Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
#370275
Kuma had op de faculteit vlooien opgelopen en we dachten er vanaf te zijn, maar nee hoor. Daarnet weer een vlo gevonden....We hadden haar vanochtend nog zo goed ingespoten met tick and flea. Maar ze heeft zo'n dikke vacht dat gewoon niet haar hele ondervacht doordrenkt kan raken met het spul :-X
Balou heeft zoals gewoonlijk nergens last van...Morgen toch maar een fronline pipetje halen, want we komen er maar niet vanaf..Dat wordt poetsen geblazen, bedenk ik me net.

Wat zouden jullie trouwens doen. Alleen Kuma heeft vlooien (of 1 vlo iig) en Balou niets. Gaan die krengen op Balou zitten als ik Kuma ontvlooi en Balou niet? Is het dus verstandig om ze gewoon maar allebei te ontvlooien?
Door Ine
#370278
Heb laatst na het zelf hebben van een vlo :-\, alle dieren (honden en katten) hier met frontline behandeld, m'n huis gespoten en kleedjes gewassen en na een week ook de auto nog eens moeten behandelen! :-X
Leuk is het niet, maar wel een probaat middel om ervan af te komen.
Door Francisca
#370290
Hier ook een week of wat geleden hond en katten behandeld tegen vlooien. Ik had er 1 gezien en later met kammen 1 te pakken gekregen. :-X Ik moet er niet aan denken dat Cheetah zich weer helemaal gaat openkrabben van de jeuk. Het gaat al 2 jaar goed met haar.
Ik zou ze wel allebei behandelen.
Laatst gewijzigd door Francisca op ma 15 aug 2005, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#370292
Zit Kuma echt onder de vlooien of zie je wel eens een vlooitje lopen? Ik vind een vlooitje namelijk geen reden om de halve Botlek maar over je beide honden uit te storten.... Lastig hoor, die lange vachten.... Ik heb het idee dat vlooien eerder op langharige honden gaan zitten.... Ik zelf zou helemaal geen gif op de honden gebruiken. Weet niet of je vloerbedekking in huis hebt? Zo ja; zou ik de hele vloer met omgevingsspray-gif behandelen (je hebt tegenwoordig ook niet-giftige omgevingsspray), Kuma met iets natuurlijks (maak desnoods zelf een vlooienband van gedrenkte tea-tree (ergens staat het recept nog wel) en controleer hem op vlooien. En Balou hooguit met wat tea tree behandelen maar Balou al helemaal niet met gif.

Als je hond een vlooienallergie heeft is het natuurlijk wat anders. Maar jeetje, een hond heeft wel eens een vlooitje.... Ik kan het niet bewijzen hoor, maar ik heb zelf heel stellig de indruk dat vlooienallergieen ontstaan zijn nadat wij onze honden tegen vlooien zijn gaan behandelen. Ik heb nog nooit een wild dier een vlooienallergie zien hebben en wilde dieren hebben zeker-te-weten vlooien. Maar door onze honden maar tegen van alles en nog wat in te spuiten met gif, door ze gif te eten te geven en gif in te geven hebben we er een stelletje slapjanussen van gemaakt die niet eens meer tegen een vlooitje kunnen..... En ik krijg ook stellig de indruk dat die vlooien alsmaar sterker en sterker worden... Want die laten zich niet uitroeien en verzinnen steeds een nieuw verdedigingsmechanisme om dat gif te overleven. Misschien klep ik uit mijn nek maar ik ben werkelijk ontzettend tegen al dat gif.
Door Helen
#370299
Ik heb 1 vlo gevonden. We gaan het iid nog 1 keertje proberen met een niet-giftige omgvingsspray (hebben wij ook altijd ;)) en gewoon tick-and flea spray.
We hebben een hardhoutenvloer met 1 kleed in het midden....ff kijken of die ook inspraybaar is.
In de auto zitten ze alleen maar in de kennel. Dus ik hoop dat er geen vlooien in de rest van de auto zitten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#370351
Langhaar, korthaar, in mijn hondencarriere hebben de kortharen meer last van vlooien gehad dan de langharen. Voor zover ik het kan beoordelen is het een kwestie van weerstand en infectiedruk. Toen ik 2 bouviers had was er altijd 1 die er een vlooienpension op na hield, de andere was vlovrij.
Met de boppers 1 keer een invasie gehad en dat was toen ze nog hoofdzakelijk brok aten en we een bos in de buurt hadden waar je helemaal besprongen werd door vlo en teek.
Dusty had ooit een vlooienallergie, sinds we 100% op vers staan is dat probleem helemaal over. Mede omdat we sinds die tijd geen vlooieninvasies meer gehad hebben terwijl je van de gemiddelde hondenshow toch best regelmatig een vlo mee naar huis neemt.

Hier gebruiken we ook geen Frontline of andere botlekproducten op de honden. Wie een vlo heeft gaat in bad, blijft minimaal 10 minuten ingeweekt in de shampoo staan en is dan vlovrij. Bij twijfel spuit ik wel een busje zooi door de auto en over eventuelele nestelplekken in huis.
Door Helen
#370357
Die verdomde vlo sprong uit mijn handen....Ik wist niet dat die krengen echt zooo ver konden springen. Hij is vrij in de huiskamer ::)
We gaan vanmiddag het hele huis zuigen, dweilen en van alles en nog wat wassen en de honden inspuiten met tick and flea. Over anderhalve week gaan we op vakantie, dus dan zorgen we ervoor dat voordat we gaan alles weer ingespoten is.
Ik vind alleen dat biologische anti-vlooienspul zo vies voor in huis. Het is op basis van kokosolie en vrij vettig dus.
Door Laura2004
#370358
Kan het zo zijn dat mijn honden nog nooit vlooien hebben gehad? Ik heb het nog nooit gezien bij mijn honden. Iedereen zegt tegen mij dat het niet kan dat mijn honden nooit vlooien hebben gehad.
Door Helen
#370371
Laura2004 schreef: Kan het zo zijn dat mijn honden nog nooit vlooien hebben gehad? Ik heb het nog nooit gezien bij mijn honden. Iedereen zegt tegen mij dat het niet kan dat mijn honden nooit vlooien hebben gehad.
Ja hoor. Wij hebben Balou al 3 jaar en we hebben in het begin een keer of 2 gif gebruikt (we wisten toen niet beter) , maar ze heeft nooit vlooien gehad en ze heeft ook bijna nooit teken. En dat terwijl er nu dus vlooien in huis zijn ???
Door Helen
#370378
Lizzy schreef: Aangezien je op vakantie gaat moet je misschien voor deze keer toch maar een echt giftige omgevingsspray gebruiken?
Ik ga maar een weekje...
Door Helen
#370384
Angelique schreef: In dit geval zou ik ook op zeker voor een busje Botlek kiezen.
Ja? Mmm, dan weet ik iig zeker dat ze dood zijn he. Ik heb dat spul nog nooit gebruikt. Kan dat ook in de slaapkamer zonder dat je 's ochtends niet meer wakker wordt?
En welk merk. Balou is allergisch voor permetrin, dus in kan niet het merk indorado oid gebruiken.
Door Helen
#370389
's winters gaan ze bij ons sowieso dood. We hebben gaskachels en die zijn 's nachts uit. Dus als het buiten flink vriest, vriest het hier binnen ook. Ik geloof dat vlooien daar niet tegen kunnen.
Door K@rin
#370403
Volgens mij hebben ALLE honden wel eens een vlo .........
Als je een vlo ziet, dan reken d'r maar op dat ie niet in zijn eentje is ....... ::)
Ik durf te wedden, dat als ik mijn honden na ga kijken, dat ik er ook wel een paar tegen zal komen.
Maar, ik zie ze vrijwel nooit krabben of ineens overeind schieten van de jeuk ...........
Ik behandel ze dus nergens voor ..........
Het is bijna onmogelijk om vlo-vrij te blijven, wanneer je honden in contact komen met andere honden, of dat nu in het bos, op de uitlaatplaats, op cursus of op show is ........

Wanneer ik dan heel soms een vlo zie, of wanneer er ééntje in mijn ogen te veel krabt, dan gaat ie "in de ouderwetse poeder" ............
Nek, oksels en kont worden dan ff flink gepoederd ........
Daarna gaan last meer ..........

Sheddie van oons heeft een vlooien-allergie en beet altijd zijn kont kapot .........
Sinds hij helemaal op CB staat heeft hij nergens meer last van ...........

Vaak zorgen juist de katten voor een vlo-probleem .........
Die behandel ik dus trouw.
Ze zijn nu een keer met Stronghold behandeld, maar de volgende keer laat ik ze spuiten met Programm, waardoor de aanwezige vlooien onvruchtbaar worden.
Die spuit hoeven ze maar 1x per half jaar te hebben.
Het is kiezen tussen 2 "kwaden", maar elke maand met gif behandelen vind ik ook niets ......
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door