Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Aura
#367257
Zaterdag heb ik sardientjes in blik gekocht. Ik had een heel klein blikje, geel, volgens mij van "Great Ocean", voor 40 cent. Er zat 125 gram in. Ik had maar 1 blikje gekocht, om eens te proberen, en als extraatje door de Carnibest.
Aura vond het heeeeeeel erg lekker! Sita mocht niet eens meer bij haar bak in de buurt komen ;D

Maar nou een vraagje: Zitten er ook graten in? Ik kon het niet echt zien, maar er waren ook blikjes waarop stond "zonder huid en graten" en hier stond het dus niet op.
En moet ik ze ook afspoelen? Volgens m'n moeder zijn sardientjes uit blik erg zout, en dat lijkt me niet zo gezond.
Welke geven jullie trouwens (behalve verse)?
Door romila
#367270
sylvia schreef: Als er graatjes inzitten maakt het niet zoheelveel uit , die kunnen ze gewoon opeten, die zijn heel zacht
ik denk dat ze juist WIL dat er graatjes in zitten maar dat ze dat nie kon zien...anders had ze die waar op stond dat ut zonder graatjes was wel gekocht ;)
Door Truus
#367272
Sardientjes uit blik moet je meer als een tussendoortje zien. Met een beetje yogurt en groente kan je dat prima geven. Beter is natuurlijk vers en rauw, als je dit eng vindt om te geven, kun je het even malen ofzo.
Laatst gewijzigd door Truus op di 09 aug 2005, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#367571
Ja, nog beter is rauwe vis. Maar, de meeste honden vinden een blikje sardien het lekkerste wat er bestaat! Dus ach, af en toe een blikkie.... Echt ongezond is het niet en het bevat nog steeds wel omega 3 vetzuren!

Je koopt het beste inderdaad die met graat. Als er niet op staat dat het zonder graat is, dan is het met.

Ik spoel de sardientjes altijd even af onder lauw water. Niet vanwege het zout (een hond gaat niet dood van een beetje zoute sardientjes) maar vanwege de olie. Toch deed ik het vroeger niet, afspoelen. En dat ging ook altijd goed, hoewel ze soms de volgende dag dan wat slappere ontlasting hadden (en da's ook niet zo erg).
Door Aura
#367953
Ik wilde inderdaad sardientjes MET graten, maar ik wist niet zeker of ze erin zaten. Zo krijgt Aura toch nog een beetje "botten", want het zal nog wel even duren voordat ik dat durf te geven. Al zal het denk ik niet veel zijn wat erin zit.

De sardientjes uit blik zal ik gewoon als tussendoortje geven, heel af en toe. De verse, kan ik die gewoon op de markt halen? En zit er dan ook een kop met ogen aan? Brrr.... de enige nachtmerries die ik ooit heb gehad gingen over vissen, dus ik hou niet zo van starende vissenogen :-[ :-[
Maar niet toekijken als ze eet dan....
Moet ik trouwens nog ergens op letten bij het kopen van verse sardientjes?
Door Mevroi Kruim
#368172
De visboer hier verkoopt ze bevroren, en idd met kop en ogen. Hele dooie beesten weetjewel, echt barf ;D ;D ;D
Gewoon laten ontdooien, staart vatten en met afgewend hoofd richting hond werpen.
Ergens op letten bij het kopen: als het voor mensen is op versheid (niet stinken, min of meer heldere ogen, redelijk vastzittende schubben). Honden zitten er niet mee als ze bejaard zijn, die vissen, da's juist extra mjam! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door