Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#375819
Ik train bij een bijzondere hondenschool waar we allerlei huiswerk meekrijgen. Meestal heeft dat met honden trainen te maken (dat zou je ook verwachten) maar deze week dus niet.
Het huiswerk van deze week was: geef je hond een rauw ei.

Ondanks al mijn goede BARF voornemens had ik dat nog nooit gedaan, dus bij deze!

Na wat gehannes, gespeel en voorzichtig bijten liep er eiwit uit.
Niet interessant.
Borke pakte het eitje op en legde het weer neer en toen liep er eigeel uit. Hij werd helemaal gek, zo lekker als hij dat vond, de hele straat werd keer op keer afgelikt. hji likte de schil uit, probeerde die te eten maar vond het niet lekker.
Het eiwit heeft hij daarna nog een keer besnuffeld, maar vond hij niet interessant.

Dat ga ik dus niet meer zo geven, heel veel troep en hij eet alleen het geel.

Geel en wit kan ik voortaan wel door zijn eten mengen, maar wat doen jullie met de schil als je hond die niet eet?
Fijnprakken door zijn eten, of mist hij er niet echt voedingswaarde aan, want dan gooi ik het net zo lief gewoon weg.

Hoeveel eieren per week geef je aan een hond van 22kg, die 4 dagen per week BIBI eet en 3 dagen zelf samengesteld?
Door Jolly
#375823
Pim weegt nu ook ongever 22 kilo en die mag van mij 2 eitjes per week, 1 met schil,(en dan zie je hem lekker kloten ;D in de tuin) en 1 zonder schil door mij zijn zelfgemaakte prakje geroerd.

oww ja en ik voer ook 4 dagen bibi en 3 zelf, soms ook wel 5 dagen bibi en 2 zelf, ligt eraan.
Laatst gewijzigd door Jolly op vr 26 aug 2005, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#375824
Oeps ik had dit bij vragen willen plaatsen - het staat hier helemaal verkeerd!
Lizzy als je dit ziet wil je het dan voor mij verplaatsen!
Door peerle
#375852
een ei in zijn geheel is het beste, denk ik (net zoals een prooi in zijn geheel, de natuur heeft ervoor gezorgd dat alle bestanddelen dan mooi uitgebalanceerd zijn), dus met schaal. Als je een ei door het eten draait, maak de schaal dan heel klein (ik doe dat door een tijdje met een vijzel te stampen en te draaien) en doe die ook door het eten. :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375858
Tja, ik heb hier een rottweiler die denkt dat ze een labrador is ;), die eet tot nu toe werkelijk alles, dus ook eieren mét schaal. Als Gitte niet buiten kan eten (omdat het pijpestelen regent bv) gooi ik het ei in haar bak kapot en prak de schil dan met een vork wat fijner, wat groentemix of Hüttekäse, lekker husselen en smullen maar.... :D Misschien dat Borke op die manier wél het hele ei eet?
Gitte krijgt van mij 2 eitjes per week.

Leuke hondenschool heb je trouwens ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 26 aug 2005, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#375872
AstridStraver schreef: geel en wit kan ik voortaan wel door zijn eten mengen, maar wat doen jullie met de schil als je hond die niet eet?
Fijnprakken door zijn eten, of mist hij er niet echt voedingswaarde aan, want dan gooi ik het net zo lief gewoon weg.
Hoeveel eieren per week geef je aan een hond van 22kg, die 4 dagen per week BIBI eet en 3 dagen zelf samengesteld?
Gewoon 't ei in de voerbak gooien en schil in de vuilnisbak.
Hier krijgen ze om de dag 'n ei.
(3-4 per week)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#376214
AstridStraver schreef: Ik train bij een bijzondere hondenschool waar we allerlei huiswerk meekrijgen. Meestal heeft dat met honden trainen te maken (dat zou je ook verwachten) maar deze week dus niet.
Het huiswerk van deze week was: geef je hond een rauw ei.
Rare hondenschool 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#376247
Rovanna schreef: Rare hondenschool 8)
Ja, dat moet haast die school in Zoetermeer zijn.



Hier krijgen ze 1 keer in de week een ei, ik kluts die en de schaal bewaar ik en maal ik fijn.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#376305
Bij mij eet Rover het ei in zijn geheel op en krijgt ook de schil van Annak. Annak krijgt dus alleen de dooier en het eiwit. Ze krijgen 2x per week een ei.
Door Borke
#376309
Ik denk dat Borke de schil wel kan missen, ik heb geen zin om hem helemaal fijn te stampen, maar die eitjes blijf ik wel geven, 2 per week is dan mooi voor hem.

En ja ik heb in Leidschendam en in Delft getraind en nu dus in Zoetermeer (waar ik ook woon), maar daar zitten wel meerdere scholen hoor 8)
Door Daisy75
#376318
Ik heb me altijd afgevraagd...kan dat geen kwaad dan zo'n schil, dat is toch scherp? Hier een leek hoor, haha ik geef wel ei maar durfde nooit met schil te geven
Gebruikersavatar
Door sylvia
#376319
AstridStraver schreef: Ik denk dat Borke de schil wel kan missen, ik heb geen zin om hem helemaal fijn te stampen, maar die eitjes blijf ik wel geven, 2 per week is dan mooi voor hem.

En ja ik heb in Leidschendam en in Delft getraind en nu dus in Zoetermeer (waar ik ook woon), maar daar zitten wel meerdere scholen hoor 8)
Maar niet één waar je ook van dat rare huiswerk krijgt ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#376322
KayleighShanden schreef: Ik heb me altijd afgevraagd...kan dat geen kwaad dan zo'n schil, dat is toch scherp? Hier een leek hoor, haha ik geef wel ei maar durfde nooit met schil te geven
Nee hoor zolang je het ei niet kookt is de schil juist super.
Door Daisy75
#376331
Rovanna schreef: Nee hoor zolang je het ei niet kookt is de schil juist super.
Oh dus dat is eigenlijk net als met botten enzo, zolang je het niet kookt is het oke!
Door Nelly
#376363
Hier krijgen ze ook 2 x per week een kompleet rauw ei, dus met schil, en ik voer ook bibi, en zelf samengesteld, om en om. Ik geef wel altijd eieren van bij de boer, dus zo natuurlijk mogelijk. Overigens krijgt m'n kitten af en toe ook een - geklutst - eitje, wel zonder schil uiteraard.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door