Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elfy
#372335
Ik weet niet wat voor vlees het is. :-[ Is het vlees zonder bot? Of is het hart ed? En reken je het nu onder RMB of orgaanvlees?
Laatst gewijzigd door Elfy op vr 19 aug 2005, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#372345
Elfy schreef: Ik weet niet wat voor vlees het is. :-[ Is het vlees zonder bot? Of is het hart ed? En reken je het nu onder RMB of orgaanvlees?
Alle vlees ZONDER bot is spiervlees,zoals runderlappen, soepvlees,snijdsels e.d.
Hart is 'n orgaan,maar omdat het 'n spier is,kan ook als spiervlees gerekend, hoewel ik het zelf als orgaan reken.
RMB=Raw Meaty BONE, dus 'n bot MET vlees eraan, zoals lamsnek, kippenpoot, lamsribben,konijn,eend,hele vis enz.
Hart is GEEN RMB omdat er GEEN bot in zit.
En spiervlees is ook geen RMB omdat er ook geen bot in zit.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 19 aug 2005, 04:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elfy
#372452
Dank je wel Dory! Ik ga het straks inslaan, want dat hebben de honden dan helemaal nog niet gehad. Alleen gehakt. Hart is dus een instinker; wel spier maar toch orgaanvlees. ;D
Door 202spots
#372514
Gehakt is dus ook spiervlees. ;)
(Wel alleen runder of kip gehakt geven)
Door Elfy
#372531
Alleen runder of kippengehakt geven? Oei, ze krijgen hier lams/runder gehakt van de islamitische slager. Kan dit kwaad en waarom mogen ze enkel dat gehakt?
Door 202spots
#372542
Elfy schreef: Alleen runder of kippengehakt geven? Oei, ze krijgen hier lams/runder gehakt van de islamitische slager. Kan dit kwaad en waarom mogen ze enkel dat gehakt?
Lams gehakt is ook goed, het gaat er voornamelijk om dat je geen varkens gehakt geeft (i.v.m Aujeski)
Door henneke
#372544
ze bedoeld geen half om gehakt van de super omdat daar varken door zit ;)
Door 202spots
#372553
henneke schreef: oeps er was al antwoord gegeven.
geeft niet,want half om half is duidelijker ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#372558
Spiervlees is al het vlees dat het skelet bekleed, en het is wat anders dan een spier zoals bv het hart.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 19 aug 2005, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elfy
#372574
202Spots schreef: Lams gehakt is ook goed, het gaat er voornamelijk om dat je geen varkens gehakt geeft (i.v.m Aujeski)
Ha, dat wist ik wel van die Aujenski!! ;D Gelukkig maar, heb ik dat tenminste niet fout gedaan. Pff.
Door Laura2004
#372643
202Spots schreef: geeft niet,want half om half is duidelijker ;)
Ik geef ook half om half gehakt, maar dat is lams en rundergehakt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door