Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#372707
Vanmiddag heb ik een paar kilo kalkoennekken gekocht.
Het zijn hele lange en dikke jongens zeg!!
Moet ik ze perse malen of mag ik ze ook in stukken van een paar centimeter geven?
Door 202spots
#372715
Ik geef ze alleen maar gemalen want ik vind 't veels te link...
Als jou monsters 'n beetje beleefd eten (dacht 't niet?) dan zou ik liever de hele nek geven zodat ze er wat af kunnen kluiven, en dan weg halen wanneer het te klein word. Ik zou nooit in kleine stukken hakken want die zuigen ze gegarandeerd naar binnen zonder te kauwen...
Kweet niet of je wil proberen om zelf 'n end vast te houden en kijken wat ze doen?
Anders voor 't zekere toch maar malen... :-\
Door Lizzy
#372739
Ja, het hangt er echt vanaf hoe ze er mee om gaan. Sommige honden krijgen direct de neiging om ze in 1 keer naar binnen de slurpen.... En dat vind ik eng. Ik zie het aan Linga. Eendennekken. Die zijn voor haar net zo groot als kalkoennekken voor jou honden. Maar ze slikt ze dus in 1 keer in :-\. Vind ik niet fijn.... Maar geef ik een eendennek aan Pinkel; peuzelt ze 'm heel voorzichtig op!
Door tieneke
#372761
202Spots schreef: Kweet niet of je wil proberen om zelf 'n end vast te houden en kijken wat ze doen?
Anders voor 't zekere toch maar malen... :-\
Laat ik ze maar malen ;)
Denk toch niet dat ik van mijn vingers af wil he? ;D
Door tieneke
#372762
Lizzy schreef: Ja, het hangt er echt vanaf hoe ze er mee om gaan. Sommige honden krijgen direct de neiging om ze in 1 keer naar binnen de slurpen.... En dat vind ik eng. Ik zie het aan Linga. Eendennekken. Die zijn voor haar net zo groot als kalkoennekken voor jou honden. Maar ze slikt ze dus in 1 keer in :-\. Vind ik niet fijn.... Maar geef ik een eendennek aan Pinkel; peuzelt ze 'm heel voorzichtig op!
De laatste tijd vreet Tara net zo erg als Tinus ::)
Ze rost echt alles in no-time naar binnen en staat net als haar broer zo stom te piepen tijdens het eten ::)
Zal wel aan de buitenlucht liggen :-\
Hoe dan ook het is niet altijd even leuk, 2 van die barf-varkens....
Door tieneke
#372974
Vanavond hebben de nollebakmonsters hun eerste kalkoennekken op :D
Jaco heeft zich suf staan malen met nummertje 8!
In een paar seconden was het op :P
Dus voortaan iedere week kalkoennekken op het menu.
Door Truus
#372984
tieneke schreef: Vanavond hebben de nollebakmonsters hun eerste kalkoennekken op :D
Jaco heeft zich suf staan malen met nummertje 8!
In een paar seconden was het op :P
Dus voortaan iedere week kalkoennekken op het menu.
Zal Jaco blij mee zijn ::) ;D
Door tieneke
#372987
Truus schreef: Zal Jaco blij mee zijn ::) ;D
Nu was het nog maar 2 kilo Truus ;D
De volgende zending gaat ie veel meer werk aan krijgen ;) 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door