Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#357705
Omdat mijn bulleknul al weer 1 jaar is (jeetje wat gaat dat hard :-\) ben ik al een tijdje info aan het verzamelen over vaccineren. En ja hoor, vorige week viel daar de uitnodiging van de da op de mat om hem te laten enten. Ik was al zover dat ik besloten heb om hem deze coctail nog te geven als booster van zn vorige 3 pup-entingen en daarna inieder geval niet meer jaarlijks te gaan enten, maar dat zien we dan wel weer.
Nou is het het zo dat die pup-entingen met verschillende vaccins zijn gebeurd (de da van de fokker gebruikte een ander merk als mijn eigen da) maakt dit nog iets uit wb de werkzaamheid, als bv de ene met een levend virus is en de ander niet?!?!?
Ik wil die coctail-enting van nobivac laten zetten, dus dan zou ik in ieder geval er de komende 3 jaar vanaf zijn, toch?! ???
Door Lizzy
#357712
Jojo schreef: Omdat mijn bulleknul al weer 1 jaar is (jeetje wat gaat dat hard :-\) ben ik al een tijdje info aan het verzamelen over vaccineren. En ja hoor, vorige week viel daar de uitnodiging van de da op de mat om hem te laten enten. Ik was al zover dat ik besloten heb om hem deze coctail nog te geven als booster van zn vorige 3 pup-entingen en daarna inieder geval niet meer jaarlijks te gaan enten, maar dat zien we dan wel weer.
Nou is het het zo dat die pup-entingen met verschillende vaccins zijn gebeurd (de da van de fokker gebruikte een ander merk als mijn eigen da) maakt dit nog iets uit wb de werkzaamheid, als bv de ene met een levend virus is en de ander niet?!?!?
Ehhh. Nou ja, sommige zeggen dat levend, gemodificeerd levenslang bescherming biedt maar andere zeggen weer dat dat niet zo is. Dus ik zou zeggen (kort door de bocht): nee, het maakt voor nu niks meer uit bij hoe jij nu wilt gaat enten.
Ik wil die coctail-enting van nobivac laten zetten, dus dan zou ik in ieder geval er de komende 3 jaar vanaf zijn, toch?! ???
Ja correct.
Door Jojo
#359220
Hmmm, Mijn eigen da ent met Merial omdat, zo staat op hun website, die als zeer goed en veilig bekend staan.
Is dat echt zo dat de ene veiliger en beter is als de ander of is dit gewoon verkooppraat?!
Door Doedels
#361077
Jojo schreef: Hmmm, Mijn eigen da ent met Merial omdat, zo staat op hun website, die als zeer goed en veilig bekend staan.
Is dat echt zo dat de ene veiliger en beter is als de ander of is dit gewoon verkooppraat?!
Mijn da ent met Merial omdat ze vindt dat het weinig entreacties geeft. Helaas heeft Petr altijd entreacties gehad :(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door