Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#3632
Op zoek naar informatie over gedragsverandering na castratie vond ik in een dissertatie daarover in de inleidende paragrafen het volgende m.b.t. wolven/honden:
Rundvlees eten ze liever dan varkens-, schaaps- , paarden- of gevogeltevlees.
Prooidieren als muizen, hazen, konijnen en vogels worden graag gegeten. Ratten, egels en mollen worden versmaad. (uit een onderzoek van Theissen in 1972)
Suikerhoudende voeding wordt liever gegeten dan suikervrije voeding. (uit onderzoek van Houpt 1979).
90% van de honden eten af en toe gras, waarbij ze het liefst de jonge platen eten, en maar bij een klein deel treedt daarna overgeven op. Voor mogelijke oorzaken als tekort aan ballaststoffen, niet voldoende voldaan zijn na het eten, vitaminegebrek en dergelijke zijn er geen zekere aanwijzingen. Deze gewoonte kan daarom als een overblijfsel van soortypische voedingswijze, die bij tijd en wijle optreedt, geïnterpreteerd worden. (een onderzoek van Roose 1982).

Vond de deze onderzoeksresultaten gewoon aardig genoeg om door te geven.
In elk geval als je hond nergens op wil trainen kan je nog suikerklontjes inzetten ;D Daarna natuurlijk een lekker runderbot om de tanden weer schoon te maken. ;D
Door avalon
#3633
;D ;D Als ik mijn honden train krijgen ze als beloning een aai over hun bolletje, als ze weten dat ik iets lekkers bij me heb zijn het net van die stuiterballetjes (naast me voor me en achter me opspringen).
Door oebaya
#3634
;D ;D Als ik mijn honden train krijgen ze als beloning een aai over hun bolletje, als ze weten dat ik iets lekkers bij me heb zijn het net van die stuiterballetjes (naast me voor me en achter me opspringen).
Doe ik ook hoor, alleen bij het aanleren komen er wat snoepjes aan te pas. ;D
Door oebaya
#3635
Lobbes eet veel liever gevogelte en wild dan rund en het liefst VIS  (ik heb dan ook echt een zeehond ;D)
Een zeehond is ook een leuk beest ;D Beter dan vuilnisemmers, zoals die van mij :-/ Maakt ze echt niet uit wat je er in stopt, als het maar doorgeslikt kan worden. ;D
Door Sander
#3636
Dat ze bepaalde dingen liever eten dan andere wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook goed voor ze is. Veel mensen eten graag zoete dingen, terwijl die eigenlijk heel ongezond zijn.
Ik ga m'n honden dan ook zeker geen suikerklontjes geven ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3637
Ratten, egels en mollen worden versmaad. (uit een onderzoek van Theissen in 1972)
Ja, dat heb ik gemerkt. Boeffie heeft de laatste tijd veel mollen gevangen, maar ze laat ze vervolgens onaangeroerd liggen. En dat terwijl Boef net een vuilnisbak is. Die eet echt alles wat maar eetbaar is.
M'n gazonnetje ligt er nu overigens wel weer gladjes bij.
Door avalon
#3638

Een zeehond is ook een leuk beest ;D Beter dan vuilnisemmers, zoals die van mij :-/ Maakt ze echt niet uit wat je er in stopt, als het maar doorgeslikt kan worden. ;D
Komt me bekend voor ;D
Door avalon
#3639
Angie heeft een keer tabletjes gekregen tegen een of andere ontsteking die moest ik maar in een stukje worst geven. Nee hoor zei ik, ik zeg gewoon dat het een snoepje is. Zo van Angie snoepje? Dan komt ze en ik gooi het gelijk in haar maag lijkt het wel. ;D
Door Jolly
#3640
hehe zo is Chasey ook, zeg ik Chasey ff pillen kom, bek open en hup pillen weg.
Moet zeggen dat hij het laatste jaar eiegnlijk niets heeft gehad aan pillen.
Door oebaya
#3641
Dat ze bepaalde dingen liever eten dan andere wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook goed voor ze is. Veel mensen eten graag zoete dingen, terwijl die eigenlijk heel ongezond zijn.
Ik ga m'n honden dan ook zeker geen suikerklontjes geven ;)
grapje toch die suikerklontjes ;Dnu heb ik het geluk dat mijn honden niet stelen, maar die heb ik wel gehad. en daarbij is toch heel wat ongezonde zoetigheid in de hondenmaag verdwenen, ook suiker. :-/
Door Nelly
#3642
Toen bij Ashley 4 jaar geleden spondylose werd geconstateerd, moest hij dus op de pijnstillers. Ik de 1e keer, zoals geleerd, mond opengemaakt, pil achter op tong, mond dicht gehouden en keel gemasseerd tot de hond slikte. Die bewuste hond keek me aan met een blik van "mens wat doe jij moeilijk". Dus ik de volgende keer geprobeerd "kom Ashley, pilletje", en wat denk je, hij at het gewoon op. Gelukkig hoeft hij nu geen pijnstillers meer, alleen nog homeop. druppels, en dat werkt hetzelfde. "Kom Ashley, druppies", en Ashley gaat er netjes voor zitten en laat de druppels in z'n mond geven. Hij krijgt daarna wel altijd een lekker hapje om de vieze smaak van de druppels weg te krijgen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door