Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Podenji
#372624
mijn slager heeft kalfsribben voor m eweten te krijgen , nou ja krijgen.... ;) haalde ik ze vandaag op zijn het kalfsspareribs echt ook nog met heel veel vlees, nou de honden vinden het heerlijk en mijn vriezer zit weer vol want het was 11 kg ;D die botten zijn echt heel zacht ze kauwen ze zo kapot!!hou het wel goed in de gaten want vind het beetje griezelig eigenlijk nog :o ze kauwen er wel goed op maar sommige "splinters"laten ze erna liggen, die gooi ik dusdan ook maar weg, het meeste eten ze op,op sommige stukken moeten ze trouwens behoorlijk kauwen toch andere stukken kauwen ze zo weg.

maar ik had een vraag wie van jullie geeft dit ook en wat betalen jullie dan? ik betaalde nu € 6.50 per kg. en wil weten of dit beetje normaal is, het zijn echt hele mooie ribben met supermooi vlees, zou ze zelf zo op de BBQ leggen!! ;D
Laatst gewijzigd door Podenji op vr 19 aug 2005, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#372626
Podenji schreef: ik betaalde nu € 6.50 per kg.
:o :o :o
Ik geef ze niet maar ik vind dit te duur...
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op vr 19 aug 2005, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Podenji
#372628
Rovanna schreef: :o :o :o
Ik geef ze niet maar ik vind dit te duur...
ja ik vind het ook eeb hoop geld maar met pens, hart en kopvlees is hij nou helemaal niet duur, maa rik heb ook geen vergelijk met andere slagers betreft ribben vandaar deze vraag, ik weet dat kalfsvlees zoizo erg duur is

nou ja ze doen er heel lang mee en ze krijgen het ook maar 1 keer per week
Door Podenji
#372631
Rovanna schreef: Ik haal geitenribben voor 1 euro per kilo. Dat zijn leuke prijzen. ;D
inderdaad, maar ja het is ook gewoon lastig hier in de omgeving ben allang blij dat ik aan redelijk veel ingredienten kan komen :)

ze zijn wel moe nu van het eten van de ribbetjes, ze zijn nu lekke rin slaap gevallen :)
nu maar hopen dat ze goed verteren en dat er niet kleine stukjes ergens klem komen te zitten,....ff afwachten tis ook nieuw voor mij ;)
Door Laura2004
#372642
Ik haal altijd kale kalfsribben voor minder dat een euro per kilo en ik geef daar dan H o H gehakt bij (lams-rundergehakt).
Door Podenji
#372644
Laura2004 schreef: Ik haal altijd kale kalfsribben voor minder dat een euro per kilo en ik geef daar dan H o H gehakt bij (lams-rundergehakt).
kijk das nou ook een goede tip :) thanks ;)
Door Lizzy
#372647
Ik heb het ook gevoerd hoor, ribben van 6,50 de kilo. Maar da's gewoon echt te duur.... Vraag hem anders om kale ribben. Kalfsvlees is voor een hond toch nauwelijks wat waar (qua voedingsstoffen) en combineer het inderdaar met vleessnippers van rund of geit of schaap (voor weinig). Dan ben je zeker minder als de helft kwijt!
Door bas rouge
#372678
Ik koop ze, die goedbevleesde kalfsribben, voor 4,95 per kilo.
Ze zijn er dol op, alledrie maar als ik nu lees dat ze er weinig voedingsstoffen uithalen ga ik ze niet meer zoveel geven. Vond ze juist zo mooi, zo echt 50% bot, 50% spiervlees.
Door Lily
#666802
Ik betaal bij de islamiet in Almere 50 cent  (!!!) per kilo kalfsrib!!
Koopje toch? En super vers! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door