Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#362531
Wij hebben slechts een hond en dan let ik eigenlijk niet zo op de kosten.
Daarnaast ben ik ook tamelijk lui in het najagen van koopjes. Een slachthuis heb ik bijvoorbeeld nog nooit gezien.

Ik heb net eens zitten rekenen en ik denk dat ik maximaal 1 Euro per dag kwijt ben voor Borke (22 kg) voor 4-5 dagen per week BIBI en 2-3 dagen per week zelf samenstellen.
Dat valt me eigenlijk reuze mee ;D

Hoe doen jullie dat en wat zijn jullie zo'n beetje kwijt?
#362543
wij zijn ong 11,5 per dag kwijt. :o
ligt eraan wat we geven.
dit is zeg maar gemiddelde als we alleen cb geven.
we geven ook wel eens goedkopere dingen, bv ahv of bibi.
of zelfsamenstellen, maar denk niet dat ik dan veel goedekoper uit ben :-\

o ja we hebben 5 honden voor de duidelijkheid ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 01 aug 2005, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#362547
Ik denk dat ik nu aan voer om en nabij de 1,50 per dag kwijt ben... Ik heb mijn pup nu nog op energique nummer twee staan en ben lichtelijk aan begonnen met barfen dus heb al wat nekken en ribben ingekocht en gegegeven naast de KVV...
De katten heb ik hier nog niet bij gerekend aangezien die nog altijd niet aan het rauw vlees willen....misschien toch maar zelf gaan samenstellen want van de week hebben ze me al de sucadelappen en biefstuk van het aanrecht gejat en met smaak opgegeten....

De groentes heb ik meestal over van onze eigen groente (rauw wel te verstaan) dus dat even niet meegerekend
Laatst gewijzigd door Sam22 op ma 01 aug 2005, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#362552
Op de dagen dat ik CB geef is dat ca 75 cent per hond per dag en op de barf dagen is dat ca 2,50 per dag per hond. 4 dagen CB, 3 dagen barf. Wat neerkomt op ca 10,50 per hond per week = ca 1,50 per hond per dag.
#362810
Tjonge, wat zijn jullie rekenwonders. Ik heb echt geen flauw idee. Ben gemiddeld 50 Euro in de maand kwijt voor aanschaf vlees/botonderdelen, dan de rest nog. Net weer ruim 30 Euro voor visolie en kruiden. Iedere week het inslaan van de groentes voor de groentemix, zuivel etc. Dan weer de voorraad kip bij de poelier en het paardenvlees bij weer een ander....... gemiddeld 30 Euro schat ik. Daar doe ik dan wel weer een maand mee voor 2 honden.

Ik ben de tel een beetje kwijtgeraakt zeg maar en als ik heel eerlijk ben interesseert het me niet meer. ;D

Groetjes,
Sandra, Stanley en Whooper
#362975
Als ik alleen de honden meetel, ben ik denk ik zo'n 2 a 3 euro per dag kwijt. Nu ik iets meer zelf samenstel misschien iets meer, omdat ik het niet kan laten om 'mooi vlees' te kopen 8) Ze eten hier samen zo'n 500 gram per dag, dus dat valt wel mee... De katten eten alleen CB en eten samen 250 gram per dag, dus dat komt er ook nog bij...

En ik heb het nadeel om in een dierenwinkel te werken. Nadeel? Hoor ik je denken... Nou, ik heb altijd de onbedwingbare neiging om vanalles en nogwat mee naar huis te slepen...dus al met al ben ik meer kwijt per week ;D
#362982
Ik heb 1 dure eter, Spike, als ik op zijn voordeligst inkoop eet hij EUR 3,40 per dag (CB eend/rijst) en doe ik dat niet dan zou het EUR 4,40 per dag zijn.
En dan Phoebe, die eet nu ook nog 1 kilo per dag, maar dat zal wel gaan minderen denk ik, dus EUR 2,30 per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door