Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#372683
Ik voer steeds meer volledig BARF. Tot volle tevredenheid van Barousse, die een zeer dankbare eter is en nu zelfs te dik (nog nooit gebeurd in haar achtjarige leven). Rein is een goede eter maar eet wel langzaam (of langzaam t.o.v. Barousse, dat kan ook).

Bolke is elf jaar en vind eigenlijk KVV het lekkerste, lamsribben en pens zijn ook lekker maar voor de rest loopt ie toch maar matig warm.
Rauw ei, bluh
Kopvlees, hmmm
Groentemix, getverjekkie
Rauwe vis, (sardine gaat) makreel is GOOR!
Runderstrot, lastig eten voor hem, hij krijgt er weinig grip op
Kip is ook niet jedat, de spreekwoordelijke lange tanden komen daar aan te pas
Van rundergehakt gaat ie 2 dagen aan de dunne
Kippelever, ieks, doe het weg!
Lamshart, tjajaja, nouja, vooruit.


Kortom, ik doe hem er helemaal geen lol mee en dat vind ik erg jammer.
Is het een kwestie van volhouden? En hoe kan hij nou tien jaar lang met smaak een bakkie brokjes naar binnen werken en met een sneu koppie staan te kijken naar dingen waarvan je zou verwachten dat dat kaasie zou zijn. Ik snap het niet.
Laatst gewijzigd door bas rouge op vr 19 aug 2005, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#372723
Bij Kai heeft het ook een jaar geduurd, voordat hij met plezier at. Hij vond alles vies. Maar nu eet hij bijna alles behalve lever. Dus ik zou zeggen gewoon volhouden ;)
Door bas rouge
#372746
Lizzy schreef: Hoe lang voer je dit nu?
Ik ben begin dit jaar begonnen met deels KVV, deels brokken. Dat werd vanaf maart alleen KVV met zo nu en dan pens, kip en een kalfsrib.
Dat percentage BARF ben ik langzaam gaan opvoeren en ik ben ook steeds nieuwe dingen gaan introduceren vanaf april tot nu dan. Het is nu ongeveer 75% BARF en 25% KVV.
Door Lizzy
#372748
bas rouge schreef: Ik ben begin dit jaar begonnen met deels KVV, deels brokken. Dat werd vanaf maart alleen KVV met zo nu en dan pens, kip en een kalfsrib.
Dat percentage BARF ben ik langzaam gaan opvoeren en ik ben ook steeds nieuwe dingen gaan introduceren vanaf april tot nu dan. Het is nu ongeveer 75% BARF en 25% KVV.
Klinkt goed. Jammer dat hij daar anders over denkt... Ik zou het toch nog even volhouden als ik jou was. Het is natuurlijk erg wennen allemaal. Maar ik zou hem ook niet te lang 'pesten'. Dus nog een paar maandjes aankijken/proberen en anders terug naar kvv + ribben + pens......
Door debby
#372760
als je al van begin dit jaar bezig bent, zou ik persoonlijk stoppen als hij het gewoon niet wil eten.


IK vind het zelf belangrijk dat ze het ook erg graag eten.
Door Laura2004
#372764
Bij mij heeft het ook een jaar of langer geduurd en soms at hij een hele week niet. Maar nu eet hij echt alles en hij geniet ook echt. Ik zou nog ff doorgaan. Kai die at ook echt bijna alles met lange tanden op. Hij keek er ook echt vies naar en pakte stukjes op en gooide ze op de grond en begon na een 10 seconden te blaffen om naar binnen te mogen en nu moet ik zelfs een beetje uitkijken dat hij niet te dik wordt, terwijl hij eerst een gratenbaal was.
Door conleeuw
#372797
mijn bejaarde border collie wil ook een aantal dingen echt niet eten : :P, zij is al 14,5 en ik heb zelf besloten dat zij krijgt wat zij graag eet en voor de rest eet zij met veel plezier haar brokjes op. Ik ga haar niet laten honger lijden, en wat zij lust aan rauw voer is te eenzijdig om alleen maar te voeren, het is belangrijk voor mij om haar nog happy en gezond te houden, dat betekent bij haar toch wel brokjes.
Zij voelt zich daar prima bij en ik voel me ook niet een crimineel. ;D
Door 202spots
#373043
Zou Bolke wel alles eten als hij meer honger heeft?
Misschien proberen om hem 'n dag te laten vasten ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#373059
Ik zou Bolke dan ook gewoon lekker kvv blijven geven als hij dat wel eet, en dan tussendoor gewoon wat barf materiaal geven.
Door Borke
#373061
sylvia schreef: Ik zou Bolke dan ook gewoon lekker kvv blijven geven als hij dat wel eet, en dan tussendoor gewoon wat barf materiaal geven.
Mijn idee, wie weet went hij er dan langzaam toch aan en anders eet hij met kvv toch ook prima :-)
Door MarijeJoanne
#373429
Gizmo was altijd een kieskeur, dat is ook een van de redenen dat ik overgestapt ben van brok naar vers.
Hij kon gerust zijn neus ophalen voor een bakje brokken en dus gewoon niks eten.
Op vers zag je dit langzaam maar zeker veranderen.
Stond met vol enthousiasme te wachten tot ik zijn etensbak op de grond zette.
Zat er dan naar zijn zin niet allemaal lekkers in, probeerde hij dat niet-lekkers te omzeilen.
Nu eet hij zo ongeveer alles op (behalve verse pens dan, kvv-pens eet hij dan wel weer).
Ook dat wat hij eerst niet wou eten.

Dit heeft ook een behoorlijke lange tijd geduurd, vaak gepaard met trucjes (door het 'lekkers' heenmengen/vermalen bijv).
Hij kreeg (en krijgt) daarnaast wel KVV, dus bang voor tekorten ed was (en ben) ik niet.
Door tieneke
#373609
Onze vorige Leonberger was erg ziek toen hij zijn eerste kvv maaltijd kreeg.
Vond ie geweldig,na een tijd wilden wij volledig gaan barfen omdat hij erg meutte met zijn eten.
Hij vond het fantastisch!
Na enkele weken zakte dit al snel af en moest ik hem steeds vaker dwangmatig voeren(suikerziekte)
Hierna toch weer over op een ander merk kvv(cb)
Tot zijn dood heeft hij dit smakelijk gegeten.
Waarom moeilijk doen...geef hem gewoon de dingen die hij lekker vindt ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door