Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#372661
Vrijdag is visdag, tot nog toe waren dat hele kleine sardines. Die gingen er goed in.
Vandaag had de visboer ze niet en kocht ik makreel, best wel flinke. Omdat die sardines goed gaan had ik niet verwacht dat dat een probleem zou opleveren.
Barousse en Rein hadden een hele en een kwart stuk. Bolke had een halve.

Nou, het was een feest. Bolke heeft er drie kwartier bij gelegen, af en toe een plukje nemend en met een vies gezicht het stukje uitgespuugd. Maar wee degene die naar z'n vissie loerde. Hij heeft misschien 2 hapjes op. Op het moment dat hij er in ging liggen rollen heb ik de vis aan de beide anderen gegeven.
Rein en Barousse hebben de vis uiteindelijk met matige eetlust opgegeten.
Rein heeft de vis nu net uitgekotst. Ze stinken alledrie als een bunzing.

Hebben alle honden moeite met het leren eten van -grotere- vissen?

Ik vind het wel jammer dat ze er zo mee ompielen.
Door Doedels
#372669
;D ;D ;D Dat geeft de burger moed. Ik was net van plan om aan de makreel te beginnen. Hafan eet alles, dus daar verwacht ik geen problemen mee. Maar Petr is wat kieskeuriger. Niet echt dol op sardines. Forel waren beide heren erg enthousiast over. Dus ik verwacht kwispelende staarten voor een makreel. We zullen zien...
Door bas rouge
#372676
Doedels schreef: ;D ;D ;D Dat geeft de burger moed. Ik was net van plan om aan de makreel te beginnen. Hafan eet alles, dus daar verwacht ik geen problemen mee. Maar Petr is wat kieskeuriger. Niet echt dol op sardines. Forel waren beide heren erg enthousiast over. Dus ik verwacht kwispelende staarten voor een makreel. We zullen zien...
Good luck! ;) Ik ga dan ook nog maar eens forel proberen maar die moeten 3 weken ingevroren worden toch? Zalm ga ik ook nog doen maar van makreel heb ik voorlopig even genoeg.
Door Doedels
#372679
bas rouge schreef: Ik ga dan ook nog maar eens forel proberen maar die moeten 3 weken ingevroren worden toch?
Klopt, kun je je geestelijk voorbereiden ;D
Door Lizzy
#372740
Brutus heeft eraan moeten wennen en eet nu met graagte een hele makreel (zie ook http://www.barfclub.nl/visz.htm). Pinkel vindt makreel niet te eten en eet 'm louter op als ik 'm in kleine stukken knip en meng met groente en yoghurt. Linga vreet alles. Ook makreel.
Door bas rouge
#372747
Okay, niet te vroeg wanhopen dus. Ik zal het ze nog eens voorschotelen maar dan ik kleinere stukken en mengen. Zien of dat helpt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#372765
Hier wordt makreel maar matig gegeten en een aantal kotsen er vrij vlot op. Het enige wat lekker naar binnen gaat en blijft is de zalm en de sardines.
Door ~Joke~
#372843
Spike mijn alleseter is laatst ook voor makreel in staking gegaan. De twee mutsen weigerden het al lang om te eten. Penny kotste daarbij de gegeten makreel ook nog steevast weer uit. Het was gemalen dus het lag niet aan te grote stukken. Sardientjes en zalm gaat er wel in. Zalm dan voor de ladies want ook sardientjes willen ze niet meer eten. Spike de die-hard eet als enige nog sardientjes. Ik wordt zelf trouwens ook altijd ontzettend misselijk na het eten van gestoomde of gerookte makreel [en ik vind het zo lekker]
Door dogsunlimited
#372863
Hier vinde ze makreel errrrug lekker, evenals forel en sardientjes. Ze zijn er nog nooit ziek van geworden. Zalmkop geef ik niet meer, werden ze misselijk van.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#372871
De eerste keer heb ik de makreel in drie stukken gesneden en daarna konden ze ze in het geheel eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door