Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Podenji
#367931
Solar wil ook geen hart eten :'( :'( :'(

solar is qua eten echt een ondankbare hond >:(

zelfs als ik het meng met iets wil ze dat niet meer net als met de lever, wat ik hier eerder al gepost had

maar wat moet ik met een hond die qua vlees enkel gehakt en kip wil?
groenten gaan overigens redelijk, ik had broccoli gekookt vanavond, heel licht want ik eet dat ook half rauw ;D en ik had wat over en toen ik late rin de keuken kwam was de pan leeg :o
Door Truus
#367939
Ondankbaar he, helaas kan ik daar niet over meepraten want hier lusten ze alles.
Misschien moet je het eerst even heel licht koken en dit dan langzaam afbouwen. Eens kijken of het dan wel lukt.
Succes ! Ze kunnen het zo goed hebben he ;D
Laatst gewijzigd door Truus op wo 10 aug 2005, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#367942
Ach ik leef met je mee. Ik heb wat achterstallig lees onderhoud en nu open ik het ene na het andere topic waarin Solar weer eens iets niet lust. Heb je lams of runderhart geprobeerd? Niet elke hond is gek op lamshart.
Door Aura
#367944
Kan je haar niet gewoon op de Bonzo zetten, en ondertussen Kalusha verwennen met allemaal lekkers? Dan weet ze na een week niet hoe snel ze haar lever en hart enzo op moet eten ;D
Door Podenji
#367945
Doedels schreef: Ach ik leef met je mee. Ik heb wat achterstallig lees onderhoud en nu open ik het ene na het andere topic waarin Solar weer eens iets niet lust. Heb je lams of runderhart geprobeerd? Niet elke hond is gek op lamshart.
tis lam, over 2 weken krijg ik een runderhart
misshcien zal ik het idd eerst ff koken lichtjes en dan afbouwen, ik ben er namelijk achter dat solar wel licht gekookte groenten eet zonder allerlei toevoegingen om het intressant te maken zoals yoghurt, en de lever lust ze ook gekookt,
kan dat koken geen kwaad dan? ik bedoel het is immers de bedoeling het rauw t egeven? ik snap dat het koken afgebouwd moet worden hoor maar kan het voor zo even dan geen kwaad om ze er aan te laten wennen?
Door Podenji
#367947
Aura schreef: Kan je haar niet gewoon op de Bonzo zetten, en ondertussen Kalusha verwennen met allemaal lekkers? Dan weet ze na een week niet hoe snel ze haar lever en hart enzo op moet eten ;D
bonzo krijgen ze never nooit niet , daarbijvreet ze dat ook niet haha ;D
kalusah vreet alles die is heel blij met dit nieuwe dieet, maar solar komt er ookwel, kijk ze is nu ook schijnzwanger en ik heb dr "puppie"van de r "afgepakt" althans zo ziet zij het.....ff afwachten dus

en trouwens meer podencos en hetzelfde type ras zijn zo eigenwijs en kieskeurig ;) maar ik maar denken dat ik dr ene plezier doe met dit vlees
...... :'(

;D
Door Truus
#367949
Nee hoor, dit kan geen kwaad voor een tijdje, als het werkt dan is dit de mogelijkheid om eraan te wennen. Even de kook er overheen zeg maar ;).
Wel afbouwen door het b.v. even in warm water te leggen en steeds minder enz.
Door Podenji
#367952
Truus schreef: Nee hoor, dit kan geen kwaad voor een tijdje, als het werkt dan is dit de mogelijkheid om eraan te wennen. Even de kook er overheen zeg maar ;).
Wel afbouwen door het b.v. even in warm water te leggen en steeds minder enz.
super!! ik heb een flauw vermoeden dat ditwel eens kan werken!!! maar goed heb wel eens vaker te vroeg gejuigd als het om eten voor solar ging ;D
ik hou jeop de hoogte ik ga het straks koken
Door Lizzy
#367956
Nee hoor, ik zou nu ook alles uit de kast halen! Koken (en afbouwen), malen, mengen met lekkere dingen. Alles! En ik hoop dat je hem daarmee aan het eten krijg... Is hij altijd lastig geweest met eten? Wat at hij hiervoor? Lust hij wel versvlees?
Door Aura
#367958
Podenji schreef: bonzo krijgen ze never nooit niet , daarbijvreet ze dat ook niet haha ;D
Dan eet ze na een week ook haar bakje met lever wel leeg hoor ;D ;D

Is er ook niets dat ze heel erg lekker vindt? Misschien kan je dat dan als een soort beloning geven. Net als bij kleine kinderen. Eet je je bord niet leeg, dan krijg je ook geen toetje. Misschien werkt het.... ::)
Maar probeer eerst maar eens met licht koken. Ik hoop voor haar dat dat werkt.
Door Podenji
#367959
Lizzy schreef: Nee hoor, ik zou nu ook alles uit de kast halen! Koken (en afbouwen), malen, mengen met lekkere dingen. Alles! En ik hoop dat je hem daarmee aan het eten krijg... Is hij altijd lastig geweest met eten? Wat at hij hiervoor? Lust hij wel versvlees?
versvlees spuugt ze uit!!!!!!!! ze eet twee keer in de week een handje cavom of Hill's dat ligt nl. altijd in dr kennel, en verder Nature Diet, het enigste wat ze meestal opeet, let op meestal..... heb van alles geprobeerd,
maar ............ zoals ik al zei een aantal dingen eet ze dus wel nu, pensook trouwens , ik ga van de week vis proberen en ik ga nu dus de organen eerst ff koken
maar ze is dus idd ALTIJD al zo'n muts geweest

diverse mensen vertelden mij als ze niet wil eten dan haal je de bak na 10 minuten weg, en niets tussendoor geven, en dan gaan ze na een paar dagen wel eten, mooi niet ze hield het 3 weken :o lang vol om enekel brokjes te eten zodat zeniet een honegrsdood zou krijgen, na drie weken heb ik het maa ropgegeven ze was broodmager, niet normaal, ik schaamde me dood,
maar ik keninmiddels veel mensen met dit ras en ze zijn bijna allemaal zo >:( is lastig hoor alsis z eniet meer zo mutserig als eerst, ze is ook niet meer te mager, maar goed nogmaals de schijnzwangerschap telt ook mee, ze is verdrietig :-[
Door Podenji
#367961
Aura schreef: Dan eet ze na een week ook haar bakje met lever wel leeg hoor ;D ;D

Is er ook niets dat ze heel erg lekker vindt? Misschien kan je dat dan als een soort beloning geven. Net als bij kleine kinderen. Eet je je bord niet leeg, dan krijg je ook geen toetje. Misschien werkt het.... ::)
Maar probeer eerst maar eens met licht koken. Ik hoop voor haar dat dat werkt.
whahaha jij kent solar niet ;D zie mijn andere reactie dieik net gegeven heb over het 3 weken gewoon niet eten, heb echt alalles uit dekast gehaald, barf is mijn laatste redmiddel, en ik ga zorgen dat het slaagt!!!! ik ben vastberaden

ook nam solar eerder 3 brokjes in dr bek, bracht er 2 naar kalusha en at er zelf 1, en dat had ik du sniet door, zat ik met een magere sol en een mega dikke kalusha en ik maar denken hoe kan dat toch :-X
Door Doedels
#367965
Aura schreef: Is er ook niets dat ze heel erg lekker vindt? Misschien kan je dat dan als een soort beloning geven. Net als bij kleine kinderen. Eet je je bord niet leeg, dan krijg je ook geen toetje. Misschien werkt het.... ::)
Dat kan ook erg gevaarlijk zijn. Petr is dol op bot. Maar ik wil altijd dat hij eerst vlees eet. Als hij merkt dat er iets te kluiven valt, dan loopt hij te dralen en kijkt steeds waar het bot blijft. Ik zorg er dus voor dat hij niet weet wat er nog voor lekkers voor hem klaar ligt. Dan eet hij alles met smaak op.
Door Podenji
#367967
Truus schreef: Om je een beetje moed in te spreken, heb ik een lijstje met Barf ingredienten opgezocht . Makkelijk om uit te printen en laat Soldar maar even kiezen. ;D

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4451
thanks :) maar die had ik al uitgeprint :-[ en ben druk op zoek naar allerlei ingredienten en langzaam maar zeker krijg ik er meer en kom er dus ook achter wat Oppermuts solar wel en niet lust ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door