Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Aura
#354435
Bij de AH zag ik dat er verschillende zeevruchten in de aanbieding zijn (als je 2 zakken haalt tenminste). In het foldertje staan Zoetwater-reuzengarnalen (rauw, ongepeld), maar ze hadden ook nog meer, o.a. Sint Jacobsschelpen, cocktail-garnalen, Scampi's en nog een of andere inktvis-rondjes, maar daar zat al een laagje deeg omheen.

Kan je zulke dingen gewoon aan je hond geven?
Ik had al gezocht op "garnalen" en die kan je dus gewoon geven, met schil en al. Maar kan het met de andere soorten ook? Ik weet trouwens niet of die garnalen ook rauw zijn. Volgens mij zijn de gepeld en gekookt.... ::)
Door 202spots
#354448
Wanneer de garnalen rauw en ongepeld zijn dan worden ze wel is gegeven,de "schaal" van de garnalen is dus de calcium bron, maar andere, gekookte of gemarineerde garnalen zou ik niet geven.
jacobschelpen zijn mossels soms?
Nah...mosselen die geef ik helemaal niet,en inktvis heb ik 1 keer gegeven maar vond ik er niet lekker uitzien en heeft net als de mossels ook geen "graat" of calcium bron,en wanneer ze in deeg verpakt zijn dan zou ik ze helemaal niet geven.
Door Aura
#361650
Nou, wat een succes. Ik heb Aura vanavond een grote garnaal gegeven. Staartje vastgehouden en haar voorgehouden. Ze snapte er niks van. Kan je dat eten? Uiteindelijk begon ze aan een pootje te knabbelen, en aan het staartje.
Ik heb de garnaal uiteindelijk maar in haar bak gelegd. Misschien zou ze dan snappen dat het te eten was. Nog niet dus...
Toen maar in stukken gesneden. Nog niet....
Klein beetje Carnibest erbij en wat sap daarvan. Mmmmm, dat is lekker!!
Maar er liggen nog wel 2 kleine stukjes die ze heeft laten liggen. En ze weet nog steeds niet wat ze ermee moet.

Niet zo'n succes dus. Nou ja, weet ik dat ook weer. Misschien vindt Sita het wel lekker ;)
Door Doedels
#361655
Aura schreef: Nou, wat een succes. Ik heb Aura vanavond een grote garnaal gegeven. Staartje vastgehouden en haar voorgehouden. Ze snapte er niks van. Kan je dat eten? Uiteindelijk begon ze aan een pootje te knabbelen, en aan het staartje.
Ik heb de garnaal uiteindelijk maar in haar bak gelegd. Misschien zou ze dan snappen dat het te eten was. Nog niet dus...
Toen maar in stukken gesneden. Nog niet....
Klein beetje Carnibest erbij en wat sap daarvan. Mmmmm, dat is lekker!!
Maar er liggen nog wel 2 kleine stukjes die ze heeft laten liggen. En ze weet nog steeds niet wat ze ermee moet.

Niet zo'n succes dus. Nou ja, weet ik dat ook weer. Misschien vindt Sita het wel lekker ;)
Misschien nog een keer proberen. Soms moeten ze aan dingen wennen.
Door Aura
#361670
Doedels schreef: Misschien nog een keer proberen. Soms moeten ze aan dingen wennen.
Ik meng morgenochtend de restjes door haar voer. Het lijkt ook wel alsof ze gewoon niet snapt dat ze haar kiezen erop moet zetten. Nou ja, komt vanzelf wel dan....
Door dazz
#362143
Ik keek laatst bij de C1000 voor zeevruchten. Achterop het bakje stond een hele reeks van conserveringsmiddelen...Maar laten liggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door