Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#376042
Zo af en toe geef ik de honden een paar kippennekjes als tussendoortje. Nu krijg ik ze in niet al te groot formaat mee van mijn slager, zo'n 3 cm lang ofzo. Storm is er helemaal wild van. Eerst sloeg ik ze nog wel kapot, maar uiteindelijk niet meer en hij bijt ze kapot. Behalve vandaag. Toen kregen ze beiden 4 kippennekjes. Storm had ze binnen een paar seconden op. Hap, slik, weg.... niets kauwen, gewoon naar binnen glijden.

Nu heb ik me daar niet echt druk om gemaakt. Maar vraag me toch af of ik hem die kippennekken nog gewoon heel zal geven, grote kans dat hij ze vanaf nu gewoon doorslikt. Of toch kapot slaan?
Door Lizzy
#376050
EstherVanPuck schreef: Zo af en toe geef ik de honden een paar kippennekjes als tussendoortje. Nu krijg ik ze in niet al te groot formaat mee van mijn slager, zo'n 3 cm lang ofzo. Storm is er helemaal wild van. Eerst sloeg ik ze nog wel kapot, maar uiteindelijk niet meer en hij bijt ze kapot. Behalve vandaag. Toen kregen ze beiden 4 kippennekjes. Storm had ze binnen een paar seconden op. Hap, slik, weg.... niets kauwen, gewoon naar binnen glijden.

Nu heb ik me daar niet echt druk om gemaakt. Maar vraag me toch af of ik hem die kippennekken nog gewoon heel zal geven, grote kans dat hij ze vanaf nu gewoon doorslikt. Of toch kapot slaan?
Yup, kippennekken worden hier ook in 1 hap naar binnen gewerkt.... Zonder er 1 keer op te bijten.... Kleine Linga is daar het beste in. Zij kraakt er helemaal nul keer op terwijl Pinkel er toch zeker 3 keer op kraakt en Brutus 1 keer. Ik plet ze niet meer, die nekken. Zinloos. Ze verteerd ze prima. Hoewel ik wel eens bang ben dat ze zich verslikt. Eigenlijk is het gewoon een teken dat het te klein is om te voeren, nekken. Eigenlijk betekent dit dat het tijd is voor grotere RMB's. Ik zou ook blij zijn als de voorraad nekken op is hier. Dan gaat ze (die kleine) helemaal over op (geplette) vleugel en karkas en grote delen hele kip (en eend en parelhoen).
Door EstherVanPuck
#376071
Grotere botten kan ik nog niet aan komen en die nekken vind ik nog wel leuk om als tussendoor te geven. Van de week zagen we dat iemand in onze puppieklas een bbq-service heeft, dus Martijn heeft brutaal gevraagd of ze aan geschikt vlees kan komen.... dat gaat ze uitzoeken. Dan kunnen we eindelijk ook eens verder uitproberen.

Maar ik hoef me dus verder geen zorgen te maken over die kippennekken die gewoon doorgeslikt worden. :) Thanx
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#376091
Hee Esther,

Bruin slikte ze in het begin ook in zijn geheel door, en dan kwamen ze er even snel weer uit :P. Inmiddels weet hij dat hij moet kauwen en is het crunch, crunch, slik weg. Sindsdien blijven ze er ook in :D.

Groeten!

Judith
Door maximus
#376267
Max eet een kipkarkas: hap, slik, weg maar een kippennek wordt eerst zorgvuldig gekraakt voordat hij het opeet :o beetje vreemd eigenlijk dus bij mij geen karkassen meer maar kippennekken!
Door EstherVanPuck
#376689
Vandaag heeft Storm voor het eerst ongeplette kipkarkas te eten gekregen. Hij beet er goed op, maar had er toch nog aardig wat moeite mee om het op te krijgen. Dus alsnog maar even geplet. Toen was het sneller weg ;D
Door Truus
#376693
EstherVanPuck schreef: Vandaag heeft Storm voor het eerst ongeplette kipkarkas te eten gekregen. Hij beet er goed op, maar had er toch nog aardig wat moeite mee om het op te krijgen. Dus alsnog maar even geplet. Toen was het sneller weg ;D
Storm de Barfhond ;D. Leuk he, dat is leuk om te zien hoe hij alles gaat ontdekken .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door