Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pup
#374224
Ik heb zonnebloempitten en pijnboompitten gekocht. Moet ik die ook vermalen of kan ik die zo geven?
Door Lizzy
#374286
De gemiddelde hond slikt deze pitten zo in en ze komen er aan de andere kant weer in z'n geheel uit. Dus dat is vrij nutteloos.... Waarom wil je zonnebloempitten geven, als ik vragen mag?
Door pup
#374955
Ik heb dat ergens hier op het forum gelezen, zal het nog even nazoeken of ik het wel goed gelezen heb ???
Door pup
#374962
Hebbes:


Het staat als antwoord van 202spots bij topic NOTEN EN ZADEN. Daar staan 2 links genoteerd.
Door Lizzy
#375146
Je kunt natuurlijk best zonnebloempitten geven, maar ik vind ze nutteloos. Ergo, ze bevatten heel veel omega 6 vetzuren en een hond krijgt deze in behoorlijke hoeveelheden binnen als hij rauw eet. Omega 6 vetzuren zit in vlees en vooral in kip. Vandaar dat ik het vroeg ;)
Door pup
#375223
Aangezien ik ook veel kip geef eet ik de zonnebloempitten zelf maar op ;D
Door Lizzy
#375227
pup schreef: Aangezien ik ook veel kip geef eet ik de zonnebloempitten zelf maar op ;D
;D

Goed plan! Lekker!
Door peerle
#375246
welke noten en zaden zouden een nuttige aanvulling zijn als je wel vooral kip en daarnaast vooral rund geeft (eerder occasioneel konijn, vis, lam,...) ?
Door Lizzy
#375295
Ik denk dat je sowieso nooit vooral kip moet voeren omdat dat veel te eenzijdig is. Als je regelmatig kip voert, dan is vis(olie-capsules) de beste aanvulling (omega 3). Walnoot bevat ook wel iets omega 3 maar absoluut niet in dezelfde mate als vis.
Door peerle
#375305
ik zou dus best meer vis geven, en als ik noten geef, walnoot :). Met vooral kip bedoel ik dus ook (ik zal deze week als voorbeeld nemen, maandag was vastendag), dinsdag: konijn en kippevleugels, woensdag: gf en kipnek (&kalfsbot), donderdag: gf en rundsvlees, vrijdag: vis en gf-mix, zaterdag: gf-mix en kiphart, zondag: pens en rundsstaart. Dus van de 8 vleesmaaltijden (kiphart meegerekend) is 1 konijn, 1 vis, 1 schaap (de pens), 2 rund & 3 kip. Ik doe wel m'n best om dat om te wisselen, maar ik ben nog geen half jaar met BARF bezig, en lucy lust kip het liefste van alles.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door