Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#368237
Ik ben dus NU voor het eerst runderhart aan het drogen in de oven, de blokjes liggen al de hele middag te bruinen met het deurtje op een kier zodat het vocht weg kan, en het lijkt de goede kant op te gaan.
Vraag 1: bijna alle blokjes zijn nu droog van buiten maar nog zacht van binnen, ik neem aan dat de blokjes in zijn geheel droog en hard moeten zijn, of krijg je dan keiharde blokken ???. kortom WANNEER ZIJN ZE PRECIES KLAAR? HELP!
Vraag 2: Hoelang kun je ze ongeveer goed houden.
Waar is de expert help help
#368242
bianca1 schreef: Ik ben dus NU voor het eerst runderhart aan het drogen in de oven, de blokjes liggen al de hele middag te bruinen met het deurtje op een kier zodat het vocht weg kan, en het lijkt de goede kant op te gaan.
Vraag 1: bijna alle blokjes zijn nu droog van buiten maar nog zacht van binnen, ik neem aan dat de blokjes in zijn geheel droog en hard moeten zijn, of krijg je dan keiharde blokken ???. kortom WANNEER ZIJN ZE PRECIES KLAAR? HELP!
Vraag 2: Hoelang kun je ze ongeveer goed houden.
Waar is de expert help help
Ik heb de stukjes hart laten drogen totdat ze ook van binnen uitgedroogd waren. En dat duurt wel lannggggg. Ze worden dan keihard ja, maar dat vindt de hond niet erg ;D

Ik bewaar ze in kleine porties in de vriezer. Ze ontdooien namelijk in een paar minuutjes (omdat er geen vocht meer in zit). Als ik porties eruit haal, dan bewaar ik ze maximaal een paar daagjes buiten de vriezer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door