Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#370852
moet je bonen rauw geven? :-[
ik dacht ergens gelezen te hebben dat er even de kook over moest, maar weet t niet meer hoor en kan t niet meer vinden :-[ :-\
is dat dan alleen bij sperciebonen of bv bij tuinbonen ook?
dus bij alle bonen?
Door 202spots
#370861
danielle1980 schreef: moet je bonen rauw geven? :-[
ik dacht ergens gelezen te hebben dat er even de kook over moest, maar weet t niet meer hoor en kan t niet meer vinden :-[ :-\
is dat dan alleen bij sperciebonen of bv bij tuinbonen ook?
dus bij alle bonen?
Oh..ik denk dat er ongeveer 795803 keer "ergens" staat dat sperziebonen even gekookt moeten worden om de Phasin te vernietigen.
en wanneer je snijbonen geeft moeten die OOK de kook erover.
Tuinbonen worden niet gekookt voor de honden want die worden niet gegeven.
En welke bonen zijn er nog meer?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#370911
202Spots schreef: Oh..ik denk dat er ongeveer 795803 keer "ergens" staat dat sperziebonen even gekookt moeten worden om de Phasin te vernietigen.
en wanneer je snijbonen geeft moeten die OOK de kook erover.
Tuinbonen worden niet gekookt voor de honden want die worden niet gegeven.
En welke bonen zijn er nog meer?
Witte bonen, bruine bonen, kidney bonen....stik hier de pleuris van de bonen. ::) ;D
Door danielle1980
#370949
202Spots schreef: Oh..ik denk dat er ongeveer 795803 keer "ergens" staat dat sperziebonen even gekookt moeten worden om de Phasin te vernietigen.
en wanneer je snijbonen geeft moeten die OOK de kook erover.
Tuinbonen worden niet gekookt voor de honden want die worden niet gegeven.
En welke bonen zijn er nog meer?
kon het gewoon niet vinden :-[
en waarom worden tuinbonen niet gegeven?
Door Laura2004
#370953
danielle1980 schreef: kon het gewoon niet vinden :-[
en waarom worden tuinbonen niet gegeven?
Ik heb pas een topic geopend over tuinbonen. Kijk ff met de zoekoptie bij: Verse tuinbonen ;) Daar staat het helemaal uitgelegd.
Door Nelly
#370975
Waarom wil je je honden bonen geven Danielle? Gewoon als barf onderdeel of om af te vallen?
Door danielle1980
#371033
Nelly schreef: Waarom wil je je honden bonen geven Danielle? Gewoon als barf onderdeel of om af te vallen?
uh nee is niet omdat ik bonen wil geven.
ik geef zulke dingen niet, ben heel saai in mn groentes :-[
maar omdat ik de antwoorden niet wist en soms hebben we wat restjes van ons over en gooien we t nu dus weg.

verder ben ik met een document bezig over barf voor mijn hondenschool, daar wil ik zoveel mogelijk info inzetten.
Door Podenji
#371035
:o ik heb mijn honden laatst rauwe snijbonen gegeven
wist ik veel dat daar wel ineens de kook over moest :(
Door Laura2004
#371038
Podenji schreef: :o ik heb mijn honden laatst rauwe snijbonen gegeven
wist ik veel dat daar wel ineens de kook over moest :(
Ik heb dat ook weleens gedaan toen ik nog niet wist dat je dat moest doen en er is niks gebeurt, maar ik zou het nu wel doen, nu je beter weet ;)
Door Nelly
#371053
Tafelrestjes gaan hier gewoon naar de honden hoor, door het vlees. Dat mag gerust, als ze er maar niet alleen van moeten leven. Zelfs m'n katten snoepen er soms van als ze kans krijgen.
Door bowie
#371058
Angelique schreef: Witte bonen, bruine bonen, kidney bonen....stik hier de pleuris van de bonen. ::) ;D
;D ;D
Door Nelly
#371061
Vergeet vooral sommige rare snijbonen hier op bp niet ;D
Door 202spots
#371067
Angelique schreef: Witte bonen, bruine bonen, kidney bonen....stik hier de pleuris van de bonen. ::) ;D
Uhhh...maar de schil word niet gegeten want het zijn dan PEULvruchten en die worden OOK niet gevoerd....en had ik niet mee gerekend :-\
De enige andere waar ik nachtmerries van heb gekregen zijn die kleine snow peas...(doperwtjes in de schilletje) die gebruik ik af en toe ook wel is en die kook ik ook voor 32 seconde ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door