Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
#372185
Ik zat Kuma net te aaien voel ik een bult in haar nek. Nou daar bleek een fikse dikke teek te zitten :-X Potverdorie. Gisteren heb ik haar heel uitgebreid geborsteld en volgens mij zat het klerekreng er toen nog niet....Maar nou is het gekke. Het was weer zo'n witte teek, maar hij had een vriendje op zijn rug ???
Dit heb ik wel eens eerder gezien, maar alleen in Frankrijk (bij een Franse teek dus). Heeft iemand dat in Nederland eerder gezien. Een grote dikke teek dus, die een kleine teek op zijn rug had zitten ??? :-X :-X
Door Truus
#372213
He jakkes :-\, nee heb ik nog nooit gezien. Blijkbaar hielp het borstelen niet en had het zich al vast gezogen.
Door Femke
#372215
het klinkt misschien stom maar teken paren als het vrouwtje aan het eten is...ik denk dat dat het geval is geweest


Bij de voortplanting moet het vrouwtje zich eerst vol met bloed zuigen en met een tekenmannetje paren. Ze planten zich dus seksueel voort. Ze ontmoeten elkaar vooral op reeën en herten. Terwijl het vrouwtje aan te eten is, benadert het mannetje haar en dringt zich hardhandig tussen haar en het eten in. Het mannetje duwt zijn snuit in haar geslachtopening om wat ruimte te maken en brengt met de snuit en voelhorentjes een pakje sperma naar binnen. Ondertussen eet het vrouwtje rustig door. Het bloed van de gastheer (herten, reeën etc.) is rijk aan voedingsstoffen, want natuurlijk de bevruchting en ontwikkeling bevorderd. Een klont van 1000 tot 2000 (sommige bronnen spreken van zelfs 3000 eitjes) eitjes wordt op een niet al te droge plek gelegd en het vrouwtje gaat dood.

bron: teekcare.nl
Door Helen
#372225
Ahaaa, ik heb ze dus gewoon betrapt ;D Mooi, weer een tekenfamilie uitgemoord!!!
Thanx Femke!!
Door Doedels
#372272
Mijn honden hebben zeker ook zeer voedzaam bloed want ik kom heel vaak dubbele teken tegen. Nu weet ik dat ik dan ook massamoord pleeg ;)
Door tieneke
#374439
[quote="Femke"]
het klinkt misschien stom maar teken paren als het vrouwtje aan het eten is...ik denk dat dat het geval is geweest


Bij de voortplanting moet het vrouwtje zich eerst vol met bloed zuigen en met een tekenmannetje paren. Ze planten zich dus seksueel voort. Ze ontmoeten elkaar vooral op reeën en herten. Terwijl het vrouwtje aan te eten is, benadert het mannetje haar en dringt zich hardhandig tussen haar en het eten in. Het mannetje duwt zijn snuit in haar geslachtopening om wat ruimte te maken en brengt met de snuit en voelhorentjes een pakje sperma naar binnen. Ondertussen eet het vrouwtje rustig door. Het bloed van de gastheer (herten, reeën etc.) is rijk aan voedingsstoffen, want natuurlijk de bevruchting en ontwikkeling bevorderd. Een klont van 1000 tot 2000 (sommige bronnen spreken van zelfs 3000 eitjes) eitjes wordt op een niet al te droge plek gelegd en het vrouwtje gaat dood.

bron: teekcare.nl
[/quote]
Ieksss :o :o
Door Elise
#374444
:-X :-X De rillingen lopen gewoon over mijn rug hiervan, brrrrr vieze dingen die teken
Door fester
#377802
Ik begrijp niet waarom dat die beesten bestaan. Wat voor nut hebben die gore teken eigenlijk. Ik las in het flatcaoteblad dat er een hond was doodgegaan aan de gevolgen van de ziekte van lijm
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door