Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pup
#374223
Vanmorgen even de bruine mop van Buck ontleed. Resultaat: kleine stukjes bot (lamsribbetjes in stukjes gehakt) en eierschaalstukjes (rauw ei). :-\

Kan ik hieruit opmaken dat er niks verteerd is en opgenomen aan calcium?

Vanmorgen een kipkarkas gegeven, lekker opgepeuzeld en redelijk gekauwd. Morgen effe zijn drol bekijken :P
Door peerle
#374227
ik heb ook weleens stukjes bot in de ontlasting gehad...denk nu dat dat kwam door haar gewoon veel te laten drinken nadat ze bot had gegeten, zo spoelt het bot te snel naar de darmen. Ik denk niet dat dat betekent dat er géén calcium is opgenomen, maar ja, wel niet zoveel als je wilde.
Sorry dat ik niet meer tips voor je heb, mss weet iemand anders wat er aan de hand zou kunnen zijn...
Groetjes,
Veerle
Gebruikersavatar
Door Nitus
#374230
Komt de hoeveelheid stukjes bot en eierschil die je in die drol aantrof overeen met de hoeveelheid bot en eierschil die je hebt gegeven?
Ik denk van niet, ik denk dat een gedeelte niet verteerd is maar het overgrote deel wel.
Door chrisje
#374280
Ik heb hier ergens gelezen dat je de hond na het eten van een bot tot een uur daarna niet mag laten drinken. Zo kan alles opgenomen worden.
Door Lizzy
#374330
Je had de ribben in stukjes gehakt he? En je pup is nu ook 6 maanden jong, toch? Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat de rib voor een deel niet is verteerd. Misschien waren deze stukjes 'ongekauwd' rib toch veel te groot en heeft de pup ze daarom niet goed verteerd.

Over de stukjes eierschaal: heb je het ei in combinatie met de rib gegeven?
Door pup
#374953
Het eitje had ik gewoon tussendoor gegeven, solo zeg maar, een paar uur na het ribje. Ik vond het ook best vreemd om het terug te zien in zijn ontlasting
Hij heeft gisteren ook enorm lopen ruften zeg!!!! :o Kan dat van het eitje komen?
Door pup
#374954
chrisje schreef: Ik heb hier ergens gelezen dat je de hond na het eten van een bot tot een uur daarna niet mag laten drinken. Zo kan alles opgenomen worden.
Heb hem expres niets laten drinken. Ervoor ook niet.
Door Truus
#374959
pup schreef: Het eitje had ik gewoon tussendoor gegeven, solo zeg maar, een paar uur na het ribje. Ik vond het ook best vreemd om het terug te zien in zijn ontlasting
Hij heeft gisteren ook enorm lopen ruften zeg!!!! :o Kan dat van het eitje komen?
Na een rib geef ik niks geen voedsel meer, dit geef ik dan ook als laatste en daar hebben ze genoeg aan. Misschien is het eitje na het bot wel teveel geweest.
Door Lizzy
#375147
pup schreef: Hij heeft gisteren ook enorm lopen ruften zeg!!!! :o Kan dat van het eitje komen?
Ja!

Rauwe eieren laxeren en zijn waren 'scheet-bommetjes' ;D. Als ze hier ei hebben gegeten is het ook altijd 'feest'. Volgens mij komt dat o.a. door de aanwezigheid van zwavel in het ei.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door