Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lara
#37352
Ik ben benieuwt hoe wij de katten het beste aan Carnibest kunnen laten wennen.
Ze hebben altijd brokken gehad met alleen af en toe een blikje.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#37377
Mijn vorige kat Tijger (dit is em) Afbeelding

Heeft de eerste 6 maanden van zijn leven brokken gegeten,en hij ging graag over op vers,maar voor ik hem carnibest gaf had ik heb al soepvlees gegeven en stukjes rundvlees ,dat vondt hij al geweldig.
Andere rauwe dingen zoals botten,kippenvleugels en kippen nekken dat was een probleem,ik ben ze gewoon iedere keer gaan geven een beetje platgeslagen,voor hem vastgehouden beetje mee gespeeld,en uiteindelijk at hij het wel.Helaas is hij maar een jaar oud geworden (doodgereden) maar hij zag er waanzinnig goed uit van het verse voer ,dus het is aan te bevelen om het vooral niet te snel op te geven,mocht je kat moeilijk doen over het verse voer.
Door Lara
#37400
Het gaat om 4 katten.
En de rassen staan er bekend om om snel problemen te hebben met voer. Vaak door uitkotsen weer ::)

Het gaat om een Balinees, Siamees, 2 Oosters korthaar ( is overigens te lezen in mijn voorstellen ::) Ik val in herhaling ;D )
Door Lara
#37404
We zaten er dus zelf aan te denken (mens waarom vertel je niet alles in 1 keer ::) ;D ) om er gewoon nog de brokjes naast te zetten, en ze gewoon de dagelijkse hoeveelheid CB voor te schotelen en dan kijken wat ze doen??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#37412
Lara schreef: Het gaat om 4 katten.
En de rassen staan er bekend om om snel problemen te hebben met voer. Vaak door uitkotsen weer ::)

Het gaat om een Balinees, Siamees, 2 Oosters korthaar ( is overigens te lezen in mijn voorstellen ::) Ik val in herhaling ;D )
ja en ??? Het zijn toch katten,ik vroeg ook niet of je je hier weer wilde voorstellen ik gaf antwoord op je vraag.
Door Lara
#37417
sylvia schreef:
ja en ??? Het zijn toch katten,ik vroeg ook niet of je je hier weer wilde voorstellen ik gaf antwoord op je vraag.
Er staat ook nog een stukje onder ::) vergat ik in een eerder stukje.
Ik geef alleen WEL weer dat deze rassen bekend staan om snellere problemen met voeding, is toch geen overbodige luxe dacht ik om dat even te melden. ::)
Door zurca
#37419
ik denk dat als je de brokken naast het bakje carnibest zet, je katten voor de brokken zullen gaan..
Als ik jou was zou ik gewoon eerst eens kijken wat je katten er van vinden, dus hup carnibest in een bakje en voor hun neus zetten..Wie weet ben jij een van de weinige die katten hebt die zo gelijk ervan beginnen te eten. Anders zou je er wat blikvoer door kunnen mengen en de hoeveelheid blik steeds kunnen minderen en op het laatst niets meer erdoor..
Op deze manier heb ik m'n oudste kat aan de carnibest laten wennen. Wat ik ook gedaan heb is wat in hun bek stoppen en aan de pootjes smeren. Werkte bij mij niet maar het is het proberen waard..
Succes groetjes Zurca
Gebruikersavatar
Door sylvia
#37424
Lara schreef:
Er staat ook nog een stukje onder ::) vergat ik in een eerder stukje.
Ik geef alleen WEL weer dat deze rassen bekend staan om snellere problemen met voeding, is toch geen overbodige luxe dacht ik om dat even te melden. ::)
Maar je voert ze toch ook brokjes,wat tot op heden het minst overéén komt met het spijsverteringssysteem van de kat.
Ik ben benieuwt hoe wij de katten het beste aan Carnibest kunnen laten wennen.
Ze hebben altijd brokken gehad met alleen af en toe een blikje.
En dit was je vraag lijkt me ruimschoots beantwoord,of je moet willen horen dat je er gekookt water over kan gooien,maar dat had je hier in heel veel topics al kunnen lezen.
Ik neem altijd aan dat mensen dat soort dingen opzoeken,zeker als ze gelijk zo hoog van de toren blazen.
Met andere woorden een beetje minder mag wel,zeker als mensen proberen je serieus antwoord te geven.
Door Lara
#37429
sylvia schreef:
Maar je voert ze toch ook brokjes,wat tot op heden het minst overéén komt met het spijsverteringssysteem van de kat.
En dit was je vraag lijkt me ruimschoots beantwoord,of je moet willen horen dat je er gekookt water over kan gooien,maar dat had je hier in heel veel topics al kunnen lezen.
Ik neem altijd aan dat mensen dat soort dingen opzoeken,zeker als ze gelijk zo hoog van de toren blazen.
Met andere woorden een beetje minder mag wel,zeker als mensen proberen je serieus antwoord te geven.
Als je al vind dat je antwoord nutteloos is waarom antwoord je überhaupt dan ::)

En natuurlijk had ik gelezen dat je er water over heen kunt gooien.
Maar ik vraag het naar aanleiding van overgevoeligheid bij deze rassen, is dat zo gek ::)

En ik snap niet wat ik teveel doe / zeg over serieuze antwoorden, maar ja dat zal wel weer.................
Je begint zelf met raar reageren en kan ook NORMAAL dingen melden tegen me als je dingen anders interpreteert dan ik vraag / uitleg.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#37432
Lara schreef:
Als je al vind dat je antwoord nutteloos is waarom antwoord je überhaupt dan ::)

En natuurlijk had ik gelezen dat je er water over heen kunt gooien.
Maar ik vraag het naar aanleiding van overgevoeligheid bij deze rassen, is dat zo gek ::)

En ik snap niet wat ik teveel doe / zeg over serieuze antwoorden, maar ja dat zal wel weer.................
Je begint zelf met raar reageren en kan ook NORMAAL dingen melden tegen me als je dingen anders interpreteert dan ik vraag / uitleg.
Ik geloof dat je nu je eigen advies aan andere mensen even moet opvolgen en eens goed moet lezen,maar deze topic gaat nergens meer over,en het lijkt me handig om te kijken of er misschien andere mensen zijn die je nog een advies willen of kunnen verstrekken.
Door Lara
#37434
sylvia schreef: Ik geloof dat je nu je eigen advies aan andere mensen even moet opvolgen en eens goed moet lezen,maar deze topic gaat nergens meer over,en het lijkt me handig om te kijken of er misschien andere mensen zijn die je nog een advies willen of kunnen verstrekken.
Ik heb goed gelezen en ik heb er ook nuttige dingen tussen staan, alleen vroeg ik nog extra en dat kwam per ongeluk in 2 berichtjes als je gelezen had, of we er eventueel nog de brok naast konden houden dan continu. Maar je reageert alleen op het eerste stukje niet op het 2e. Zurca reageerde namelijk mede op mijn 2e stukje. Het wordt voor ons namelijk voor het eerst inderdaad dat de katten het krijgen.
Laatst gewijzigd door Lara op zo 04 jan 2004, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#37438
ik zal wat trheads voor je hier neerzetten kun je op je gemak lezen wat er staat aan overwennen en laten wennen aan versvoer.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=877

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=1430

Zo staan er hier in de poezenhoek nog meer topics.
Als je overgaat en er gaat iets niet goed kunnen we altijd nog gaan verzinnen met zijn allen hoe je het zou kunnen aanpakken.Nu weet je nog niet eens of ze het willen eten,en dat is bij katten altijd een groter probleem als dat ze er niet tegen kunnen.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 04 jan 2004, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#37439
Wanneer is hEt grote moment?! Ben wel benieuwd wat ze er van vinden...
Ik heb dus ook vier katten, drie eten er carnibest en die ene....tja die vertikt het..Ben echt een hele tijd bezig geweest met de oudste kat (Meid) om haar de carnibest te laten eten..Heb haar zelfs enkele weken gedwangvoedert, drie maal daags bek open en hup vlees erin..niet echt dE manier maar ze eet het nu wel. In het begin alleen omdat ze moest maar nu eet ze echt met smaak haar bakje leeg, is het op en heeft ze weer trek dan komt ze er zelfs om 'vragen'.. maar dit is pas de laatste maand zo en ik ben begonnen met carnibest in juni vorig jaar...Wat ik dus wil zeggen is (en Sylvia heeft dat ook al gezegt) geef niet op als het niet gelijk lukt..er komt een dag dat het gaat lukken :D
Door Lara
#37441
sylvia schreef: ik zal wat trheads voor je hier neerzetten kun je op je gemak lezen wat er staat aan overwennen en laten wennen aan versvoer.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=877

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=1430

Zo staan er hier in de poezenhoek nog meer topics.
Als je overgaat en er gaat iets niet goed kunnen we altijd nog gaan verzinnen met zijn allen hoe je het zou kunnen aanpakken.Nu weet je nog niet eens of ze het willen eten,en dat is bij katten altijd een groter probleem als dat ze er niet tegen kunnen.
Ja dat bedrijp ik inmiddels, las ik al in wat stukjes ;)
Ik ben druk aan het lezen
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door