Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dazz
#363759
Ik heb HAnnes gisteren een lamskop gegeven. Hij vond het geweldig, maar nu begon hij de onderkaak (bot) ook op te eten. Als ik het niet had afgepakt dan had hij zo de kiezen naar binnen gewerkt, denk ik. Hij heeft dus een stuk kaakbot op en heeft overigens goede ontlasting gehad.
Maar mijn vraag is: wat mag hij van de kop? Ik had het idee dat ze het vlees ervan af haalden. Hoe komen ze dan eigenlijk bij de tong als ze de kaak niet kraken?
In ieder geval, ik vind die tanden zo eng!!! ???
Door Lizzy
#363760
dazz schreef: Ik heb HAnnes gisteren een lamskop gegeven. Hij vond het geweldig, maar nu begon hij de onderkaak (bot) ook op te eten. Als ik het niet had afgepakt dan had hij zo de kiezen naar binnen gewerkt, denk ik. Hij heeft dus een stuk kaakbot op en heeft overigens goede ontlasting gehad.
Maar mijn vraag is: wat mag hij van de kop? Ik had het idee dat ze het vlees ervan af haalden. Hoe komen ze dan eigenlijk bij de tong als ze de kaak niet kraken?
In ieder geval, ik vind die tanden zo eng!!! ???
Hier vreten ze de onderkaak + tanden ook op. En deze kotsen ze later uit of komen via de ontlasting er weer (ingepakt) uit. Tenminste, zo is het hier 2 keer gegaan. Ik geef inmiddels geen lamskop meer omdat ik het te hard vind.
Door dazz
#363865
sylvia schreef: De tanden kun je dan eventueel bij je dichtsbijzijnde politiebureau afgeven ;D
;D ;D ;D
Door dazz
#363866
Lizzy schreef: Hier vreten ze de onderkaak + tanden ook op. En deze kotsen ze later uit of komen via de ontlasting er weer (ingepakt) uit. Tenminste, zo is het hier 2 keer gegaan. Ik geef inmiddels geen lamskop meer omdat ik het te hard vind.
Ik had ook zoiets van:dit ga ik niet vaak geven.
Breken ze hun tanden niet op die kiezen ??? ;D
Ik had de delen met kiezen nog net kunnen weghalen...
Door Mevroi Kruim
#363869
Hier liet Tara de onderkaak en de kiezen keurig liggen, de rest ging bijna geheel op. Was dus geen echt hard bot, want Tara is niet groot en ze had er geen moeite mee.
Kátur vond het allemaal veelseteveel werk, die knaagde de lekker stukken eraf en ging de rest begraven ;D
Door dazz
#363875
Kruimel schreef: Hier liet Tara de onderkaak en de kiezen keurig liggen, de rest ging bijna geheel op. Was dus geen echt hard bot, want Tara is niet groot en ze had er geen moeite mee.
Kátur vond het allemaal veelseteveel werk, die knaagde de lekker stukken eraf en ging de rest begraven ;D
Nou, de kaak vind ik best hard. Ik hoorde het echt goed knappen, niet kraken zoals bij kippenruggen of vleugels. Nu is Hannes een grote hond, dus dat vond ik nog net gaan, maar toen hij het stuk met de kiezen wilde bewerken, haalde ik dat deel gauw weg.
Maarre, of begrijp ik je niet goed. Eet Tara de hele schedel ??? Nee toch ???
Ja, ik doe dit voor het eerst. Dus ik zou het echt niet weten.
Door Mevroi Kruim
#363882
Nee, een halve schedel ;D De slachter had de schedel overlangs doorgezaagd, en ze kregen elk een halve. Het was van een jong lam dus geen grote harde schedel.
Kippenbot is natuurlijk van rubber, daar knapt niks, tenzij je een soepkip voert, die hebben echt bot.
Door Lil
#364030
sylvia schreef: De tanden kun je dan eventueel bij je dichtsbijzijnde politiebureau afgeven ;D
De tanden van de hond zeker, gevonden voorwerpen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door