Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#376738
Luigi komt vanmiddag onze hondengezin versterken en zal dan ook gelijk vers mee gaan eten. We beginnen met Bibi om hem te laten wennen. Hij heeft, naar ik aanneem, 12 jaar lang brokjes gegeten en ik weet dus niet hoe hij op vers zal gaan reageren.

Over een KVV maak ik me geen zorgen, dat zal allemaal best gaan lukken maar is het verstandig om een hond van die leeftijd over een tijdje mee te laten eten met zelf samengesteld?

Van mij mag hij de rest van zijn leven KVV eten maar het zou erg makkelijk zijn als hij met de rest van de honden mee zou kunnen eten. Ik wil het alleen voor hem niet moeilijker maken dan het is.
Door Lizzy
#376741
Oh, als het vers goed gaat, dan zou ik hem lekker mee laten barfen hoor! Wel in eerste instantie met een aangepast menu. Ik zou beginnen met kippennekken. En dat langzaam uitbouwen. Maar ik zou het zeker proberen!
Door Audrina
#376746
Lizzy schreef: Oh, als het vers goed gaat, dan zou ik hem lekker mee laten barfen hoor! Wel in eerste instantie met een aangepast menu. Ik zou beginnen met kippennekken. En dat langzaam uitbouwen. Maar ik zou het zeker proberen!
Zo heb ik het bij mijn ouwetjes (toen 10 en 11, nu 12 en 13) ook gedaan. Eerst laten wennen aan kvv, toen dat goed ging voorzichtig (platgeslagen) kippennekjes, daarna karkasjes, vleugeltjes, etc en dat van lieverlee uitgebouwd. Als je nu mijn oudste teef van 12 ziet barfen zou je zeggen dat ze nooit anders heeft gedaan. ;)
Door Lizzy
#376758
Als je pech hebt mist hij inderdaad tanden en kiezen... Ze zullen tenminste wel buitengewoon goor zijn..... Maar ja, dat kun je met wat mazzel weer zelf beetje bij beetje schoonmaken en hij kan het dan zelf weer bijhouden aan echt eten!
Door conleeuw
#376764
lang niet alle oudjes hebben verloren tanden en of viezen tanden, zelfs niet diegene die alleen maar brokken hebben gehad, dus wie weet, heb jij geluk en zijn ze allen voltallig en redelijk wit (nou ja schakering van wit) aanwezig.
Mijn outje van 14,5 eet ook barf, maar wil niet alles eten, ik biedt haar wel van alles aan, maar zij eet niet veelzijdig genoeg, dus krijg zij nog wel wat brokken erbij want mevrouw is dementerend dus snapt het niet als ik haar zou laten honger leiden omdat ik zo nodig vindt dat zij alles wat ik voorschotel moet eten.
Mischien lukt het bij jou prima om een goede overstap te maken, hier ben ik bang dat "dementia" zo door zal kaggelen tot het eind, maar ik vindt het goed zo.
Door Borke
#376768
Zelfs al heeft hi minde tanden en kiezen, dan kan hij nog steeds wel knagen hoor.

Mijn, al ruim 20 jaar geleden overleden, Oma vertelde mij hoe al haar tanden en kiezen getrokken werden (voor WO II) en toen moest alles een half jaar helen, voordat haar een gebit kon worden aangemeten.
Op het laatst kluifde ze alweer kipkluifjes en at ze pinda's, geen enkel probleem :-)

Kortom het zware werk lukt misschien niet meer met een onvolledig gebit, maar kipkarkasjes e.d. moet geen probleem zijn.
Door Truus
#376816
Owww Erna, vanmiddag al :D. Ik ben zo benieuwd. Ook met het eten gaat het helemaal goed komen hoor. Zeker als hij ziet hoe de anderen heerlijk aan het eten zijn.
Succes meis :-*
Door bowie
#377332
Onze jack van 14 jaar eet zins 3 jaar barf en kvv ik geniet als ik hem zie smullen had ik het maar eerder geweten dat ze zo van hun eten konden genieten .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door