Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tanya
#375249
Wat is dit toch een heerlijke site, mijn complimenten!
Als ik iets wil weten, kan ik het altijd vinden, op een paar dingetjes na:
Kaas, mogen honden dat hebben? Sofie is er dol op, dus ze krijgt we eens een stukje. Nooit veel hoor, maar zo voor de lekker zeg maar. :) Is dat slecht?
En aardappel, kun je dat geven, rauw? Of is het wel ok om gekookt, als tafelrestje, te geven?
Van joghurt en hutenkase kan ik niet vinden hoeveel je daarvan zou mogen geven.

Dan nog dit: sinds Sofie rauw krijgt, hoeft ze dus echt geen brokken meer. Sneu voor haar dat er nog 2 kilo puppybrokjes op moeten. :-\ Ze krijgt 2 keer per dag rauw en 1 keer brokken, en die moeten we dan echt opvoeren onder luid aanprijzen. Soms hoeft ze het echt niet, liever honger dan brokken. Nou, wie wil dan nog zeggen dat brokken beter zijn dan rauw??

Groente is ze niet dol op, maar ik zal het eens gaan mengen met vlees, misschien dat dat beter gaat dan mengen met hutenkase of yoghurt. Nog andere suggesties?
Door pup
#375254
Ach gossie toch, moet Sofietje nu echt brokken eten?? :'(
Waarom de brokjes niet gewoon weggeven aan het asiel en dan 3 x daags rauw. Is Sofietje ook weer blij :D Ik geef Buck ook wel eens een stukje kaas, een dobbelsteentje. Volgens mij kan dat niet echt veel kwaad. Als het maar geen dagelijkse hompen zijn, veel te zout !! Toch.....Barfers? Ben nog maar beginneling ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#375262
Stukje kaas op z'n tijd is niet erg. Aardappel zou ik alleen gekookt geven en dan als tafelrestje, dus niet extra piepers gaan koken.
Zuivel is niet echt gelimiteerd, maar moet geen hoofdbestanddeel worden. Greontenmixen moet je vaak lekker maken met wat huttenkase, gemalen visje erdoorheen e.d.

Ja inderdaad sneu voor Sofie dat ze die puppiebrokken op moet eten. Is het nou echt zo'n doodzonde om die dingen gewoon weg te pletteren ???
Door Elvira
#375268
Ik doe de groente door gemalen kipkarkassen of rundergehakt en dan vindt Zingaro het heerlijk. Eerst heb ik geprobeerd een ei erdoor te doen en dan at hij wel wat, maar er bleef veel over, met vlees lust hij het wel. En inderdaad, maak het dierenasiel blij met de brokjes.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#375286
Ik koop altijd een stukje natriumarme kaas voor de honden in verband met het zout. Gebruik dat eigenlijk alleen bij wijze van beloningssnoepjes. Ze doen er een moord voor (op de cursus komt men regelmatig een stukje 'lenen' om een onwillig personage wat enthousiaster te krijgen. Meestal werkt 't, hihi).

Oh ja, hüttenkäse is natuurlijk ook kaas en dat krijgen ze regelmatig door vlees en groentemix.

Groeten, Judith
Door Tanya
#375288
Een goed idee om de brokken aan het asiel te geven.
Want ja, het is zonde om eten weg te gooien, zeker als je het niet ruim hebt, zoals wij. ::)

Nog twee vraagjes:

Weet iemand ook hoe het zit met olie enzo? In het wild zal een wolf toch ook geen levertraan of visolie tegenkomen. ;) Wat zit erin wat je niet met gevarieerd voedsel kunt bereiken?

Geldt voor gekookte pasta en rijst hetzelfde als voor gekookte aardappelen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375294
Tanya schreef: Een goed idee om de brokken aan het asiel te geven.
Want ja, het is zonde om eten weg te gooien, zeker als je het niet ruim hebt, zoals wij. ::)

Nog twee vraagjes:

Weet iemand ook hoe het zit met olie enzo? In het wild zal een wolf toch ook geen levertraan of visolie tegenkomen. ;) Wat zit erin wat je niet met gevarieerd voedsel kunt bereiken?

Als je voldoende varieert (dus ook vis geeft) hoef je idd geen olie toe te voegen.
Geldt voor gekookte pasta en rijst hetzelfde als voor gekookte aardappelen?
Voor deze dingen geldt dat het vulling is en dikmakers kunnen zijn, je hond heeft het niet nodig. Af een toe een beetje is niet erg.
Door Mevroi Kruim
#375323
Tanya schreef:
Weet iemand ook hoe het zit met olie enzo? In het wild zal een wolf toch ook geen levertraan of visolie tegenkomen. ;) Wat zit erin wat je niet met gevarieerd voedsel kunt bereiken?

Nee, een wolf komt geen levertraan of visolie tegen, maar wel vissen, vooral vette. Zijn ze dol op!
Wat je met vleesvoeding mist zijn bepaalde vetzuren die weer wel in vette vis voorkomen. En die ze wel nodig hebben.
Door Ike
#375336
Tanya schreef: Wat is dit toch een heerlijke site, mijn complimenten!
Als ik iets wil weten, kan ik het altijd vinden, op een paar dingetjes na:
Kaas, mogen honden dat hebben? Sofie is er dol op, dus ze krijgt we eens een stukje. Nooit veel hoor, maar zo voor de lekker zeg maar. :) Is dat slecht?
En aardappel, kun je dat geven, rauw? Of is het wel ok om gekookt, als tafelrestje, te geven?
Van joghurt en hutenkase kan ik niet vinden hoeveel je daarvan zou mogen geven.

Dan nog dit: sinds Sofie rauw krijgt, hoeft ze dus echt geen brokken meer. Sneu voor haar dat er nog 2 kilo puppybrokjes op moeten. :-\ Ze krijgt 2 keer per dag rauw en 1 keer brokken, en die moeten we dan echt opvoeren onder luid aanprijzen. Soms hoeft ze het echt niet, liever honger dan brokken. Nou, wie wil dan nog zeggen dat brokken beter zijn dan rauw??

Groente is ze niet dol op, maar ik zal het eens gaan mengen met vlees, misschien dat dat beter gaat dan mengen met hutenkase of yoghurt. Nog andere suggesties?
Wat slim van Sofie om die brokken te laten staan!!!! volgens mij is het geen probleem om AF en TOE een klein stukje kaas te geven, doe ik ook hoor! Aardappel en pasta geeft ik eigenlijk nooit.
Laatst gewijzigd door Ike op do 25 aug 2005, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#375344
Tanya schreef: Als ik iets wil weten, kan ik het altijd vinden, op een paar dingetjes na:
Kaas, mogen honden dat hebben?
niet TEveel, is TE zout!!
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg363648
En aardappel, kun je dat geven, rauw? Of is het wel ok om gekookt, als tafelrestje, te geven?
ja, nee,ja en ja
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg372107
Van joghurt en hutenkase kan ik niet vinden hoeveel je daarvan zou mogen geven.
Ligt aan de maat van de hond...
Ik geef half bekertje yogurt of 2-3 eetlepels huttekaas met de gepureerde fruit.
Je kan ook 2-4 eetlepels door de voer roeren of als toetje geven.
Groente is ze niet dol op, maar ik zal het eens gaan mengen met vlees, misschien dat dat beter gaat dan mengen met hutenkase of yoghurt.
De meeste honden eten geen groentemix wanneer er niet iets van vlees door zit.
Begin met 1 eetlepel GM door de vlees te doen om te wennen.
Beetje meer groentes met blikje sardientjes en rauw eitje gaat er meestal goed in.

Rijst en Pasta (graan) alleen 'n heel klein beetje als er wat tafelrest over is,geen hele maaltijd geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door