Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door 2poezels
#362103
maar stel dat mn katten nooit aan het vers willen?

( ze zijn nu echt in staking,eten geen vers meer,geen blikvoer,geen geweekte brokjes,kortom echt niks meer wat nat voer is zeg maar.)

zou het dan mogelijk zijn om zelf een soort brokjes te maken,door bijv het vlees te drogen?zo hebben ze toch het idee dat ze brokken eten,maar dan zit je niet met al die koolhydraten en andere rotzooi.het enige nadeel blijft dan wel dat het verhit is natuurlijk.
ze hebben nu al twee dagen niks gegeten dus heb ik ze toch maar weer wat brokjes gegeven,en toen kwam ik op dit idee.wist alleen niet goed waar ik deze vraag moest plaatsen,dus ik hoop dat ie hier goed staat.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#362105
Ik zou echt niet weten hoe je dat zou moeten maken, dan moet je eerst je vlees drogen en er meel van maken, ik denk niet dat dat haalbaar is.Maar je moet ook niet te snel willen ik zou gewoon iedere keer wat vlees aan blijven bieden en een bakje brokjes neerzetten.
Door 2poezels
#362107
sylvia schreef: Ik zou echt niet weten hoe je dat zou moeten maken, dan moet je eerst je vlees drogen en er meel van maken, ik denk niet dat dat haalbaar is.Maar je moet ook niet te snel willen ik zou gewoon iedere keer wat vlees aan blijven bieden en een bakje brokjes neerzetten.
als ik de brokjes neerzet,kan dit dan geen kwaad?er moet tussen het vlees en de brokken toch zo'n 8 uur zitten?
en ik blijf nog volhouden hoor,maar aangezien ze nu 2 dagen niks gegeten hebben heb ik ze een handje brokjes gegevn,zodat ze toch wat binnen hebben.(ivm lever vervetting)
Door Debora
#362174
2poezels schreef: als ik de brokjes neerzet,kan dit dan geen kwaad?er moet tussen het vlees en de brokken toch zo'n 8 uur zitten?
en ik blijf nog volhouden hoor,maar aangezien ze nu 2 dagen niks gegeten hebben heb ik ze een handje brokjes gegevn,zodat ze toch wat binnen hebben.(ivm lever vervetting)
Aten ze eerst wel blikvoer dan? Want zo heb ik dat gedaan: het versvlees mengen door het blikvoer. Heel langzaamaan begon meneer ervan te eten. Sja en zelf brokjes maken/ vlees drogen lijkt me erg omslachtig. Ik weet dat van Bandit heb je zakjes met kattenknabbels, is volgens mij ook gedroogd lamsvlees ofzo (ik weet het niet zeker) maar de katten hier zijn er gek op.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#362374
Het is natuurlijk niet ideaal brokjes met vlees maar als ze anders niet eten heb je denk ik geen optie.
De zakjes kattenknabbels van Bandit zijn precies dat wat er op staat "knabbels" dit is geen vervanging voor een maaltijd.

Heb je trouwens al eens geprobeerd om het eten gaar te maken ? misschieb lusten ze het wel als het even kookt (geen botten dan) en als ze dat eten kun je het steeds minder gaar koken.
Door Francisca
#362389
Ik heb 2 katten die grotendeels brok eten en een beetje vers erbij. En de 3e eet vers maar die snoept zoafentoe ook een brok.
Door 2poezels
#362419
ze zijn eigenlijk ook nooit echt gek geweest va blikvoer,alleen de saus vonden ze erg lekker.dat eten ze op,en de rest lieten ze dan staan.
ik heb net wat vlees ontdooit in de magnetron zodat het lekker warm is,maar ze halen hun neus er voor op.
heb ook wat brokjes op en in het vlees gelegd in de hoop dat ze dan gingen eten,eentje heeft 2 brokjes gegeten en laat de rest staan,de ander vist de brokjes met haar pootje uit het vlees,en als er ook maar een klein beetje vlees aanzit laat ze het al liggen.
Door amber2
#362431
Ik zou een goed natuurlijk merk brokjes zoeken die je katten lekker vinden (bv. felidae, catloversgold, innova, nutro e.d.) en een drinkfontein aanschaffen zodat ze zoveel mogelijk water erbij drinken. En dan wel geregeld blijven proberen of ze misschien andere merken blikvoer (nature diet, anifit, schesir) of blikjes vis lekkerder vinden en daar dan wat versvlees doorheen mengen. Of als je katten van vis houden kan je misschien eens de Vismix van Bandit proberen.
Door 2poezels
#362433
amber2 schreef: Ik zou een goed natuurlijk merk brokjes zoeken die je katten lekker vinden (bv. felidae, catloversgold, innova, nutro e.d.) en een drinkfontein aanschaffen zodat ze zoveel mogelijk water erbij drinken. En dan wel geregeld blijven proberen of ze misschien andere merken blikvoer (nature diet, anifit, schesir) of blikjes vis lekkerder vinden en daar dan wat versvlees doorheen mengen. Of als je katten van vis houden kan je misschien eens de Vismix van Bandit proberen.
als ik ze vis geef,komt het er net zo snel weer uit!zijn gelukkig geen moeilijke eters he ::),misschien willen de prinsesjes wat kaviaar ;D

ik zou ze natuurlijk liever geen brokken geven,maar op het moment weigeren ze verder alles.
al zouden ze dan wel genoeg water binnen krijgen met zo'n fontein,je blijft altyd met koolhydraten uit die brokken zitten,al geef je nog zo'n goede brok.
Door amber2
#362464
Ja maar als ze niets anders eten... Je kunt ze moeilijk dagenlang achter elkaar alleen maar vlees voorschotelen als ze dat weigeren te eten toch? Je hebt brokken waar als graan alleen rijst in zit, dat is dan in elk geval beter dan al die tarwe en mais in de meeste brokken.
Door Jojo
#362502
amber2 schreef: Ja maar als ze niets anders eten... Je kunt ze moeilijk dagenlang achter elkaar alleen maar vlees voorschotelen als ze dat weigeren te eten toch? Je hebt brokken waar als graan alleen rijst in zit, dat is dan in elk geval beter dan al die tarwe en mais in de meeste brokken.
Naar zulke brokken ben ik eigenlijk ook opzoek, met 2 katten die het vertikken vers te eten en 1 daarvan die waarscheinlijk intolerant is voor granen zit ik vast op de royal canin op basis van tapiocameel van de dierenarts :-\
Door Kefraya
#362524
2poezels schreef: ze zijn eigenlijk ook nooit echt gek geweest va blikvoer,alleen de saus vonden ze erg lekker.dat eten ze op,en de rest lieten ze dan staan.
ik heb net wat vlees ontdooit in de magnetron zodat het lekker warm is,maar ze halen hun neus er voor op.
heb ook wat brokjes op en in het vlees gelegd in de hoop dat ze dan gingen eten,eentje heeft 2 brokjes gegeten en laat de rest staan,de ander vist de brokjes met haar pootje uit het vlees,en als er ook maar een klein beetje vlees aanzit laat ze het al liggen.
Ik heb je lijst met probeersels doorgelezen: misschien wil je te veel ineens? Ik ben ook begonnen met alle st ekopen, te koken en te mixen en dat vonden ze dus helemaal niks. Uiteindelijk ben ik begonnen met stukjes rauwe kip, steeds een heel klein beetje uit de hand geven. De ene dag wilden ze het wel, de andere dag niet, maar stug volhouden. Daarna gingen ze dat wel wat beter eten, toen een klein beetje door het blikvoer en ja hoor: daarna werd de kip er omzichtig uitgevist.
Ik kocht gewoon een stukje kipvleugel of kipkarbonade, dat sneed ik in stukken (alleen het vlees) en deed steeds hele kleine porties in een zipperzakje in de diepvries. Zo hoef je niet veel weg te gooien en heb je steeds vers bij de hand. Daarna duurde het ook nog wel even voordat ze de overstap maakten naar gemalen vlees met bot hoor!
Door 2poezels
#362537
het is niet zo dat ik dit allemaal in een paar dagen uitgeprobeert heb,ik ben er een tijd terug ook al weken mee bezig geweest en heb het toen uiteindelijk ook opgegeven.dit is inmiddels poging 2,waarbij ik weer van alles aan het proberen ben.(ook dingen die ik al is geprobeert had).ga toch maar op zoek naar een betere brok en ik blijf ondertussen maar proberen.
ik denk dat ik het dan zo ga doen dat ik sochtends brok geef en savonds kvv,en als ze dat niet eten hebben ze pech,dan krijgen ze sochtends gewoon weer brok.
Door 2poezels
#362540
Jojo schreef: Naar zulke brokken ben ik eigenlijk ook opzoek, met 2 katten die het vertikken vers te eten en 1 daarvan die waarscheinlijk intolerant is voor granen zit ik vast op de royal canin op basis van tapiocameel van de dierenarts :-\
bij animaal verkopen ze veel van dit soort brokken.
http://www.animaal.nl
of op
http://www.dierbenodigdheden.be
of
http://www.zooplus.de

maar die laatste twee zijn dus buitenlands.
zoals je ziet ben ik druk aan het zoeken geweest. ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door