Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Podenji
#369014
mogen ze ook mais uit blik hebben? af en toe?
ze vinden dat zo lekker maar kan er niets over terugvinden ???
Door Lizzy
#369016
Naaaa, mais is niet echt geschikte groente voor de hond! Het bevat behoorlijk wat koolhydraat, is slecht verteerbaar en sommige honden zijn zelfs allergisch voor mais!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#369090
Lizzy schreef: Naaaa, mais is niet echt geschikte groente voor de hond! Het bevat behoorlijk wat koolhydraat, is slecht verteerbaar en sommige honden zijn zelfs allergisch voor mais!
Mais is graan, geen groente :P
Door 202spots
#369099
Angelique schreef: Mais is graan, geen groente :P
En de kolf is levensgevaarlijk!! :o
Die verteerd niet of blijft in de keel zitten wanneer ze groot stuk doorslikken!!!
Dus NOOOIT geven om de overgebleven maiskorrels er van af te laten kluiven!!!
Door Lizzy
#369170
Angelique schreef: Mais is graan, geen groente :P
Nee, daar heb jij gelijk in het is GRAAN! (nog erger!).
Door Podenji
#369597
oke weer wat geleerd ;) dat van de kolf wist ik heb dr weleens erge verhalen over gelezen, word je niet vrolijker van!!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#369599
Lizzy schreef: Naaaa, mais is niet echt geschikte groente voor de hond! Het bevat behoorlijk wat koolhydraat, is slecht verteerbaar en sommige honden zijn zelfs allergisch voor mais!
Tip Lizzy: zet dit ook even op Barfclub bij de fotoreportage over groentenmix ook als is het dan geen groente. Ik heb het ook al eens gegeven aan mijn honden omdat in jouw groente-stukje staat dat je feitelijk alles kunt geven behalve.... en in het 'behalve-lijstje' komt mais niet voor. Denk dat veel mensen het als groente beschouwen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#369600
202Spots schreef: En de kolf is levensgevaarlijk!! :o
Die verteerd niet of blijft in de keel zitten wanneer ze groot stuk doorslikken!!!
Dus NOOOIT geven om de overgebleven maiskorrels er van af te laten kluiven!!!
O gatver :o :(
Door Helen
#370272
Balou heeft wel eens wat maiskorrels gehad en het kwam eruit zoals het erin ging en Balou is echt een "ik eet en verteer alles machine". Ik hanteer Balou altijd als maatstaf. Als zij het niet lust of verteerd, dan is het echt ongeschikt ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door