Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#377855
Boris heeft al twee dagen niet gepoept, heeft iemand een tip, want ik heb geen zin om voor zoiets onbenulligs meteen een da te raadplegen. Ik heb hem gisteren een lepel olijfolie gegeven, maar tot nu toe geen resultaat (behalve dat ik de woonkamer uitgevlucht ben, hij stinkt als een otter :-X)
Laatst gewijzigd door Lil op di 30 aug 2005, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#377858
Wat ook laxerend werkt is:
kippenlevertjes (niet teveel anders gaat ie aan de spuitpoep)
blikje tonijn of sardientjes of zalm op oliebasis, olie er ook bij geven (is tegen het barf-principe maar helpt wel)
vijgen
Laatst gewijzigd door Audrina op di 30 aug 2005, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#377859
Ik weet dat lever ook laxerend werkt...Dat heb ik met Pluto eens moeten doen omdat zijn uitwerpselen zo hard als een steen waren...

Probeert hij te poepen & komt er niets of is het gewoon zo dat hij al 2 dagen niets gedaan heeft???
Door Lil
#377870
Nee, hij heeft dit niet vaker en hij probeert ook niet om te gaan poepen, hij doet gewoon niets.

Gegeten:
Gisteren gemalen asperges (heb nu weer complete gf-mix gemaakt) met rundergehakt erdoor, een klein stukje brood voor de olijfolie te kunnen voeren en lamsrib.

Eergisteren kippenmaag en gemalen kopvlees

Vandaag kippenmaag en nog niets, heb kippennekken uitliggen. Was aan het denken om liever vlees zonder bot te voeren vandaag, dan moet ik dus wat gehakt nemen (heb geen ander vlees meer zonder bot). Kippenlever heb ik trouwens nog liggen dus dat zal ik uit de diepvries halen.
Door Lil
#377872
O, ja vermoede eergisteren wormen, maar ik kan dat nu dus niet controleren en ik ontworm liever niet zomaar...
Door Lizzy
#377873
Ik zou wat lever geven. Mocht hij gaan persen maar er komt geen ontlasting: zou je een Microlaxje (klisma) er in kunnen stoppen. Meestal kunnen ze dan binnen enkele minuten wel poepen. Te koop bij drogist.
Door Daisy75
#377899
Lil schreef: Boris heeft al twee dagen niet gepoept, heeft iemand een tip, want ik heb geen zin om voor zoiets onbenulligs meteen een da te raadplegen. Ik heb hem gisteren een lepel olijfolie gegeven, maar tot nu toe geen resultaat (behalve dat ik de woonkamer uitgevlucht ben, hij stinkt als een otter :-X)
Nou sorry hoor maar ik vind het niet onbenullig hoor als je hond al 2 dagen niet poept, das toch niet normaal?
Je kan wel gaan lopen prutsen met laxerende middelen klisma's etc, maar ik zou het toch echt niet te gek lang aankijken hoor, maar ja das mijn mening.
Door Lizzy
#377900
KayleighShanden schreef: Nou sorry hoor maar ik vind het niet onbenullig hoor als je hond al 2 dagen niet poept, das toch niet normaal?
Je kan wel gaan lopen prutsen met laxerende middelen klisma's etc, maar ik zou het toch echt niet te gek lang aankijken hoor, maar ja das mijn mening.
Onbenullig vind ik het ook niet nee, dat ben ik met je eens. Maar wat denk je dat de dierenarts doet? (want zo te lezen is hij er niet ziek bij).
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 30 aug 2005, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#377904
Lizzy schreef: Onbenullig vind ik het ook niet nee, dat ben ik met je eens. Ma wat denk je dat de dierenarts doet? (want zo te lezen is hij er niet ziek bij).
Ja oke daar heb je gelijk in maar wat ik bedoel te zeggen is dat je zoiets niet te lang kan aankijken en rommelen, op een gegeven moment moet je toch gaan...
Ik bedoel je hoeft echt niet te rennen om ieder wissewasje naar de DA, maar ik bedoel dierenartsen hebben ook goeie kanten hoor, ze hebben niet voor nix jaren gestudeeerd.
En wat me hier soms opvalt is dat een DA bijna afgezworen word en volgens sommige doet een DA niets dan slecht....maar ik vind dat dat niet waar is, ze zijn er wel met een doel, en dat is je dier helpen....als je een goede arts hebt ;) Nogmaals je hoeft niet voor alles heen te rennen hoor..
Snap je wat ik ervaar als ik sommige dingen lees??
Door Audrina
#377905
KayleighShanden schreef: Nou sorry hoor maar ik vind het niet onbenullig hoor als je hond al 2 dagen niet poept, das toch niet normaal?
Je kan wel gaan lopen prutsen met laxerende middelen klisma's etc, maar ik zou het toch echt niet te gek lang aankijken hoor, maar ja das mijn mening.
Mijn reu zat ook regelmatig verstopt en ik ben toen een paar keer met hem bij de DA geweest. Dan kreeg ie ook een klisma en medicinale parrafine. Of je daar nu zo blij mee moet zijn.....
Door Lizzy
#377907
KayleighShanden schreef: Ja oke daar heb je gelijk in maar wat ik bedoel te zeggen is dat je zoiets niet te lang kan aankijken en rommelen, op een gegeven moment moet je toch gaan...
Ik bedoel je hoeft echt niet te rennen om ieder wissewasje naar de DA, maar ik bedoel dierenartsen hebben ook goeie kanten hoor, ze hebben niet voor nix jaren gestudeeerd.
En wat me hier soms opvalt is dat een DA bijna afgezworen word en volgens sommige doet een DA niets dan slecht....maar ik vind dat dat niet waar is, ze zijn er wel met een doel, en dat is je dier helpen....als je een goede arts hebt ;) Nogmaals je hoeft niet voor alles heen te rennen hoor..
Snap je wat ik ervaar als ik sommige dingen lees??
Het is maar net wat je leest. Wij adviseren anders op zeer regelmatige basis naar de DA te gaan. Het hangt gewoon van het probleem af, maar het is pertinent niet waar dat dierenartsen hier worden afgezworen. En ik vind het ook een beetje flauw om te stellen dat we niets dan slechts te melden hebben.... Je moet dit wel in het licht zien dat Barfplaats vooral DIE mensen op het forum krijgen die al 20 keer bij de dierenarts zijn geweest met bijv. chronische maag/darmproblemen, blaasgruisproblemen en huidproblemen waarbij dierenartsen gewoon over het algemeen niet verder komen als dieet-brokjes. En prednison. Nou, daar heb ik inderdaad geen hoge pet van op. Klopt. Maar geen een van ons bestrijdt dat DA's een gedegen/zware opleiding achter de rug hebben, het fantastisch is dat ze er zijn, noodzakelijk zijn, geweldig zijn, etc., maar je soms beter zelf even na kan denken.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 30 aug 2005, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#377918
Lizzy schreef: Het is maar net wat je leest. Wij adviseren anders op zeer regelmatige basis naar de DA te gaan. Het hangt gewoon van het probleem af, maar het is pertinent niet waar dat dierenartsen hier worden afgezworen. En ik vind het ook een beetje flauw om te stellen dat we niets dan slechts te melden hebben.... Je moet dit wel in het licht zien dat Barfplaats vooral DIE mensen op het forum krijgen die al 20 keer bij de dierenarts zijn geweest met bijv. chronische maag/darmproblemen, blaasgruisproblemen en huidproblemen waarbij dierenartsen gewoon over het algemeen niet verder komen als dieet-brokjes. En prednison. Nou, daar heb ik inderdaad geen hoge pet van op. Klopt. Maar geen een van ons bestrijdt dat DA's een gedegen/zware opleiding achter de rug hebben, het fantastisch is dat ze er zijn, noodzakelijk zijn, geweldig zijn, etc., maar je soms beter zelf even na kan denken.....
Oke we zitten duidelijk weer niet op 1 lijn en zoals je het nu formuleerd heb ik het zeker niet verteld.
Ik zeg dat ik veel dingen lees waaruit ik kan opmaken dat sommige mensen DA afzweren ik zeg niet IEDEREEN.
Jou adviezen vind ik bijvoorbeeld altijd zeer nuttig en ik maak ook uit jou verhalen op dat je er veel vesrtand van hebt.
Als ik dat niet had gevonden had ik nooit gedaan wat ik nu heb gedaan met shanden, ja toch?
Ik bedoel het dus zeker anders.
Maar ik wil wel aangeven dat ik vind dat mensen niet moeten denken dat DA alleen maar aankomen met rommel, begrijp je?? Er zijn namelijk best dierenartsen die wel het beste willen voor het dier.
Als je idd al vaak bij een arts geweest bent en dat niet steeds wilt snap ik dat zeker, maar er zijn gewoon af en toe dingen waar je toch niet om de DA heen kan...misschien helaas, maar dat is de waarheid en dat bedoel ik met aanrommelen, en uitkijken want niet iedereen kan zomaar alles zelf doen, begrijp je?
Door Lizzy
#377921
Dan heb ik dit zeker verkeerd geintepreteerd:
maar ik bedoel dierenartsen hebben ook goeie kanten hoor, ze hebben niet voor nix jaren gestudeeerd.
En wat me hier soms opvalt is dat een DA bijna afgezworen word en volgens sommige doet een DA niets dan slecht
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door