Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Plutinda
#375744
Ik heb nu op 2 verschillende plaatsen runderhart gehaald. Ik krijg die dan in een grote vacuum verpakking. En dan ook nog bevroren. Mag ik het ontdooien, in stukken snijden en dan weer invriezen? Dat mag normaal toch niet? Maar ik kan moeilijk een heel runderhart geven. En 3 dagen achter elkaar een maaltijd runderhart lijkt me ook niet echt gezond.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#375747
Het is niet de hele officiële weg, heeft met de bacteriegroei te maken, maar voor het hondenvlees maak ik ook een uitzondering omdat het meeste in grote bevroren bonken wordt aangeleverd en je dus bijna niet anders kan.
Het meeste laat ik een beetje ontdooien, verdeel het zoals ik het hebben wil en dan weer vlot de vriezer in. Heb er nog nooit nadelen van gezien.
Door Lizzy
#375750
Ik doe het precies zoals Angelique beschrijft en heb ook nog nooit een probleem gehad. Iets laten ontdooien, een heel scherp mes nemen (eventueel het mes even verwarmen in warm/heet water), in porties snijden en snel weer terug de vriezer in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door