Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door meisje uit haarlem
#360112
Ik heb vandaag een wormenkuur gekocht voor Lieve (10wk). Op advies van de fokker moet ze die deze week hebben. Dat ga ik ook doen maar vraag me af of het verstandig is om het advies van de verpakking te volgen. Daar staat op 1maal per 2 maanden tot ze 1jaar is. Wat is wijsheid...
Meisje is nu bijna 6 jaar en vorig jaar haar laatste enting gehad. Volgende week moet ik met Meisje terug komen bij de dierenarts voor behandeling van haar kreupel zijn. Ik wil haar dan alleen laten enten voor weil en Lieve heeft nog haar laatste enting tegoed. Volgend jaar wil ik bij Meisje bloedonderzoek laten doen en dan pas bepalen welke enting ze nodig heeft. Kan ik dat met Lieve ook zo doen of heeft iemand een beeter idee?
Door geer
#360116
meisje uit haarlem schreef: Ik heb vandaag een wormenkuur gekocht voor Lieve (10wk). Op advies van de fokker moet ze die deze week hebben. Dat ga ik ook doen maar vraag me af of het verstandig is om het advies van de verpakking te volgen. Daar staat op 1maal per 2 maanden tot ze 1jaar is. Wat is wijsheid...
Meisje is nu bijna 6 jaar en vorig jaar haar laatste enting gehad. Volgende week moet ik met Meisje terug komen bij de dierenarts voor behandeling van haar kreupel zijn. Ik wil haar dan alleen laten enten voor weil en Lieve heeft nog haar laatste enting tegoed. Volgend jaar wil ik bij Meisje bloedonderzoek laten doen en dan pas bepalen welke enting ze nodig heeft. Kan ik dat met Lieve ook zo doen of heeft iemand een beeter idee?
Ik zou liever haar ontlasting na laten kijken dan haar te ontwormen. Als je van drie dagen poep in een zakje doet (mmmmmmmm ;D), dan kan de dierenarts dat nakijken op wormeitjes. Als ze die namelijk niet heeft, heeft het ook totaal geen zin om te ontwormen. Ontwormen werkt niet preventief, het werkt alleen effectief als ze ook wormen heeft. Als ze geen wormen heeft maakt het meer kapot dan dat het goed doet. Het advies dat op de bijsluiter staat zou ik helemaal negeren, die mensen moeten dan wel hun pilletjes verkopen, maar het is grote onzin!
Door geer
#360271
Nou ja...je zou het nu natuurlijk kunnen geven...maar je kan net zo goed een mestonderzoek doen, mits je DA dat doet dan... Punt is dat een wormkuur alleen wormen doodmaakt als ze daadwerkelijk wormen heeft... Anders dan bijvoorbeeld Frontline (tegen vlooien), helpt het dus niet om wormen te voorkomen. Net zoals wij geen paracetamol nemen om hoofdpijn te voorkomen. Dus het maakt niet uit of je een pup hebt of een volwassen hond, als ze geen wormen heeft hoef je niet te ontwormen...
Door geer
#360316
Lupa schreef: dat een wormekuur niet prventief werk dat weet ik :P
maar was het niet zo dat puppies bijna altijd wormen hebben?
Dat weet ik niet... Ik heb Sophie vanaf 13 weken niet meer ontwormd...en ze heeft ook geen wormen...
Door geer
#360529
Ja, ik zou denk ik ook 1 keer ontwormen als ik net een nieuwe pup had, maar daarna niet meer. Dus niet zoals op de bijsluiter om te twee maanden ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door