Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#35650
Ja hoor,
gisteren heeft Mozes een lekker bot gehad (het bovenste gedeelte van een schenkel, met ongeveer 150 gram vlees eraan.
Hij heeft er echt op liggen knagen.
Helaas is zijn ontlasting daarna zo hard, ik neem het bot wel na een tijdje weg, dat nadat hij vanmorgen twee harde keutels gepoept had, er toch op de keukenmat nog een paar keutels vielen. :o :o :o :o
Kan hij dit soort botten niet verdragen?? ??? ???
Geef hem het bot altijd sávonds,
en s'morgens krijgt hij dan zijn normaal eten .
Dit keer was het 200 gram paardevlees met 100 gram groentemix.
Laatst gewijzigd door senadance op di 30 dec 2003, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#35651
is zijn ontlasting ook wit van kleur ?
dan zou het kunnen dat hij wat teveel bot binnenheeft ,mijn honden hebben dat ook nogal eens nadat ik ze knoken heb gegeven (ze vreten ze helemaal op hoe groot ze ook zijn of hoe hard :-\)
ook heb ik gemerkt dat hun ontlasting met versvlees ook harder is ,maar dan niet wit van kleur.

gr.karin2
Door senadance
#35652
Ja Karin,

niet helemaal wit, maar de laatste keutel wel, en dan komt er dun achteraan.

Dus het bot gewoon eerder wegnemen (als ik er de kans voor krijg :-\) ???
Laatst gewijzigd door senadance op di 30 dec 2003, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#35655
senadance schreef: Ja Karin,

niet helemaal wit, maar de laatste keutel wel, en dan komt er dun achteraan.

Dus het bot gewoon eerder wegnemen (als ik er de kans voor krijg :-\) ???

nou dan denk ik inderdaad dat het van teveel bot komt (de diaree achteraf komt doordat de darmen wat te hard hebben moetten werken met de harde ontlasting denk ik ,,,)dus eerder afpakken of misschien een kleinder bot ??
ik heb bij mijn honden wel gemerkt dat ze wittere ontlasting hebben van veel runderknoken ,maar als ik ze hele kippen geef MET botjes hebben ze normale (vaste) ontlasting en ook normaal van kleur.
liefs karin2
Door senadance
#35668
Hallo Lupa,

onregelmatig moet ik toegeven,
zelden zo''n bot als gisteren (allerbovenste schenkel met vlees eraan150/200 gram)
Meestal kippevleugels ik schat zo'n pond per week.
Lamsribbetjes denk ik zo 200 tot 300 gram per week.
In totaal mischien 750 tot 1000 gram (incl. het vlees wat eraan zit)
Heb het gevoel dat ik niet goed bezig ben
Laatst gewijzigd door senadance op di 30 dec 2003, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#35678
ik denk dat je te veel bot voert,
kippenvleugeltjes zit bot en ribbetjes zit bot en die lekkere bot van gisteren, maar je geeft ook (heb ik in je menu gelezen) rodi of bibi en daar zit ook bot in.
Ik denk dat je een keuze moet maken, of kipvleugeltjes of ribbetjes of lekkerbot.
Ik geef mijn honden hier 1x per week 1 giga bot of kipkarkas.
Zodra je hond lichtkleurig poept en wat harder dan heb je te veel bot gegeven.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#35705
Bas krijgt 1 bot per week; deze krijgt ie verspreidt over 2 avonden. Op de dagen dat hij dat bot krijgt, krijgt hij als avondeten de helft van zijn CB aangevuld met pens. Ook hij krijgt dan toch nog vaak witte, keiharde poep. Zeker als ik iets te laat ben geweest met het weghalen en hij dus wat meer bot heeft kunnen eten dan eigenlijk de bedoeling was.

En Sena, je doet het hartstikke goed hoor!! Misschien wil je het zelfs wel te goed doen voor Mozes. Je bent druk bezig om Mozes af te laten vallen (en dat valt niet mee een hond negeren die zwaar zielig zit te doen en die daar altijd succes mee heeft gehad), je bent al van allerlei snackjes afgestapt en geeft nu fruit of groente. Dus al met al ben je wel goed bezig maar moet je af en toe even een beetje hulp krijgen.

Maak je dus niet bezorgd.....komt allemaal dik in orde.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door