Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maximus
#368772
ik voer mijn labrador (hij weegt ca. 33 kilo) Duck Uitmuntend maar wissel ook wel eens af met barfdagen ;). Nu weet ik dat het dan ook niet compleet hoeft te zijn dus ik kijk niet echt naar verhoudingen etc. Maar toch heb ik een vraag.

Ik geef 1x in de week iets van vis, tot nu toe sardientjes om hem te laten wennen. Nu wil ik ook zalmkoppen of iets gaan halen maar hoeveel moet ik nou geven op zo'n dag (ik geef hem 2x per dag te eten) dat ik vis wil voeren. Zowel bij de sardientjes en de zalm... Geef ik dat alleen (en hoeveel dan) en wat kan ik er eventueel bij geven? Iemand een tip?!
Laatst gewijzigd door maximus op vr 12 aug 2005, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#368792
De zalmkop is vrij groot,dus misschien heeft ie daar wel genoeg aan?
Ik denk dat 3-5 sardienen ook wel genoeg zijn?
Anders even wegen, en 't zelfde gewicht geven wat je normaal van duck geeft.
Als je 1 maaltijd niet genoeg vind dan s'avonds wat groentemix met 'n rauw eitje of zo?
Door Lizzy
#368793
maximus schreef: ik voer mijn labrador (hij weegt ca. 33 kilo) Duck Uitmuntend maar wissel ook wel eens af met barfdagen ;). Nu weet ik dat het dan ook niet compleet hoeft te zijn dus ik kijk niet echt naar verhoudingen etc. Maar toch heb ik een vraag.

Ik geef 1x in de week iets van vis, tot nu toe sardientjes om hem te laten wennen. Nu wil ik ook zalmkoppen of iets gaan halen maar hoeveel moet ik nou geven op zo'n dag (ik geef hem 2x per dag te eten) dat ik vis wil voeren. Zowel bij de sardientjes en de zalm... Geef ik dat alleen (en hoeveel dan) en wat kan ik er eventueel bij geven? Iemand een tip?!
Je kunt 's morgens ook Duck of iets van kip ofzo geven en 's avonds iets van vis. Je kunt natuurlijk ook 2 keer vis geven... wat voor jou het handigst is.

Ik geef hier zelf even veel vis als dat ik ze vlees zou geven. Dus jij zou ook evenveel kunnen geven als dat je normaal Duck geeft. Een zalmkop weegt vaak meer als dat je zelf aan Duck of vlees zou voeren... Vaak wegen ze gerust een kilo. Meestal geef ik zo'n kop en haal ik het halverwege weg om het de volgende dag aan te bieden. Ze eten dan de andere helft op. Jij zou dus ook nog 's morgens de ene helft en 's avonds de andere helft kunnen geven.

Zalmkop combineert zich lastig met wat anders... Ik bedoel, dat kun je niet lekker mengen met wat anders want die geef je heel. Sardien zou je nog in stukken kunnen knippen en kunnen mengen met groentemix en bijv wat yoghurt.

Zie ook : http://www.barfclub.nl/visz.htm en http://www.barfclub.nl/MaaltijdenZ.htm
Door maximus
#368796
ik wist niet dat ik evenveel sardientjes kon geven aan gewicht dus dat zal ik in het vervolg doen! Tjee, wat is dat zwaar zo'n zalmkop. Ik ga eens kijken waar ik dat vandaan kan halen (en dan 3 weken invriezen ;)) ik geef nu rond de 700 gram Duck en daarnaast een lamsrib, fruit e.d. Op een dag dat ik dan Zalm geef, verdeel ik het gewoon over de 2 maaltijden dan en geef er gewoon geen extra's meer bij. Ik merk in ieder geval wel dat de stap van vers naar een paar keer barfen niet zo groot is, het is heerlijk om te zien hoe de hond geniet van het eten van vis, pens en botten 8)
Door Lizzy
#368801
maximus schreef: ik wist niet dat ik evenveel sardientjes kon geven aan gewicht dus dat zal ik in het vervolg doen!
Hier gaat dat probleemloos. Hoewel ze in het begin wel de dag erop wat dunnere ontlasting hadden. Maar ja, daar trek ik me weinig van aan van dat soort dingen.. (je weet dan waar het van komt).
Tjee, wat is dat zwaar zo'n zalmkop. Ik ga eens kijken waar ik dat vandaan kan halen (en dan 3 weken invriezen ;)) ik geef nu rond de 700 gram Duck en daarnaast een lamsrib, fruit e.d. Op een dag dat ik dan Zalm geef, verdeel ik het gewoon over de 2 maaltijden dan en geef er gewoon geen extra's meer bij. Ik merk in ieder geval wel dat de stap van vers naar een paar keer barfen niet zo groot is, het is heerlijk om te zien hoe de hond geniet van het eten van vis, pens en botten 8)
Ja, het zijn soms echt kneiters, die zalmkoppen! Ik heb ook wel eens een paar kleintjes gehad, maar ook wel koppen die nog meer wogen als 1 kilo!

Fijn dat het goed voor je werkt, van vers naar barf! Voor de meeste mensen werkt het echt prettig!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 12 aug 2005, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door maximus
#368804
ik ben niet van plan om volledig te gaan barfen maar parttime zeg maar. Hij doet het uitstekend op Duck en ik wil toe naar zo'n 2-3 dagen zelf samenstellen. Het kan inderdaad best zo zijn dat ik dan 's morgens gewoon Duck geef en 's avonds BARF, tot nu toe bevalt het uitstekend in ieder geval en 1 ding is zeker: hij doet het er veeeeel beter op dan brokken (tja, ook zo begonnen :-\) maar die komen er hier nooit meer in ;)
Door Lizzy
#368808
maximus schreef: ik ben niet van plan om volledig te gaan barfen maar parttime zeg maar. Hij doet het uitstekend op Duck en ik wil toe naar zo'n 2-3 dagen zelf samenstellen. Het kan inderdaad best zo zijn dat ik dan 's morgens gewoon Duck geef en 's avonds BARF, tot nu toe bevalt het uitstekend in ieder geval en 1 ding is zeker: hij doet het er veeeeel beter op dan brokken (tja, ook zo begonnen :-\) maar die komen er hier nooit meer in ;)
Hoeft ook niet natuurlijk! Twee a drie dagen per week is ook hartstikke leuk! Fijn dat hij het goed doet op verse voeding! DAAR gaat het om ;)!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door