Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#376391
Een bottenvraag: Ik heb hertenwervels met aardig wat vlees eromheen. Iedere keer als ik dit geef kotst Penny de jongste het vlees wat ze van het bot heeft gekloven uit. Het komt eruit in de vorm van een verse worst en oogt als vers gehakt. Ze eet het niet weer op maar gaat door met kluiven. Ditzelfde was me ook al opgevallen met geit rugstukken met aardig wat vlees eraan. Vlees in haar bakje eet ze op en dat kotst ze niet. Heeft iemand een verklaring hiervoor? De twee anderen doen dit niet.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op za 27 aug 2005, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#376508
Nee, nog nooit eerder gehoord! Wat apart! Ze eet het bot wel helemaal op? En hoe is ze daarna qua kotsen en ontlasting? Heb je al eens geprobeerd om het vlees eraf te snijden, eerst te geven (met bijv. groente ofzo) en daarna het bot?
Door ~Joke~
#376571
Ik was inderdaad de volgende keer van plan om het vlees er grotendeels af te snijden en apart te geven. Het is net of ze het vlees er gauw omweg schranst en uitkotst om ruimte voor het bot hebben. Of dat ze zich geen tijd gunt om het goed door te slikken? Heel raar. Ze taalt er ook niet naar om het vlees weer op te eten. De onlasting is prima na die tijd, ook geen gekots. Het bot pak ik halverwege af omdat ze anders teveel naar binnenkrijgt maar als ik haar laat gaan werkt ze het helemaal naar binnen. Gek he?
Door Truus
#376576
Daar dacht ik ook aan ja. Het bot is belangrijker dan het vlees dus ik zou het inderdaad apart gaan geven.
Door Truus
#376606
harns49 schreef: Gekke hond he? Vindt bot lekkerder dan vlees.
Ja, malle hond ;D. Het kan ook zijn, dat er teveel vlees aanzit voor z'n maagje. Als je nu eens botten geeft met minder vlees, zal het beter gaan. Hoeveel vlees zat eraan? Is het in verhouding teveel ten opzichte van de "normale"maaltijd?
Door Truus
#376621
tieneke schreef: Kijk wel uit dat je geen te kale botten geeft ;)
Nee, eerst het vlees van het bot in de bak en dan het bot ;)
Door tieneke
#376622
harns49 schreef: Ik was inderdaad de volgende keer van plan om het vlees er grotendeels af te snijden en apart te geven.
Geef het dan wel voor het bot ;)
Door ~Joke~
#376649
Truus schreef: Ja, malle hond ;D. Het kan ook zijn, dat er teveel vlees aanzit voor z'n maagje. Als je nu eens botten geeft met minder vlees, zal het beter gaan. Hoeveel vlees zat eraan? Is het in verhouding teveel ten opzichte van de "normale"maaltijd?
De hoeveelheid vlees die ze uitspuugde was zoiets als ze normaal ook krijgt. Het lag dus niet aan de hoeveelheid vlees.
Door tieneke
#376650
harns49 schreef: De hoeveelheid vlees die ze uitspuugde was zoiets als ze normaal ook krijgt. Het lag dus niet aan de hoeveelheid vlees.
Kan het niet zijn dat ze zo inhalig aan het vlees kluifde dat ze hier van moest kotsten?
Haal het meeste vlees eraf en geef het voordat je het bot geeft,op bot zijn ze hier ook bijzonder gericht op ;)
Door ~Joke~
#376707
Ja zoiets moet het zijn, maar zo gek dat ze het bot boven het vlees verkoos. Ik zal idd de volgende keer het vlees er eerst afhalen en zien hoe het dan gaat.
Eerst het vlees geven en dan wat later het bot.
Door Truus
#376709
harns49 schreef: Ja zoiets moet het zijn, maar zo gek dat ze het bot boven het vlees verkoos. Ik zal idd de volgende keer het vlees er eerst afhalen en zien hoe het dan gaat.
Eerst het vlees geven en dan wat later het bot.
En eventueel een uurtje geen water geven. Sommigen doen het niet maar ik zet altijd de waterbak even weg.
Het lijkt me beter voor het verteringsproces.
Door ~Joke~
#376714
Ik zet de waterbakken ook altijd even weg. Want het enige wat ze willen na een bot is drinken, drinken drinken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door