Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dazz
#359884
Ik heb van mijn schoonvader een haantje gekregen die zijn eigen hond te pakken had gekregen. Maar die hond keek er niet naar om. Dus mag Hannes hem hebben ;D Maar moet ik het beest eerst plukken en moet zijn snavel eraf of mag Hannes het zelf uitzoeken en weet een hond automatisch waar hij niks aan heeft? ??? (Nu ik het zo bedenk, hij eet wel vaker idiote dingen, dus nee...) En de dragende botten moet ik neem ik aan verwijderen? ???

(Ik heb het haantje maar met huid en veer in de vrieskast gelegd om even af te wachten wat de reacties zijn.)
Door peerle
#359892
ik zou er zeker het merendeel van de pluimen afhalen, aangezien honden en wolven in het wild dat ook doen. Zij eten ook vaak de poten niet op, maar vooral als het om echt grote beesten gaat. Hoe groot is je hond ? Ik vermoed (maar hier mogen bezitters van grote honden mij corrigeren) dat grotere honden best wel eens een hanepootje zouden kunnen eten, mits ze er juist (lang en grondig) op kauwen. Van dat snaveltje weet ik niet, ik zou op zeker spelen en het er maar afdoen. Mijn eerste reactie was eigenlijk, waarom doet de het hele kopje er niet af, maar dan zou je weer een paar lekkere eetbare dingen afkappen, nietwaar ?

*edit : ik zie dat je hond best wel groot is :) dus volgens mij is het wel oké, maar mss heeft je hond nog nooit een groot bot opgeknauwd ? Wacht met die poten toch maar op andere reacties, maar pluimen mogen er iig af ;)*
Laatst gewijzigd door peerle op do 28 jul 2005, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#359894
Ik zou de snavel (of eigenlijk de hele kop) samen met de klauwen verwijderen en de meeste veren ook....

Maarre...jij liever dan ik hoor, ik ben niet zo held... :-[ ;D
Door dazz
#359908
Nou, ik ben ook geen held... Maar ja, zo'n gegeven haantje kijk je niet in de snavel he! Dus ik ga me geestelijk voorbereiden op het plukken en afhakken van koppen en poten... :P
In ieder geval bedankt voor de tips!
Door dazz
#360126
Nou, Hannes heeft hem op! Hij wist eerst niet wat hij ermee moest. Dus ik moest hem kaalplukken :o Ik dacht: misschien gaat hij em zelf wel plukken, niet dus. Kop er ook maar afgehakt, evenals de tenen.
Hij kraakte de poten heel goed. En zelfs de maaginhoud (maiskorrels) at hij op. :o
En toen kotste hij de hele boel uit...om het vervolgens weer gezellig op te eten! Ik zet de foto's wel op barfclub!
Door Mevroi Kruim
#360128
dazz schreef: Nou, Hannes heeft hem op! Hij wist eerst niet wat hij ermee moest. Dus ik moest hem kaalplukken :o Ik dacht: misschien gaat hij em zelf wel plukken, niet dus. Kop er ook maar afgehakt, evenals de tenen.
Hij kraakte de poten heel goed. En zelfs de maaginhoud (maiskorrels) at hij op. :o
En toen kotste hij de hele boel uit...om het vervolgens weer gezellig op te eten! Ik zet de foto's wel op barfclub!

Yippie :-X :-X :P :P ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door