Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Debora
#358780
Ik dacht: kalfsbot = zacht dus goed dus zal kalfsschenkel ook wel goed zijn. Volgens de slager wel, maar ja ::) nu twijfel ik dus wel eigenlijk.
Overigens kwam ik daar voor kippenekjes. Eerst moest ik dan perse 5 kilo afnemen maar nu werd het al 10 kilo en daar zou ik dan 25 euro voor moeten neertellen.
Hmmm misschien verwachtte hij wel dat ik ging afdingen ofzo ???
In ieder geval, vraag is dus....kan ik die kalfsschenkel geven, is dat zacht genoeg?
Door Mevroi Kruim
#358790
Hangt erg van de leeftijd van het kalf af, maar voor mijn honden (20 en 15 kg) zou het waarschijnlijk te hard en te dik zijn.
En 2,50 voor een kilo kippennekken vind ik idioot veel. Ik betaal ong 1 euro per kilo als ik 12 kilo tegelijk afneem bij de poelier.
Door Debora
#358808
Nelly schreef: 25 euro voor 10 kg????? Belachelijk, ik betaal 80 cent de kilo, of ik nu 1 kg afneem of 20...
Mja, ik ga maar eens bij een andere kijken. Het leek me al zo duur.
Door Doedels
#358828
Dragende botten zijn altijd te hard. Ook van een kalf. Ik zou zelf geen schenkel geven. Poot van kip of konijn kan wel. Daar heeft niet zo veel gewicht op gestaan.
Door Lizzy
#359131
Dragende botten zijn inderdaad altijd hard. Je kunt het als recreatiebot wel proberen, maar kijk uit dat ze er a)niet teveel in 1 keer vanaf eten en b)dat je wel eerst een vleesmaaltijd vooraf geeft en c)dat de tanden/kiezen niet gesloopt worden op het bot.
Door Lizzy
#359132
Oh, en kijk ook goed of het gat van de schenkel niet om de kaak (onder) van de hond kan! Anders moet je je slager vragen 'm overdwars te zagen, dan kan dat niet gebeuren.
Door Debora
#359434
Dank voor het advies. Ik blijf er sowieso bij om te kijken hoe het gaat. En verder ga ik maar naar een andere slager die me wel zachte botten kan geven, want dit is niks zo, en hij is veel te duur als ik de reacties hier zo lees ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door