Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kim
#355934
Mijn honden zij gewend om af en toe een mergpijpje leeg te kluiven.Is dit wel gezond?Ze eten het bot niet op....
Verder wil ik ze graag een kalfsbot van de slager geven.Als kind kan ik me herinneren dat onze hiond thuis ook af en toe zo'n bot kreeg...Is dit een goed idee?
Van welke botten kan het kwaad dat mijn honden ze opeten, of is dat een fabeltje...Het zijn wel allebei schrokkers dus kippenekjes e.d is geen succes bij ze, ik moet echt een groot bot geven waar ze lekker het vlees vanaf kunnen kluiven...
Door Laura2004
#355996
Ik geef alleen maar botten van niet dragende delen van het dier, dus ribben, nek, bekken etc. Geen poten knieen en dat soort botten, want die vind ik te hard en daar kunnen ze hun tanden aan beschadigen.
Door Marion
#356026
In de bibliotheek staat een artikel; het bottendocument, daar staat veel info in!
Mijn honden eten alleen maar eetbare botten dus dat ze echt het bot eten en niet alleen het vlees eraf kluiven.Ze krijgen geen kalfsbotten, ik vind ze persoonlijk te hard maar heb ook maar kleine hondjes (jack russells).
Door Sofie
#356145
Laura2004 schreef: Ik geef alleen maar botten van niet dragende delen van het dier, dus ribben, nek, bekken etc. Geen poten knieen en dat soort botten, want die vind ik te hard en daar kunnen ze hun tanden aan beschadigen.
Mogen ze ook geen bovenbil van een kip krijgen? Want ik heb dit onlangs aan m'n cocker gegeven en dat ging goed binnen...
Door Truus
#356240
Sofie schreef: Mogen ze ook geen bovenbil van een kip krijgen? Want ik heb dit onlangs aan m'n cocker gegeven en dat ging goed binnen...
Kippenbotten zijn zachte botten als ze niet zijn gekookt dus dit is prima ;)
Door Laura2004
#356283
Sofie schreef: Mogen ze ook geen bovenbil van een kip krijgen? Want ik heb dit onlangs aan m'n cocker gegeven en dat ging goed binnen...
Mijn honden mogen wel alle botten van alle soorten gevogelte, behalve van kalkoen die botten vind ik te hard. Van konijn mogen ze ook alle botten.
Door Sofie
#356506
Truus schreef: Kippenbotten zijn zachte botten als ze niet zijn gekookt dus dit is prima ;)
Nee hoor, gekookt is het niet.
Ok, dan blijf ik het gewoon geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door