Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door meisje uit haarlem
#357511
Ik doe door het groete en vlees prutje van mijn puppy Lieve (10weken) zo nu en dan een compleet ei. Nu las ik (ik weet niet meer door wie) dat er iemand was die de eierschaal eerst liet verdrogen in de oven. Nu vraag ik mij af waarom en wat beter of handiger aan is en op welke temp en tijd dat gedaan wordt. wie kan daar iets zinnigs over zeggen....
Door Lizzy
#357519
Het in de oven laten drogen van eierschil is alleen maar noodzakelijk wanneer je zelf eierschilpoeder zou willen maken. En eierschaalpoeder kun je gebruiken als calciumbron (heb je niet nodig wanneer je bot voert). Maar goed, stel je zou eierschaalpoeder willen maken, dan is het dus handig om de eierschillen met koud water te wassen, ze in de oven op bijv. 50 graden te laten drogen (dan worden ze gewoon beter droog als dat je ze gewoon zo laat drogen) en dan kun je de schillen malen in een koffieboonmachientje.
Door Lizzy
#357609
meisje uit haarlem schreef: Ik wil het doen omdat Lieve nog geen botjes eet. Zodra ze dat wel gaat doen laat ik het weer weg. weet je toevallig ook hoe lang het in de oven moet?
Totdat de schillen droog zijn. Ik laat ze hier rustig een paar uurtjes in een oven op 40 graden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door