Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Plutinda
#371752
Omdat je alles rauw geeft vroeg ik me af of als je een groente prutje maakt je de aardappels eerst kookt? Lijkt mij namelijk wel zo lekker. Maar ja, ik eet ook geen rauw vlees en rauwe groentes dus wat dat betreft is het geen vergelijking ;D

Verder vroeg ik me af of jullie ook wel eens groentes gebruiken voor het groente prutje van groentes uit pot of blik. Bijv dopertjes, boontjes. (die was ik dan wel eerst af)

Alvast bedankt.

Groetjes Linda
Door bowie
#371760
Hier geef ik nooit aardappels ook geen tafel resten
en groente alleen vers geen pot want ook dat is gekookt.
Gebruikersavatar
Door Binno
#371761
Ik geef nooit aardappelen, niet rauw en niet gekookt, omdat ze veel te veel koolhydraten bevatten.
Erwten en boontjes kan volgens mij wel, maar niet teveel, zelf geef ik ze niet, ik geef trouwens liever verse groenten of uit de diepvries.
Door Laura2004
#371770
Ik geef geen aardappel en boontjes uit blik zijn gekookt en iedereen (de meesten in ieder geval) op dit forum voert rauw, dus ook rauwe gepureerde groentes.
Door Plutinda
#371777
En als je boontjes ofzo geeft. Dop je dan eerst alle boontjes voordat je ze pureerd? Ja, misschien domme vragen hoor.
Ik haal wel al het groene van tomaten, klokhuizen uit appels enz enz. Maar in hoeverre bewerk je andere groentes voordat je ze pureerd? Pureer je fruit met schil? Appels wel. Maar manderijnen haal je de schil toch af?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#371791
Plutinda schreef: En als je boontjes ofzo geeft. Dop je dan eerst alle boontjes voordat je ze pureerd? Ja, misschien domme vragen hoor.
Ik haal wel al het groene van tomaten, klokhuizen uit appels enz enz. Maar in hoeverre bewerk je andere groentes voordat je ze pureerd? Pureer je fruit met schil? Appels wel. Maar manderijnen haal je de schil toch af?
Over bonen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=13823

Het groen van tomaten zou ik er ook afhalen, verder kun je aan de groentes het loof laten zitten (zoals peentjes en rode biet). Fruit en groentes goed wassen en de mandarijnen en bananen schillen ;), eigenlijk zoals we het zelf ook kunnen eten.
Door Helen
#371927
Toen we in de USA reisden at Balou heel af en toe letterlijk met de pot mee. Ze heeft toen wel eens een stukje gekookte aardappel gegeten. Tja, merkte er verder niets van, maar het is natuurlijk geen standaard kost voor een carnivoor.
Door 202spots
#371934
Plutinda schreef: En als je boontjes ofzo geeft. Dop je dan eerst alle boontjes voordat je ze pureerd? Ja, misschien domme vragen hoor.
Ik haal wel al het groene van tomaten, klokhuizen uit appels enz enz. Maar in hoeverre bewerk je andere groentes voordat je ze pureerd? Pureer je fruit met schil? Appels wel. Maar manderijnen haal je de schil toch af?
Eigenlijk meestal op dezelfde manier bereiden als dat je voor jezelf zou doen voordat je 't voor jezelf gaat koken.
Wortels hoeven niet geschrapt te worden,bietjes hoef je niet te schillen, courgettes en komkommers ook niet.
Je kan eventueel wel 'n geschilde gekookte balaat aardappel gebruiken.
Gewone aardappels geef ik alleen wanneer er 'n halve aardappel en wat groente als tafelresten is,maar ik doe ze niet door de groenteMIX.
Wanneer je TEveel aardappel geeft gaan ze trouwens ook erg windjes laten :-\
En nee...de bonen ga je niet eerst peulen,alleen wel even de kook erover.

Alle fruit waarvan je zelf ook de schil opeet,kan je erom laten zitten, alle fruit waar je de schil zelf niet van eet,geef je ook niet aan je hond,zoals sinasappel mandarijn,ananas,meloen,banaan, kiwi,papaya,mango en wat nog meer...
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 17 aug 2005, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#371957
tieneke schreef: Hier geen aardappelen,ook geen koolhydraathoudende groenten zoals erwten,mais
Ik las/begreep bijna dat ze die niet verkopen in Tjechie ;D ;D ;D
Maar je bedoelde dat je die niet aan ze geeft!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#371980
tieneke schreef: Hier geen aardappelen,ook geen koolhydraathoudende groenten zoals erwten,mais

Zoals in een andere topic al werd gemeld is mais een graan en geen groenten :)
Laatst gewijzigd door sylvia op do 18 aug 2005, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#372107
Aura schreef: Volgens mij zijn rauwe aardappels ook giftig ::)
Dacht ik ook, maar ben niet 100% zeker ::)

Onze hond thuis, toen ik nog een kleutertje was ;D, moest dagelijks zijn rauwe patat hebben als mijn grootmoeder ze schilde...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door