Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#365873
Heb vandaag van Henneke twee duiven gekregen :D Een vriend van haar is jager en die kwam er mee aanzetten. Ze heeft ze geplukt en verder zijn ze nog helemaal intact (met wellicht een verdwaald loden kogeltje). Ik neem toch aan dat ik dit reken tot een heel prooidier? Op deze dag krijgen ze dan dus graan i.p.v groente?
Door henneke
#365879
kleine correctie , de kogeltjes zijn tegenwoordig niet meer van lood maar van staal dus problemen met loodvergiftiging zullen we niet krijgen .
Door Lizzy
#365881
Rovanna schreef: Heb vandaag van Henneke twee duiven gekregen :D Op deze dag krijgen ze dan dus graan i.p.v groente?
Huh? Deze vat ik niet.

En ja, dit is een heel prooidier.
Door henneke
#365889
nou die kan ik wel verklaren hoor Lizzy , toen ik een van de duifjes vakkundig van zijn veren afhielp ( zeg even hoe dapper ik ben 8) ) dacht ik wat zie ik daar nou uitkomen en dat was graan die beesten vreten daar denk ik wel heel veel van.
Door Lizzy
#365890
henneke schreef: nou die kan ik wel verklaren hoor Lizzy , toen ik een van de duifjes vakkundig van zijn veren afhielp ( zeg even hoe dapper ik ben 8) ) dacht ik wat zie ik daar nou uitkomen en dat was graan die beesten vreten daar denk ik wel heel veel van.
Zooo, zeker dapper ;D!

Zijn het tamme duiven? Want wilde duiven eten geen graan. Je hebt (bij mijn weten) zaad en vruchtetende duiven in het wild.
Door henneke
#365892
ja zeg zooo goed heb ik nou ook weer niet gekeken , er kwam iets uit dat op graan leek maar het kan best een ander zaadje zijn natuurlijk .
Door Lizzy
#365929
henneke schreef: ja zeg zooo goed heb ik nou ook weer niet gekeken , er kwam iets uit dat op graan leek maar het kan best een ander zaadje zijn natuurlijk .
;D ;D ;D ;D

Nou ja, misschien moeten we het houden op 'iets graanachtigs' ;D

Ik denk dat het percentage graan op het hele duifje niet erg groot zal zijn, dus de honden kunnen ook de inhoud krop wel opeten. Als ze het al opeten natuurlijk. Als ze uberhaubt de duif opeten! (hier vinden ze duif ontstellend goor).
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#365934
Lizzy schreef: ;D ;D ;D ;D

Nou ja, misschien moeten we het houden op 'iets graanachtigs' ;D

Ik denk dat het percentage graan op het hele duifje niet erg groot zal zijn, dus de honden kunnen ook de inhoud krop wel opeten. Als ze het al opeten natuurlijk. Als ze uberhaubt de duif opeten! (hier vinden ze duif ontstellend goor).
Ik heb even zitten zoeken op DUIF hier op BP en las al dat jouw honden het niet eten. Misschien kleine Linga trouwens wel :D Jammer want we wilden als een duivenwinkeltje in Zoetermeer op gaan zetten. Die jager heeft misschien ook nog weleens eend en konijn. Wordt die barfshop misschien toch nog eens een feit :P
Door henneke
#365953
ja maar je moet niet denken dat ik het velletje van een konijn af ga halen voor je hoor , veren ok ( met keukenhandschoenen aan ) maar het konijn is voor jou ;D :P .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#366079
Ik wordt dan geen klant van dat winkeltje, hier blieven ze geen duif,eend,fazant of konijn.

Kan die jager geen geit schieten ofzo ;D
Door Mevroi Kruim
#366139
sylvia schreef: Ik wordt dan geen klant van dat winkeltje, hier blieven ze geen duif,eend,fazant of konijn.

Kan die jager geen geit schieten ofzo ;D
Vast wel, maar of de eigenaar van de geit daar nou zo blij van wordt .... ;D
Door Borke
#366217
Helaas heb ik niet dit soort adresjes die mij duiven e.d. aanbieden (als jullie een keer over hebben....).

Maar eh.... moet je altijd alles helemaal villen vraag ik me af?
Of kan je verwachten dat je hond zoiets 'vreemds' niet eet als haar en veer etc. er allemaal nog aan zit?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#366220
sylvia schreef: Ik wordt dan geen klant van dat winkeltje, hier blieven ze geen duif,eend,fazant of konijn.

Kan die jager geen geit schieten ofzo ;D
Geit heb ik ook hoor :D
Het wordt tijd dat ik hier eens reclame ga maken voor de barfwinkel ;D
Door Borke
#366228
Rovanna schreef: Geit heb ik ook hoor :D
Het wordt tijd dat ik hier eens reclame ga maken voor de barfwinkel ;D
Geit zag ik anders niet op de lijst staan?!
Ik mail je wel even prive!
Door Lizzy
#366230
AstridStraver schreef: Helaas heb ik niet dit soort adresjes die mij duiven e.d. aanbieden (als jullie een keer over hebben....).

Maar eh.... moet je altijd alles helemaal villen vraag ik me af?
Of kan je verwachten dat je hond zoiets 'vreemds' niet eet als haar en veer etc. er allemaal nog aan zit?
Ik denk dat het op zich geen gek idee is om het gewoon zo te geven. Met veer of vacht en al. Alleen wordt het zo'n zooitje..... Want de meeste honden gaan het zelf staan plukken.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door