Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jada
#372954
Sinds een aantal weken zijn wij overgestapt op CB!!!
JAda onze eng. stafford van 11 maanden vind het heerlijk...

Nu wil ik hem graag ook eens eem dag verse vs gaan voeren....waar weet niet zo goed welke.......

iemand een tip en advies??????

grt Jada
Gebruikersavatar
Door Angelique
#372963
jada schreef: Sinds een aantal weken zijn wij overgestapt op CB!!!
JAda onze eng. stafford van 11 maanden vind het heerlijk...

Nu wil ik hem graag ook eens eem dag verse vs gaan voeren....waar weet niet zo goed welke.......

iemand een tip en advies??????

grt Jada
In principe kun je wel alle vis geven. Als ik naar het ploegje hier kijk die zijn niet zo dol op witvis en makreel zijn sommige wat kotserig op.

Verse sardientjes worden door de meeste honden wel zeer gewaardeerd, evenals zalm (kop).
Koop er niet teveel in 1 keer voor de 1ste keer, want je hebt ook honden die nog liever hongerlijden als dat ze vis eten.
Als beginnersvisje zou ik zeggen het verse sardientje, daarvan zijn de graatjes ook niet zo schokkend en in de regel zijn ze compleet met kop en inhoud en zo moet je ze ook geven.

Have fun ;D
Door Laura2004
#373405
Ik zou sardientjes of ansjovis geven die vinden mijn honden het lekkerst en dat zijn best zeikerds.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#374198
Mijn honden eten elke week witvis, maar inmiddels weet ik dat ze daar wat betreft Omega's niet zo veel aan hebben. Vandaar dat er inmiddels sardines zijn aangeschaft. Knip je die overigens in als ze ze voor het eerst eten? Lijkt me eerlijk gezegd niet want ze kunnen maar 1 ding: glijden... ::) Maar wil het effe weten voor de zekerheid.

Ben errrrrrrrrg benieuwd naar de blikken van die twee typetjes als ze een paar van die complete beesten in hun bak aantreffen, hihi. Sam zal het wel snappen, want die vindt alles wat nieuw en eetbaar is leuk, maar Bruin moet altijd even wennen voordat het kwartje valt.

Oh ja: hoeveel geef ik dan? Sam krijgt per keer normaal 250 gram vlees (en daarbovenop nog groente- of fruitmix, zuivel, ei of kaas) en Bruin 350 gram + leukigheden (hij eet nog 3 keer per dag). Dat gewicht dan ook in sardines?

Groeten, Judith.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#374221
Je zou als je voor het eerst sardientjes geeft ze eerst in stukjes kunnen knippen maar het hoeft niet. Al lees ik hier wel regelmatig dat honden menen dat hele vissen perfect zijn om in te rollen ::).
Daarom heb ik bij mijn honden (die nog nooit vis hadden gegeten) de eerste keer de sardientjes in hapklare stukken geknipt, om ze de keer daarop in hun geheel aan te bieden. Doordat de geur nu niet nieuw voor hun was wisten ze iig dat het eetbaar was en hebben ze hun visjes netjes in hun geheel naar binnen gewerkt.
Als hoeveelheid gaf ik wat ik normaal die maaltijd aan CB zou geven, dus ipv 300 gr CB 300 gr sardientjes.
Door jada
#374256
Bedankt allemaal voor jullie tips....

Eergisteren heb ik Jada voor de eerste keer sardientjes laten eten ( wel uit blik,om ff te wennen al aan de smaal)...nou heerlijk vond hij het, de bak was in 1 keer helemaal leeg!!!!

grt Jada
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#375980
Ja hoor, vanavond was het zover voor onze twee typetjes: my first sardine meal!!
Vanwege het gevaar van erin rollen ;D toch maar in (flinke) stukken gesneden, met een flinke schep groentenmix en een lepel hüttenkäse voor het idee.

Sam had het meteen door en crunchte gelijk lekker weg. Bruin heeft zo'n beetje eerst alle stukken afgelikt en kauwde toen voorzichtig op zijn eerste moot. Daarna was de rest ook zo weg.

Dus: volgende week krijgen ze hele vissen, anders worden ze maar een prins en prinses op de erwt....

Morgen de visboer maar eens peilen over zalmkoppen (die moeten tenslotte toch nog een paar weken in de vriezer).

Groeten, Judith
Door Lizzy
#376037
Judith van Sam schreef: Ja hoor, vanavond was het zover voor onze twee typetjes: my first sardine meal!!
Vanwege het gevaar van erin rollen ;D toch maar in (flinke) stukken gesneden, met een flinke schep groentenmix en een lepel hüttenkäse voor het idee.

Sam had het meteen door en crunchte gelijk lekker weg. Bruin heeft zo'n beetje eerst alle stukken afgelikt en kauwde toen voorzichtig op zijn eerste moot. Daarna was de rest ook zo weg.

Dus: volgende week krijgen ze hele vissen, anders worden ze maar een prins en prinses op de erwt....

Morgen de visboer maar eens peilen over zalmkoppen (die moeten tenslotte toch nog een paar weken in de vriezer).

Groeten, Judith
;D ;D ;D ;D

Goed gedaan van Bruin en Sam!

Zalmkoppen staan hier absoluut in de top van de allerlekkerste visjes trouwens! Vooral Pinkel vindt zalmkoppen het einde!

Sinds vorig jaar, na de dood van onze Whoofer, at Pinkel helemaal geen vis meer. Zeker geen vette vis (ze at ook geen parelhoen eend meer). Sinds Linga-onze-echte-barf-ster bij ons woont eet Pinkel weer alle soorten vis (en parelhoen en eend)!!! Maar zalm vindt ze nog steeds het allerlekkerst!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door