Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ike
#375780
Ik haal op de markt altijd een zak 'soeppakket', zoals dat heet, dat zijn kippebotjes met nog een aardig stukje kippevlees ( 'n bonkje) eraan, is ongeveer 1 kilo per zak(de ene keer 900 gr, de andere keer 1300), ik geef dit tussendoor of ,als ik af en toe zelf samen stel, met ander vlees. Zo ook vanmorgen, stond een mevrouw naast me bij de poelier kar en die keek me aan toen ik die zak 'botjes'pakte en vroeg : mag ik u vragen waar u die voor gebruikt? Ik: als u het echt wil weten, ik geef ze aan mijn hond, die eet nl rauw vlees en ook botten! Haar ogen werden steeds groter en zei alleen maar: ooooh! :o :o :o.en keek snel de andere kant op!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375784
;D Valt me nog mee dat je niet voor dierenbeul bent uitgemaakt, want iedereen weet toch hoe gevaarlijk kippenbotten zijn? ::) ;)
Door peerle
#375809
ja, dat dacht ik tot een half jaar geleden ook :D en zo gebeurt het dat honden wel restjes van ribbetjes krijgen (botjes die dus gebarbecued zijn geweest), want dat bot 'mag wel' hebben ze vaag van ergens gehoord :-\ ik ben allang blij dat ik lucy niks anders dan rauw meer geef en dat er in het verleden niks is misgegaan door gekookte botten :-[...
Door bowie
#375821
Ike schreef: Ik haal op de markt altijd een zak 'soeppakket', zoals dat heet, dat zijn kippebotjes met nog een aardig stukje kippevlees ( 'n bonkje) eraan, is ongeveer 1 kilo per zak(de ene keer 900 gr, de andere keer 1300), ik geef dit tussendoor of ,als ik af en toe zelf samen stel, met ander vlees. Zo ook vanmorgen, stond een mevrouw naast me bij de poelier kar en die keek me aan toen ik die zak 'botjes'pakte en vroeg : mag ik u vragen waar u die voor gebruikt? Ik: als u het echt wil weten, ik geef ze aan mijn hond, die eet nl rauw vlees en ook botten! Haar ogen werden steeds groter en zei alleen maar: ooooh! :o :o :o.en keek snel de andere kant op!
;D ;D mooi zo een reactie
Door Elvira
#375849
ik kocht afgelopen weekend vis voor Zingaro op de markt. Helaas stonden er nergens prijzen bij, dus zei ik maar dat het voor de hond was en gelukkig begreep hij dat ik niet te dure vis wou ;). Sardientjes leken hem wel goed, maar die waren nog al duur. Toen kwam hij met wijting aan. Hij vroeg of hij ze moest fileren en vroeg nog even aan ze vader of dit geschikt was voor een hond. Die zei "even koken" Dus ik antwoordde : hij krijgt hem heel en rauw en hij hoeft niet gefileerd te worden". Volgens mij dachten ze "laat maar kletsen, ze is niet wijzer" ;D
Vandaag heeft hij z'n eerste visjes gehad en ging, nadat hij ze in z'n bak had zien liggen, met z'n rug naar de bak zitten. Af en toe nog een keer kijken wat voor vremds er nu weer in z'n bak lag. Het eerste visje hebben we toen maar in kleine stukjes gesneden en toen heeft hij het op gegeten. De tweede weer heel geprobeerd, maar dat zag hij nog niet zitten. Deze maar in iets grotere stukken gesneden. Hij heeft het lekker opgegeten, alleen stap op het laatst de kop uit z'n bek.
Hij heeft toch al eerder vis op, sardientjes en makreel.
Iets nieuws wordt elke keer met groot argwaan bekeken, maar uiteindelijk gaat het wel naar binnen.
Door Mevroi Kruim
#375854
Tja, wijting ... ;D
Ze aten hier met enthousiasme sardienen en zalmkoppen en -staarten, dus ik dacht ach, wijting, da's lekker betaalbaar en hele vis met alles d'r in. Hele kilo gekocht - domdomdom! Nooit doen dus met nieuwe dingen ;D
De eerste lading werd met grote minachting bezien door zowel honden als katten 'je dacht toch niet dat we DAT gingen eten, wel?' ook na fijnhakken vonden de katten het maar niks. Tara, de trouwe alleseetster, dacht na een tijdje 'dat wordt niks vandaag' en at er met lange tanden eentje op, Kátur ging ermee voetballen en viswerpen.
De tweede lading had ik, dankzij BP-advies ff in heet water gelegd (stinken :-X). Tara at plichtsgtrouwe een visje, en de lekker stukken van nog een visje (niet kop of staart dus), zei 'helegroteburp' en hield het voor gezien. Kátur zie boven. Twas 's avonds laat dus geen zin om in het donker stukken dooie vis te gaan zoeken, morgen weer een dag. Stap me bedje uit en de overloop op plets in restant dooie vis :-X :-X :P Hadden die &@^@%#$ katten twee wijtingen naar boven gesleept, door het kattenluik, en er de buik langs de graat afgegeten. Koppen en staarten lagen er nog.
Tja, als je het maar kan jatten he ;D ;D ;D
We houden het maar bij sardienen en zalm 8)
Door Truus
#376001
Ik zeg niet meer dat het voor de hond is, dan krijg je...moet je niet doen, splinters, darmperforatie , levens gevaarlijk ,blablablabla. Is zo vermoeiend.
Door tieneke
#376007
Truus schreef: Ik zeg niet meer dat het voor de hond is, dan krijg je...moet je niet doen, splinters, darmperforatie , levens gevaarlijk ,blablablabla. Is zo vermoeiend.
Helemaal mee eens Truus ;) ;D ;D
Door Daisy75
#376337
Nitus schreef: ;D Valt me nog mee dat je niet voor dierenbeul bent uitgemaakt, want iedereen weet toch hoe gevaarlijk kippenbotten zijn? ::) ;)
Hahaha ja das grappig he als ik begin tegen mensen over rauwe kippenpoten enzo, dan kijken ze je aan van KIP???? :o Dat is toch heel gevaarlijk!!!!!???
Dan zeg ik dat ze hier maar eens moeten lezen, voor mij is er ook een wereld open gegaan zeg!
Door Anneke V
#377329
Ike schreef: Ik haal op de markt altijd een zak 'soeppakket', zoals dat heet, dat zijn kippebotjes met nog een aardig stukje kippevlees ( 'n bonkje) eraan, is ongeveer 1 kilo per zak(de ene keer 900 gr, de andere keer 1300), ik geef dit tussendoor of ,als ik af en toe zelf samen stel, met ander vlees. Zo ook vanmorgen, stond een mevrouw naast me bij de poelier kar en die keek me aan toen ik die zak 'botjes'pakte en vroeg : mag ik u vragen waar u die voor gebruikt? Ik: als u het echt wil weten, ik geef ze aan mijn hond, die eet nl rauw vlees en ook botten! Haar ogen werden steeds groter en zei alleen maar: ooooh! :o :o :o.en keek snel de andere kant op!
En bij zichzelf dacht ze " weer een gek los op de straat..." ;D ;D ;D
Door Ike
#377459
Anneke V schreef: En bij zichzelf dacht ze " weer een gek los op de straat..." ;D ;D ;D
Nou idd, volgens mij dacht ze dat echt en nee, ik laat me niet verleiden tot gesprekken over het commentaar zo van :wel eerst koken hoor, nee dit is levensgevaarlijk, kip rauw aan de hond geven en zo kunnen we er nog wel wat bedenken, ik gaf deze mevr. netjes antwoordt op haar vraag en daar had ze geloof ik meer dan genoeg aan ;D ;D ;D
Door bruutjevos
#377529
Nitus schreef: ;D Valt me nog mee dat je niet voor dierenbeul bent uitgemaakt, want iedereen weet toch hoe gevaarlijk kippenbotten zijn? ::) ;)
Ja hier werd ik op een ander forum ook op aangesproken. En dan nog wel door iemand die voor Dierenarts leert..... :-\
Door Truus
#377751
bruutjevos schreef: Ja hier werd ik op een ander forum ook op aangesproken. En dan nog wel door iemand die voor Dierenarts leert..... :-\
Juist deze mensen hebben er geen verstand van omdat ze weinig voedingsleer krijgen, bovendien worden ze gesponsord door brokkenfabrikanten.
Laatst gewijzigd door Truus op ma 29 aug 2005, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#377842
Truus schreef: Juist deze mensen hebben er geen verstand van omdat ze weinig voedingsleer krijgen, bovendien worden ze gesponsord door brokkenfabrikanten.
Gelukkig zijn er ook DA studenten die wel verder denken dan de reclame folders op de universiteit. En verschillende van die studenten zijn BP leden, en die studenten zijn de DA's van de toekomst, de mensen die ook in de veterinaire wereld voor die olievlek gaan zorgen.
Door Anneke V
#377879
Ike schreef: Nou idd, volgens mij dacht ze dat echt en nee, ik laat me niet verleiden tot gesprekken over het commentaar zo van :wel eerst koken hoor, nee dit is levensgevaarlijk, kip rauw aan de hond geven en zo kunnen we er nog wel wat bedenken, ik gaf deze mevr. netjes antwoordt op haar vraag en daar had ze geloof ik meer dan genoeg aan ;D ;D ;D
Ik heb dat ook geleerd....ofwel niet zeggen dat het voor de hond is & als je het toch moet zeggen...niet discussieren!!!!!!! Alleen als de mensen echt geïnterresseerd zijn begin ik erover!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door