Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#375929
He bah het lijkt of ik altijd wat te zeuren heb, maar nu wil Joris (18 weken) ineens geen runderkopvlees meer eten, geen CB, geen pens, maar wel kip, kip en nog eens kip,(kluifjes, hartjes, maagjes enz.). Ik heb echt geprobeerd streng te zijn en de hele dag heb ik hem iedere keer weer het kopvlees of de CB voorgeschoteld. Maar nee hoor, helemaal geen hapje!!! :o (Heb hem tenslotte maar kippenhartjes gegeven).
Hoelang kan ik hem laten vasten? (Dacht zelf aan hooguit een dag) en kan het kwaad om hem een poosje alleen kip te geven?
Ga morgen maar eens proberen of hij geit- en lamsvlees wel wil eten. Maar ik word er echt een beetje simpel van. Nu doet Joep eens niet moeilijk met eten, begint Joris te mutsen! >:(
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 05 sep 2005, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375934
Zo'n jonge hond zou ik idd ook niet langer als een dag laten vasten :-\. Moeilijk hoor..., een tijdje alleen maar kip is niet desastreus, maar afwisseling is natuurlijk beter.
Ik hoop dat Joris geit en lamsvlees wel eet... lijkt me vreselijk lastig als een hond niet wil eten :(.
En eend, lust ie dat ook niet?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#375935
Ik kan niet aan eend komen, da's jammer. Maar ik kan wel aan veulenvlees en hert komen, ga ik uiteraard ook nog proberen. Vis eet ie ook al helemaal niet en ja, da's jammer. Gelukkig gaat een rauw eitje en wat honing er wel in. En ik ben natuurlijk allang blij dat hij wel kip eet. Het wisselt ook enorm, want eergisteren at hij de CB nog met smaak! :(
Misschien is het van hele korte duur dat gemuts en gaat het morgen wel weer goed.
In de vakantie had hij ook zo'n fase en toen at ie b.v. wel smuldier en verder niets.
Door karin2
#375936
hoi Pauline,
ik snap dat je een puppy niet al te lang wil laten vasten.
maar volgens mij heeft ie het al lekker door als ie iets niet eet dat er dan wel iets anders komt :-\
ik zou het toch een dag of 2risceren (een gezonde pup gaat daar echt niet van dood )en telkens ff voorschotelen en na 10 minuten weer weghalen !
heb eerlijk gezgd met honden ,pups of katten noooit problemen gehad met eten tot nu toe :(
woon nu nl bij mijn vriend en die geeft hen keus in overvloed en nu beginnen ze dus ook te mutsen >:(
maar leer het hen nog maar eens af nu :-\
succes
Door Truus
#375954
Ik zou de bak gewoon weghalen en niet telkens opnieuw aanbieden. Een keertje vasten is niet erg hoor.
Ze hebben al gauw door, dat het aanbod er toch wel is en dan gaan ze lekker mutsen.
Door Doedels
#375961
Als je hem een dag of twee weinig te eten geeft? Dan hoeft hij niet echt te vasten, maar krijgt hopelijk wel genoeg honger. En die maakt rauw vlees zoet ???
Hoe ziet Joris er eigenlijk uit? Mager, slank, goed, mollig?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#375971
Goed, neigt naar mollig (vind ik zelf). Moet dinsdag naar de DA en ga hem dan weer even wegen. Hij is nu 18 weken en ik schat hem toch wel op 6 kg.
Door Doedels
#375997
Pauline schreef: Goed, neigt naar mollig (vind ik zelf). Moet dinsdag naar de DA en ga hem dan weer even wegen. Hij is nu 18 weken en ik schat hem toch wel op 6 kg.
6 kilo is best flink voor 18 weken. Als jij vindt dat Joris naar mollig neigt, is hij misschien gewoon overvoerd. Ik heb zelf diverse honden gehad die altijd dun waren. Als ze ietsje aan kwamen gingen ze meteen minder eten. Mijn eerste hond was overigens een teckel en die vrat zich helemaal klem als hij de kans kreeg ;D Het zal dus niet rasgebonden zijn.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#376418
Was een missertje hoor, hij weegt geen 6 kg! (tikfout). Ik bedoelde dus 5, en da's nog flink. Maar het zijn dan ook geen ieniemiene standaard teckels. Joep weegt b.v. ook 12,9 kg en ik een en al spieren.
Door Doedels
#376666
Pauline schreef: Was een missertje hoor, hij weegt geen 6 kg! (tikfout). Ik bedoelde dus 5, en da's nog flink. Maar het zijn dan ook geen ieniemiene standaard teckels. Joep weegt b.v. ook 12,9 kg en ik een en al spieren.
1 kg verschil op een teckel pup is nogal wat. Maar 5 kg is idd ook geen kleintje. Joep is ook een beer zeg. Ik heb een hele forse middenslag poedel van 42 cm. Flink gespierd ook en die weegt 6 ons meer dan Joep. Wat geef jij ze te eten? ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#376740
En om heel eerlijk te zijn denk ik dat Joep inmiddels wel meer dan 13 kg weegt. En de DA vond hem nog te mager :o :o :o. Hij had volgens haar alleen maar spieren en geen vet. Maar dat hoeft ook niet, wij vinden hem prachtig zo!
Door Truus
#376795
Pauline schreef: En om heel eerlijk te zijn denk ik dat Joep inmiddels wel meer dan 13 kg weegt. En de DA vond hem nog te mager :o :o :o. Hij had volgens haar alleen maar spieren en geen vet. Maar dat hoeft ook niet, wij vinden hem prachtig zo!
Ik vraag me sowieso wel eens af of een hond op versvlees niet meer weegt dan andere honden door die spieren. Het zijn stevige honden maar er zit geen vet.
Je ziet altijd duidelijk verschil.
Door Borke
#376891
Truus schreef: Ik vraag me sowieso wel eens af of een hond op versvlees niet meer weegt dan andere honden door die spieren. Het zijn stevige honden maar er zit geen vet.
Je ziet altijd duidelijk verschil.
Is dat zo?
Ik kan me voorstellen dat BARF-baasjes wellicht beter op het gewicht van hun hond letten, maar er zijn zat brokkenbazen die dat ook doen hoor!
Gisteren was ik op een hondenshow en geen van de aanwezige Stabij's die ik heb gevoeld was maar een grammetje te veel en het waren allemaal brokkenhonden...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door