netjes leer kauwen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#377413
Het kan soms helpen om de honden in aparte ruimtes eten te geven. Sommige honden gaan juist doordat er een andere hond bij is verschrikkelijk schrokken (je kan dit gegeven ook gebruiken als een hond bepaalde dingen liever niet eet, dan geef je het juist wél in de buurt van een andere hond ;)). Verder kun je nog proberen om glibberige onderdelen met een washandje vast te houden.
De sardientjes hoef je trouwens niet vast te houden hoor, daar kan helemaal niets mis meegaan, kippennekken eigenlijk ook niet en die zijn voor een grote hond eigenlijk te klein om op te kauwen, Gitte slikt ze ook bijna in één keer naar binnen.
Probeer wat grotere botten, vleugels bijv. (maar knip voor de zekerheid het bochtje nog met een snoeischaar in), of hele zachte lamsribben, die zijn wat groter dus daar moet ie wel op kauwen.
Door Lil
#377849
Nitus schreef: kippennekken eigenlijk ook niet en die zijn voor een grote hond eigenlijk te klein om op te kauwen, Gitte slikt ze ook bijna in één keer naar binnen.
Oeps, dan heb ik toch een pekinees ipv een herder, want per nek wordt zeker een minuut gekauwd ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#377892
Lil schreef: Oeps, dan heb ik toch een pekinees ipv een herder, want per nek wordt zeker een minuut gekauwd ;D
;D ;D, of jouw 'pekinees' heeft hele nette tafelmanieren ;)
Door Truus
#378177
Plutinda schreef: Ik heb 2 labradors. Jack die kauwt alles netjes. Maar Pepper doet alles met de hap, slik weg methode.
Nu probeer ik dus alles vast te houden zodat hij het dan moet kauwen, maar dan gaat hij gewoon keihard lopen trekken eraan. Hij maakt er echt een trekspel van. En daarbij wint hij dat dus ook regelmatig want kippenekken en sardientjes glibberen uit je handen.
Hebben jullie tips hoe ik hem het beste netjes leer kauwen?
De aanhouder wint ;D. Blijven vasthouden zou ik zeggen, desnoods met een stroeve handschoen aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door