Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#360033
kan ik de honden geven? En meng ik die door de groentemix, moet ik ze malen. Enzovoort?????
Door 202spots
#360043
macademia zijn giftig voor honden, en wanneer je de noten niet maalt,dan komen ze er bijna net zo uit als dat ze erin gaan...

Je kan behalve dus de macademia noten,all soorten noten gebruiken.
Ik geef eigenlijk geen pinda's
Wanneer je hond zelf noten op raapt,kijk dan heel goed uit met walnoten die beschimmeld zijn,dat is levensgevaarlijk.
Ik zou trouwens bij alle noten die buiten worden gevonden naar schimmel kijken.
In de notenmix die ik in 'n elect.koffiemolen maal, zitten meestal: amandelen,groene pumpkin pitten, zonnebloempitten,sesamzaadjes en lijnzaadjes.
Alle pitten en noten zijn dus wel rauw!
Ik geef meestal 'n eetlepel of zo door de fruitmix met cottage cheese die ze s'morgens vroeg krijgen.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg190895
Door Mevroi Kruim
#360098
Pinda's zijn eigenlijk geen noten maar peulvruchten. De rauwe ongebrande versie kan behoorlijk opzwellen wanneer de pinda in aanraking komt met water. Vandaar het probleem met kindertjes die een pinda in hun neus stoppen en 'm er niet meer uitkrijgen ;D
Ik ben er daarom ook erg huiverig voor om ze te voeren.
Door Jinxy
#360645
Kruimel schreef: Pinda's zijn eigenlijk geen noten maar peulvruchten. De rauwe ongebrande versie kan behoorlijk opzwellen wanneer de pinda in aanraking komt met water. Vandaar het probleem met kindertjes die een pinda in hun neus stoppen en 'm er niet meer uitkrijgen ;D
Ik ben er daarom ook erg huiverig voor om ze te voeren.
Ben je bang dat je hond ze ook in z´n neus stopt dan? ;D(grapje)
Door Mevroi Kruim
#360648
Jinxy schreef: Ben je bang dat je hond ze ook in z´n neus stopt dan? ;D(grapje)

;D ;D ;D ;D

hoewel .... bij Kátur zou me dat niks verbazen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door