Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bruutjevos
#374358
Vanavond hebben onze honden voor het eerst kennis gemaakt met een kippen poot.

Dimitri vond het zalig, alleen Igor stond erbij en keek ernaar.

Concluse, ik heb hele kleine stukkies van de poot afgeknipt en met erg veel pijn en moeite at hij dat op. Dimitri heeft dus 2 poten opgegeten.

Hoe krijg ik Igor zover dat hij dit ook lekker gaat vinden??
Door 202spots
#374369
Misschien de poot, 2 tellen in hete boter dichtschroeien.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#374373
Het kan ook zijn dat je hond die kippenpoot nog niet als voedsel herkent, je hebt kans dat als je die poot de volgende keer geeft hij hem wel opeet. (Ik merkte bij Gitte bij de eerste keer eend ook een aarzeling en die heeft ze heel langzaam opgegeten, de dag erna kreeg ze hetzelfde en toen was het binnen no-time op ???)
En anders misschien de poot even bewerken met een bijltje of een hamer zodat ie makkelijker te kraken is.
Hebben jouw honden al eens kippennekken of kippenvleugels gegeten? Kun je die misschien eens uitproberen, die zijn minder hard.
Door bruutjevos
#374379
Nee dat hebben ze ook nog niet gehad. De Islamiet had die niet. Ik wil morgen daareens naar opzoek gaan.

Ik wil ze gewoon langzaam aan wennen aan deze producten. Zodat als ze gewend zijn ik op volledig barfen over kan gaan. Ik denk als ik dit nu ga doen dat Igor meer dan de helft laat staan.

Dimitri is een heerlijke vreterd die eet alles met smaak..hihihih

Igor is altijd een moeilijke eter geweest.

Maar ik ga het gewoon proberen wat jullie allebei zeggen...

Bedankt voor het mee denken. :)
Door Laura2004
#374384
Ik denk dat Nitus het meer zei, omdat kippepoten niet echt beginners botten zijn en kippenekken wel. ;)Kippepoten zijn aardig hard.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#374424
Laura2004 schreef: Ik denk dat Nitus het meer zei, omdat kippepoten niet echt beginners botten zijn en kippenekken wel. ;)Kippepoten zijn aardig hard.
Ja, daar zei ik het ook om ;), maar ook omdat Igor misschien niet zo van hard werken houdt ;) en liever makkelijker te eten botten heeft.

Voor kippennekken en kippenvleugels kun je denk ik beter bij een poelier wezen. In Schalkhaar zit een pluimveeslachterij die volgens mij ook aan particulieren verkoopt.
Door bruutjevos
#374872
vandaag heb ik hem , Igor een kipfilet gegeven, een stukkie dan maa rook dat wilde hij niet, maar rundvlees daarentegen wel weer.

ik denk dat hij er gewoon aan moet wennen, hem kennende..hihih
Door bruutjevos
#377346
Ik wilde jullie nog ff vertellen dat Igor nu zijn lekkere kippenpoten met smaak op eet!!!!!

Zaterdag heeft hij voor de 2e keer een pootje gehad, en die ging erin als koek!!! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door