Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#371380
Doodles krijgt voornamelijk Energique. Soms stel ik zelf wat samen met kippennekken of -vleugels, groentenmix, eitje enz.. Nu vraag ik me af of ik hem ook een grote kippenpoot mag geven. De nekken en vleugels gaan goed.

Hij is 5 maanden oud.

Elvira
Door 202spots
#371387
Is ie 'n beetje beleefd met eten?
Rustig stukjes afbijten enzo? Dan kan 't wel,
maar wanneer ie hap slik weg manieren heeft,dan zou ik nog even wachten.
Je kan ook zelf de poot vasthouden enkijken wat ie doet.
Door Doedels
#371401
Elf schreef: de kippennekken is van hapslikweg.... de vleugels kraakt hij rustig
Dan kan je ook kippenpoten proberen. Hoe groter het stuk is, hoe meer ze moeten knagen. Kippennekken zijn net eenhapscrackers.
Door Nelly
#371558
Andor is een paar maanden geleden een keer bijna gestikt in een kippenpoot, maar ja hij is ook een hap-slik-weg type. Voorheen had ik de poten altijd nog vastgehouden, maar ik dacht dat hij het inmiddels wel kon. Niet dus. Gelukkig kon hij de hele zaak nog uitkotsen. Overigens heeft hij er wel van geleerd, want nu kauwt hij heel goed ;)
Door Doedels
#371765
Nelly schreef: Andor is een paar maanden geleden een keer bijna gestikt in een kippenpoot, maar ja hij is ook een hap-slik-weg type. Voorheen had ik de poten altijd nog vastgehouden, maar ik dacht dat hij het inmiddels wel kon. Niet dus. Gelukkig kon hij de hele zaak nog uitkotsen. Overigens heeft hij er wel van geleerd, want nu kauwt hij heel goed ;)
Soms moet je ook wel stalen zenuwen hebben. Ik laat ze nooit uit het oog met botten. Petr kan heel netjes knagen. Hafan is heel klein, maar juist die probeert alles zo snel mogelijk door dat kleine keeltje te wurmen. Toch eet hij langzaan aan steeds netter.
Door Elf
#372006
Gisteravond heb ik Doodles een hele kippenpoot gegeven. Het eten ervan ging erg goed. Hij deed het heel erg op zn gemak en alles werd netjes gekraakt.

Ik had hem eerst een beetje Energique gegeven en daarna een tijdje niet laten drinken. De dikke vetstukken had ik van de poot afgesneden.

Vanochtend zat hij om 8 uur te blaffen in zn bench. Zeer ongewoon voor Doodles, normaal wordt hij pas rond 9 uur wakker en wil dan nog niet echt enthousiast naar buiten. Jullie raden het al: hoge nood!! Geen waterdunne diarree maar wel "schuimig". Verder is hij gewoon zichzelf.
Kan dit iets met die poot te maken hebben?

Elvira
Door Doedels
#372217
Elf schreef: Gisteravond heb ik Doodles een hele kippenpoot gegeven. Het eten ervan ging erg goed. Hij deed het heel erg op zn gemak en alles werd netjes gekraakt.

Ik had hem eerst een beetje Energique gegeven en daarna een tijdje niet laten drinken. De dikke vetstukken had ik van de poot afgesneden.

Vanochtend zat hij om 8 uur te blaffen in zn bench. Zeer ongewoon voor Doodles, normaal wordt hij pas rond 9 uur wakker en wil dan nog niet echt enthousiast naar buiten. Jullie raden het al: hoge nood!! Geen waterdunne diarree maar wel "schuimig". Verder is hij gewoon zichzelf.
Kan dit iets met die poot te maken hebben?

Elvira
Schuimige diarree klinkt als gistingsdiarree. Heeft hij iets met koolhydraten te pakken gehad? In het begin kregen mijn honden ook wel eens diarree als ze iets steviger bot kregen.
Door Elf
#372245
Doedels schreef: Schuimige diarree klinkt als gistingsdiarree. Heeft hij iets met koolhydraten te pakken gehad? In het begin kregen mijn honden ook wel eens diarree als ze iets steviger bot kregen.
Geen idee.... hij is wel een jatter, dus het zou kunnen.... Gelukkig is het bij 2x schuimig dun poepen gebleven, tot nu toe. Over een paar dagen geef ik hem weer een kippenpoot, eens kijken of hij er dan weer op reageert.
Door Doedels
#372273
Elf schreef: Geen idee.... hij is wel een jatter, dus het zou kunnen.... Gelukkig is het bij 2x schuimig dun poepen gebleven, tot nu toe. Over een paar dagen geef ik hem weer een kippenpoot, eens kijken of hij er dan weer op reageert.
Ben benieuwd. Hou ons op de hoogte.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door