Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dazz
#376019
Hannes heeft laatst zijn eerste zalmkop gekregen. En hij wist niet wat ie er mee moest ??? ???
Heeft iemand een tip hoe ik hem lekker maak? Hij staat er tegen te blaffen, knabbelt er een beetje aan en loopt vervolgens weg.
Er zat ook een ruggegraat met een randje filet die hij wel opat en de volgende morgen uitkotste. Waarschijnlijk waren de graten te hard. Hij had het gewoon niet verteerd.
Laatst gewijzigd door dazz op vr 26 aug 2005, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#376029
Bij mijn honden helpt het al ik 'rare' dingen de eerste keer vasthoud. Samen kluifen dus. Lijkt me met een zalmkop niet echt feestelijk, maar je moet er wat voor over hebben. Er zat waarschijnlijk te weinig filet aan om de graat goed te verteren. Zalmgraat is best stevig. Of Hannes verdraagt geen vis?
Door Truus
#376033
Misschien eerst eens halveren. Wat je ook kunt doen is eerst even in warm water leggen, dan wordt het zachter.
Heb je het eerst ingevroren?
Gebruikersavatar
Door Cherry
#376034
Ik heb Jewel ooit één keer een zalmkop gegeven, de ogen heeft ze eruit gepeuterd en opgegeten, ze heeft nog een beetje gespeeld met de kop en dat was het.
Ik heb hem weggegooid en het daarna nooit meer gegeven, ze is geen rauwe viseter...jammer...maar net zoals bij Nelly lusten ze wel graag vis uit blik :)
Door Lizzy
#376045
Het is bizar maar mijn honden eten alleen zalmkop op rubber-anti-slip-matjes! Anders vinden ze 'm de glibberig en weten ze niet hoe ze 'm aan moeten pakken.... Daarnaast is in warm/heet water leggen inderdaad een heel goede tip en die wil zeker ook nog wel eens helpen! En, volgende dag gewoon weer aanbieden!
Door dazz
#376058
Doedels schreef: Bij mijn honden helpt het al ik 'rare' dingen de eerste keer vasthoud. Samen kluifen dus. Lijkt me met een zalmkop niet echt feestelijk, maar je moet er wat voor over hebben. Er zat waarschijnlijk te weinig filet aan om de graat goed te verteren. Zalmgraat is best stevig. Of Hannes verdraagt geen vis?
Nee, dat lijkt me idd niet echt feestelijk. Hannes lust heel graag vis, maar nieuwe dingen vindt hij idd raar. Tegen een schapenkop ging hij ook staan blaffen, maar uiteindelijk heeft hij die opgegeten.
Hij lust sardientjes, alleen dus niet heel, dat was raar (hij legde ze dus op de grond en wilde er in gaan rollen!! Gelukkig op tijd gesnapt.) Uiteindelijk maar gemalen en dat slurpte hij zo op. Ook haring vindt hij heerlijk. En alles uit blik.
Door dazz
#376063
Truus schreef: Misschien eerst eens halveren. Wat je ook kunt doen is eerst even in warm water leggen, dan wordt het zachter.
Heb je het eerst ingevroren?
Ja, hij heeft twee weken ingevroren gelegen.
Ik heb de zalmkop de volgende dag in warm water gelegd en nog een keer aangeboden maar hij moest het niet.
Door Truus
#376065
dazz schreef: Ja, hij heeft twee weken ingevroren gelegen.
Ik heb de zalmkop de volgende dag in warm water gelegd en nog een keer aangeboden maar hij moest het niet.
En als je er nu eerst eens wat vanaf knipt en dan geeft? Soms eten ze het niet omdat ze het niet kennen. Op die mannier snapt hij dan wellicht dat het wel lekker is.
Laatst gewijzigd door Truus op vr 26 aug 2005, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dazz
#376073
Lizzy schreef: Het is bizar maar mijn honden eten alleen zalmkop op rubber-anti-slip-matjes! Anders vinden ze 'm de glibberig en weten ze niet hoe ze 'm aan moeten pakken.... Daarnaast is in warm/heet water leggen inderdaad een heel goede tip en die wil zeker ook nog wel eens helpen! En, volgende dag gewoon weer aanbieden!
Ik kan bij de vishandel in nabijgelegen dorp elke week wat koppen halen, dus ik blijf het proberen. En van die matjes; het is een idee!!! :D
Door dazz
#376088
Truus schreef: En als je er nu eerst eens wat vanaf knipt en dan geeft? Soms eten ze het niet omdat ze het niet kennen. Op die mannier snapt hij dan wellicht dat het wel lekker is.
Ik denk dat hij het wel lekker vindt, zalmfilet lust hij dus wel. Ik kan het es proberen, dat knippen in stukken. Hij wilde de sardientjes ook al niet heel, maar wel gemalen. Ik ga de volgende kop eens flink knippen.
Door 202spots
#376114
dazz schreef: Tegen een schapenkop ging hij ook staan blaffen, maar uiteindelijk heeft hij die opgegeten.
;D ;D ;D ;D ;D

Zo begon Tor laatst tijdens de wandel heel hard te blaffen naar 'n auto kinderstoeltje (zonder kind) dat half op de stoep stond! ::)
Door Doedels
#376125
202Spots schreef: ;D ;D ;D ;D ;D

Zo begon Tor laatst tijdens de wandel heel hard te blaffen naar 'n auto kinderstoeltje (zonder kind) dat half op de stoep stond! ::)
En? Heeft ie hem uiteindelijk opgegeten? ;)
Door 202spots
#376142
Doedels schreef: En? Heeft ie hem uiteindelijk opgegeten? ;)
Nee...hij was als de dood voor dat "ding" en duurde 'n paar minuten voordat ie held genoeg was om er voetje voor voetje naar toe te kruipen en om er heeeeeel voorzichtig aan te ruiken...toen ie dat gedaan had moest ik 'm vlug verder trekken voordat ie ze poot omhoog deed om er op te piesen.. ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door