Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sam22
#358067
Ik wou eens even wat dingetjes weten..Nu Kelsey met alle liefde kippennekjes eet zonder problemen en ook de groentemixjes allemaal heerlijk vind(die gaf ik in kleine beetjes bij de KVV om te kijken of ze dat lekker vond) Ben ik denk ik wel zeker genoeg om te zeggen dat als straks de laatste energique op is ik toch helemaal ga barfen.

Nu vroeg ik me dus af hoeveel procent van het lichaamsgewicht ik aan moet gaan houden in eerste instantie om te beginnen?? of moet ik de pup beschrijving van Ian B. aanhouden??

Ik ben het volledige menu nog aan het uitvogelen maar die zal ik er op zetten als ik ga starten....

Groetjes
Samantha
Laatst gewijzigd door Sam22 op ma 25 jul 2005, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door romila
#358113
Leuk joh....helaas ben ik nog nie zover....maar het gaat wel komen! Das zeker! Succes met BARFen...wat zal ze smullen!
Door Lizzy
#358389
Sam22 schreef: Ik wou eens even wat dingetjes weten..Nu Kelsey met alle liefde kippennekjes eet zonder problemen en ook de groentemixjes allemaal heerlijk vind(die gaf ik in kleine beetjes bij de KVV om te kijken of ze dat lekker vond) Ben ik denk ik wel zeker genoeg om te zeggen dat als straks de laatste energique op is ik toch helemaal ga barfen.

Nu vroeg ik me dus af hoeveel procent van het lichaamsgewicht ik aan moet gaan houden in eerste instantie om te beginnen?? of moet ik de pup beschrijving van Ian B. aanhouden??

Ik ben het volledige menu nog aan het uitvogelen maar die zal ik er op zetten als ik ga starten....

Groetjes
Samantha
Je hebt dus een pup? Hoe oud is ze?

Ik geef nu zelf volgens de aanwijzingen van Ian Billinghurst (tussen de 5% en 10% van het lichaamsgewicht) en ik heb gekozen om op dit moment op 7% te gaan zitten. Er tussen in. En dan kijk ik wel hoe ze het daar op doet. Als ze te dun wordt, krijgt ze meer. Als ze te dik wordt, krijgt ze minder. Met de ogen voeren is erg belangrijk!

Groetjes, Lizzy
Door Sam22
#358421
Ze is nu ruim 15 weken en weegt 8,5 kg. Ze is wel heel erg actief dus zat te denken om wat hoog te beginnen?! Is dat reeel om zo te denken?!
Ik zit namelijk met de energique ook al hoger dan in eerste instantie op de verpakking staat omdat ik het idee had dat ze niet aankwam in het begin (maar goed daarvoor ook diaree toestanden en de hele reutemuteut). Ik voer haar nu voor 10 kg lichaamsgewicht en ze is mooi slank.
Laatst gewijzigd door Sam22 op di 26 jul 2005, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#358506
Bij 7% van het lichaamsgewicht kom je op 595 gram per dag in totaal. Zou je 8% van het lichaamsgewicht rekenen, kom je op 680 gram per dag in totaal.

Erg makkelijk is de BARF rekenhulp van The Dude. Ik kan deze wel naar je toesturen als je wilt (normaal doet The Dude dat zelf, maar volgens mij is hij op vakantie).
Door Sam22
#358530
Hij heeft hem me al gestuurd dus vandaar dat ik vroeg hoeveel procent ik aan moest houden... ;)

Ik ga eens een beetje aan het uitvogelen en dan horen jullie wel wanneer ik de energique op heb en ga starten....
Door Sam22
#360229
Wat kun je eigenlijk het beste aan botten gebruiken voor pups.... ik gebruik nu kippennekken als extraatje naast de KVV maar kan ik zo onderhand ook al met kippenvleugels en lamsribben proberen??? Nog meer suggesties??

Eend kan ik hier niet krijgen en kalkoen heb ik nog geen molen voor... ::)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#360251
Jouw hond eet nu toch al een tijdje vers? Dan kun je rustig eens een kippenvleugeltje (bochtje inknippen) en lamsribben proberen hoor, en wat dacht je van sardientjes, of andere vissoorten?
Door Sam22
#360259
Ja KVV eet ze al een tijdje en vis eet ze oo al regelmatig.... maar was nu een beetje met botjes aan het vogelen om straks een goede afwisseling te krijgen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door