Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#374654
Sinds 2 weken eet Doodles 2x per dag en dat gaat goed. Meestal Energique, soms wat kiponderdelen enzo.

Nu heb ik gisteren sardientjes en runderkopvlees gekocht (ben ns even de grens over gereden en in de Belgische supermarkt is dat gewoon te koop).

Mijn idee is om zo'n 2x in de week de avondmaaltijd zelf samen te stellen. Kan ik dan 50% van de dagelijkse barfhoeveelheid aanhouden als ik Doodles 's ochtends de helft van zn dagelijkse Energique heb gegeven?

Vanavond was ik van plan om 2 sardientjes te geven met wat groentenmix en een eitje. Is dat een goed idee of moet er ook nog wat kippigs bij?
Door Elf
#374659
O, ik vergeet nog te vragen of ik die sardientjes meteen helemaal heel kan geven of moeten ze in stukjes?
Door Lizzy
#374678
Ja, stel je geeft normaalgesproken 's avonds 300 gram Energique (ik noem maar wat he), dan geef je 's avonds ook 300 gram zelf samengesteld.

Als Doodles nog nooit eerder sardientjes heeft gegeten, dan is de kans groot dat Doodles ze niet zo maar heel eet. Ik zou ze de eerste keer in stukken knippen (wel rauw geven en alles erop en aan geven) en mengen met bijv. iets van groentemix en yoghurt.
Door bas rouge
#374683
De eerste keren dat ik sardines gaf kocht ik expres kleintjes die ik in stukken maakte. Ik meng dan de sardines met hutenkase en groentemix.

Mijn ervaring is dat een hond van BARF wat meer nodig heeft dan van wat ie normaal als KVV nodig heeft.
Je zult gewoon even moeten kijken hoe Doodles het er op doet.
Door Elf
#374791
Lizzy schreef: Ja, stel je geeft normaalgesproken 's avonds 300 gram Energique (ik noem maar wat he), dan geef je 's avonds ook 300 gram zelf samengesteld.

Als Doodles nog nooit eerder sardientjes heeft gegeten, dan is de kans groot dat Doodles ze niet zo maar heel eet. Ik zou ze de eerste keer in stukken knippen (wel rauw geven en alles erop en aan geven) en mengen met bijv. iets van groentemix en yoghurt.
Zn prakkie staat klaar! De sardientjes geknipt en een groentemixje van wortel, bloemkool, peterselie, tomaat, komkommer en n beetje knoflook. Een heel eitje erbij. Ben benieuwd wat hij er straks van vindt!

... nog even dit: ik ben geen vegetarier en ik ben ook nog eens gek op vis maar ik moest toch even rillen toen ik de visjes in stukken knipte terwijl ze me aankeken.... Petje af voor de overtuigd vegetariers die dit toch voor hun honden doen!!!!
Door Mevroi Kruim
#374808
Elf schreef: Zn prakkie staat klaar! De sardientjes geknipt en een groentemixje van wortel, bloemkool, peterselie, tomaat, komkommer en n beetje knoflook. Een heel eitje erbij. Ben benieuwd wat hij er straks van vindt!

... nog even dit: ik ben geen vegetarier en ik ben ook nog eens gek op vis maar ik moest toch even rillen toen ik de visjes in stukken knipte terwijl ze me aankeken.... Petje af voor de overtuigd vegetariers die dit toch voor hun honden doen!!!!
Dank, dank *buigingmaak* ;D ;D

Tegenwoordig knip ik niks meer trouwens, dat doen ze zelluf maar. En het ergste vind ik de eendagskuikens *griezel*.
Ook leuk was de lamskop trouwens 8) maar die had iig geen oogies meer.
Wat een liefhebberij, dat barfen ;D ;D ;D ;D
Door Elf
#374878
Kruimel schreef: Dank, dank *buigingmaak* ;D ;D

Tegenwoordig knip ik niks meer trouwens, dat doen ze zelluf maar. En het ergste vind ik de eendagskuikens *griezel*.
Ook leuk was de lamskop trouwens 8) maar die had iig geen oogies meer.
Wat een liefhebberij, dat barfen ;D ;D ;D ;D
die eendagskuikens en lamskoppen daar voel ik voorlopig nog even niks voor.... :-[
Door Elf
#374879
Hij vond het heeeeeeeeeerlijk! Alles op en lekker gesmikkeld.

Morgen het kopvlees. Moet ik nog iets bottigs bij bedenken.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door